1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

WAARDELOZE snelheid!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door twomassz, 17 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als het voor elkaar is, en dus geen vreemde dingen die spelen, dan is kabel volledig strak, nul komma nul verschillen in up en download.
    Juist dat zou normaal gesproken de kabel zo superieur maken tov adsl. Helemaal niks geen buurman effect.

    De verhalen van de niet stabiele snelheden kabel zijn zwaar achterhaald, en (nog veel sterker) gaan al jaren juist op voor ADSL

    Als alle upgrades in het netwerk zijn gedaan verwacht ik ook een stabiel netwerk terug, maar vraag me niet wanneer... :giveup:

    EDIT/ Lol je bent me voor :mrgreen:
     
  2. :mrgreen::p:-D:frons:

    Blijkt dus wel een juist antwoord :P
     
  3. Met natuurlijk nog een kleine "mits" ...
    Als er teveel gebruikers zijn voor een CMTS. Maar die beperking geldt voor ADSL ook, als de centrale daar vol zit heb je ook problemen.

    Verder moet je de speedtests of download-snelheid van 1 server ook niet helemaal als referentie nemen. Door oorzaken onderweg (van de server naar jouw aansluiting) kan de snelheid beperkt worden terwijl je verbinding zelf wel snel genoeg is. Zou je tijdens het downloaden in zo'n geval nog een download starten, dan is je totale snelheid wel hoger omdat je eigen lijn nog niet 'vol' zit.

    Een voorbeeld plaatje hieronder:
    Je ziet hier resultaten van mijn eigen speedtest die hier continue mijn verbinding test. In het bovenste plaatje zie je de snelheid van mijn eigen verbinding. Die bepaal ik door vanaf 5 verschillende servers een groot bestand te downloaden en dan de totale snelheid te bepalen.
    Daaronder de snelheid als ik van 1 server afzonderlijk download (in dit voorbeeld is dit een server die de snelheid dus niet kan leveren richting mij) De grafieken geven de snelheid van de laatste 12 maanden aan, je ziet daar ook de snelheidsverhoging naar 12Mbit en 16Mbit die je dus nagenoeg niet terugziet in de snelheid van de langzamere server.
    Zoals je ziet kan de kabelverbinding dus mooi strak lopen, hoewel dat niet hoeft te gelden voor 1 server, maar dat heeft niets met je verbinding zelf te maken dus.

    (klik op het plaatje voor een grotere versie)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. tja, was dat het probleem maar.. snelheid komt nergens, maar dan ook nergens (en op geen enkele manier) nog boven de 12 mbit van de 20!

    ik wil onbezorgd kunnen pompen!:evil:
     
  5. lol, vond em wel geestig..

    alleen is dit zo off-topic.. het doel van dit topic is mensen te informeren over hoe en wat.. Bovendien zou ik graag weten of anderen deze problemen ervaren/hebben ervaren.. Of een idee hebben wat deze problemen veroorzaakt..
     
  6. Ziggo veroorzaakt de problemen,maar antwoord nu strategisch dat het om "nieuwe" problemen zou gaan. http://www.nu.nl/news/1795159/51/rss/Nog_altijd_problemen_bij_Ziggo.html
    ik zit in precies hetzelfde schuitje als jou,vanaf de fusie heb ik niets anders dan problemen met diverse producten uit mijn bundel,iedere week is er wel wat.
    dan doet de telefoon het weer niet,mailserver plat,geen normale snelheid,tv zenders met blokjes etc etc..

    monteurs die allemaal constateren en zeggen dat het probleem bij Ziggo zit,Ziggo die van alles beloofd maar niemand die iets na komt of er ook maar werkelijk iets aan doet.

    waarom?! omdat men helemaal nog niet kan leveren wat men beloofd.
    omdat men er technisch gezien een kolerezooi van heeft gemaakt met de fusie.

    ik zal em hier nog es plaatsen die mooie advertentie van Ziggo [die men inneens stilletjes heeft veranderd]

    [​IMG]

    en zoals u ziet is dit een Ziggo advertentie en geen MK,@Home of Casema want Z3 werd door Ziggo geintroduceerd !
    ik ben het ook spuugzat,vooral het zinnetje "dan stapt u toch op,als het u niet bevalt"
    dit krijg ik ook vaak genoeg te horen.
    gelul natuurlijk,daar er helemaal geen vergelijkbaar product te verkrijgen is hier op mijn adres.

    maar het zegt natuurlijk genoeg over de mentaliteit van Ziggo...
     
  7. Tja er is niks technisch veranderd, je zit op hetzelfde netwerk als voor de fusie, ik snap deze opmerking dan ook totaal niet...
     
  8. natuurlijk snap jij dat niet...
    de monteurs die kletsen maar wat uit hun nek natuurlijk.

    MK was hier in ieder geval eerlijk in en vertelde de klanten [mij ook dus] dat het technisch gezien nog niet helemaal klaar was [docsis] om die beloofde snelheid te halen [upload van 3 Mbit]
    maar de 2,3Mbit haalde ik altijd en mijn download was altijd tiptop in orde. [snelheid]

    maar blijf gerust wegkijken en ontkennen hoor.
    en vooral in eerste plaats Ziggo blijven verdedigen ipv mensen en de bekende problemen eens serieus te nemen. [te onderkennen]
    want dat is nu ook weer enkel en alleen het zinnetje waar je op reageert.

    te walgelijk voor woorden.

    voor gebruikers door gebruikers?!
    maak er maar "voor Ziggo door Ziggo van..."
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina