1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

WAARDELOZE snelheid!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door twomassz, 17 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ha mensen,

    We hebben nu ruim een jaar Ziggo (@home) Z3i hier, 20Mbit..
    Vanaf dag 1 is de snelheid een groot gedeelte van de tijd veeeel te laag!
    Toch heeft het een tijdje aardig gewerkt, haalde 2.3-2.4MB/s alleen ging dit gepaard met flinke schommelingen. Meer dan een jaar verder (30+ supporttickets:S), is het probleem nog niet opgelost..Verschillende keren de wandcontactdoos vervangen etc, maar niks mag baten..

    Laatst kreeg ik een telefoontje van de technische dienst, nadat er iemand in de centrale zou zijn geweest.. Hij had geconstateerd dat het probleem daar werd veroorzaakt (en dat na een half jaar!!) en dat alles nu in orde moest zijn. Gelijk gaan testen natuurlijk en tot mijn verbazing kwam ik erachter dat mn maximale snelheid flink omlaag was gegaan, kwam niet meer boven de 1.7mb/s! Bovendien ging dit nog steeds gepaard met gigantische schommelingen!

    Daarom maar weer verschillende keren gebeld met Ziggo. Na 2 weken (!)kreeg ik eindelijk een telefoontje van de technische dienst, ze zouden een monteur langsturen..

    Vanmorgen is deze langs geweest.. Na het modem vervangen te hebben (SA voor Motorola 5121) leek alles oke, maar na verschillende speedtests ging de snelheid weer omlaag.. De monteur heeft dit ook geconcludeerd, maar vertelde me verder niets te kunnen doen omdat deze van Ziggo Support was (welke alleen maar problemen met modems etc behandeld).

    Nadat het modem een uur online was, was mn snelheid zo laag (700KB/s) dat ik het weer tijd vond om te bellen.. De 1ste lijns helpdeskmedewerker kon niks anders voor me doen, als wederom een ticket aan te maken.
    Dit vind ik persoonlijk erg storend omdat alle tickets precies hetzelfde zijn! Ik vroeg hem vervolgens nog even de waardes van het modem na te kijken. De correctables stonden naar ruim een uur (zonder iets gedownload te hebben, buiten wat 100mb bestanden voor de speedtests) op 1.5 miljoen (welke normaliter rond de 10.000 zouden moeten ziijn)!!! Naar mate het gesprek eindigde, stonden deze zelfs al op 3.5 miljoen!!

    Maargoed, nu is het helemaal bagger.
    en het duurt en het duurt maar.....
     
  2. ..

    niemand zelfde problemen met ziggo??

    bovendien heb ik verschillende verhalen gelezen dat mensen door de supportdesk worden doorgeschakeld naar de technische dienst.. kan iemand me vertellen hoe je dit voor elkaar zou krijgen?? mij wordt namelijk elke keer gezegd dat dit niet mogelijk is..
     
  3. Ik denk dat je meer geduld moet hebben voor je hier reacties krijgt
    want er wordt ontzetten veel gepost hier...

    Ik heb ook problemen met de snelheid sinds ik Ziggo heb.

    Vroeger bij @Home had ik Intensief 12000 en in begin ook problemen met de speed. Helpdesk en Technische dienst waren van mening dat het aan mijn thuisinstallatie of PC moet liggen. Ik zit zelf in de IT maar kon ze niet overtuigen. Ik heb toen hulp bij COAX gezocht en opeens werd er geluisterd.
    Monteur hier geweest maar bij mij was alles piekfijn in orde. Hij gaaf aan dat er capaciteit problemen zijn bij @Home maar dat ze hierover niet praten omdat het uitbreiden te duur is. Naar enkel weken en een nieuwe modem heeft men mij op een andere route gezet (ik kreeg toen een andere IP) waren de problemen over. Heb meer dan een jaar hetzelfde IP gehad en maar heel weinig problemen met de speed.

    Nu, voor kort, heb ik Ziggo Alles in 1 Extra en de nieuwe modem activeert en hierdoor een andere IP gekregen. Nu begint de ellende hier ook weer.

    Heel vroeg morgens of heel laat avonds loopt het als een trein maar in de pikuuren is de snelheid zoek. Ik merk het het ergst als het slecht weer is in het weekeinde als iedereen achter de PC kruipt...

    Onderstaande grafiek laat de snelheid zien van 18.10.08 om 08:18 uur over een tijd van 15 minuten. Je ziet dat het goed en vlak is....

    Ik probeer dit weekeinde nog eens een meting te doen als het weer mis is.

    [​IMG]
     
  4. Er wordt gesproken over snelheidsprobelemen met de Alles-in-1 pakketten in het voormalig-@Home gebied. Het fijne hiervan kan ik niet uitzoeken, want ik ben niet op mijn werk. :)

    Als ik het goed begrepen heb moet alles op 1 december volledig hersteld zijn en ook de snelheidsproblemen.
     
  5. Ziggo lost problemen op !!!!

    Natuurlijk, ik geloof het direct.:pompom::pompom::pompom::oyeah::oyeah::oyeah:
    :schater::schater::schater::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
     
  6. dit jaar nog snelheids verhoging nog niet eens in 2009 denk ik met al de problemen van nu.
     
  7. 1 december 2008, dus dit jaar :)
     
  8. laat ze eerst maar zorgen voor een stabiel netwerk want dit is echt om te :cry:
    een tegemoetkoming van Ziggo lijkt me wel op zijn plaats aangezien ze niet leveren wat ze beloven :no:
     
  9. Het netwerk in Utrecht is niets mis mee.... :) welke klachten ervaar je?
     
  10. Zoals beloofd de meeting op 19.10.2008 om 12:21 uur.
    Men wordt wakker en gaat sufern hier...dus Ziggo.. het is werk aan de winkel.

    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina