1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Externe toegang tot mijn netwerk

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Ploffer, 16 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zit sinds 2 weken bij Ziggo. Tot nu toe eigenlijk nog niets te klagen over Ziggo zelf. Mijn vraag nu gaat over toegang tot andere computers in mijn thuis netwerk.

    De huidige situatie is:
    Standaard Ziggo kabelmodem (Motorola) waarop ik een LinkSys WRT54GL heb aangesloten voor draadloze toegang. Hiermee heb ik gewoon internet toegang op alle computers. Geen probleem dus.

    Nu wil ik echter, bijvoorbeeld vanaf mijn werk, kunnen inloggen op een computer thuis. Voor Ziggo zat ik bij Planet en daar lukte het gewoon. Ik heb uiteraard mijn WRT54GL ingesteld dat al het verkeer voor Remote Desktop moet worden doorgestuurd naar die specifieke computer. In mijn eigen netwerk kan ik op deze manier ook gewoon werken. Vanaf mijn werk lukt dit echter niet. Ik heb geprobeerd om te verbinden op IP en hostname (mijn externe ip-adres) maar zonder resultaat.

    Wat doe ik fout? :?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2008
  2. Heeft dit vanaf het werk gewerkt? Je werkgever zou heel goed rdp verkeer dicht kunnen zetten richting internet.
     
  3. Het werkt nu nog steeds naar een ander netwerk. Ik weet ook zeker dat het niet is dichtgezet omdat ik dat zelf doe. Hahaha
     
  4. Ziggo laat voor zover ik weet alle poorten door, met uitzondering van poort 25. Dus zou het gewoon moeten werken.
     
  5. Weet je dat zeker? Casema/Wanadoo heeft ergens in 2004 onder meer ook 135, 137, 138, 139 en 445 dichtgezet. Zou me niks verbazen als die - in ieder geval in het ex-Casemagebied - nog steeds dicht staan.
     
  6. Is er soms een mogelijkheid om de config van het kabelmodem nakijken? Ik kan namelijk vanaf mijn werk het ip-adres wel gewoon pingen. Een tracert vanaf mijn werk komt tot aan het kabelmodem.
     
  7. Nee, dit weet ik niet zeker.
     
  8. Een tracert zegt in dit geval niet zo heel veel. Je weet dat de routering naar je kabelmodem goed is, maar zegt niets over netwerk verkeer.
    Met een sniffermeting zou je meer te weten kunnen komen. TCPdump zou je meer informatie kunnen verschaffen echter zijn de logfiles GROOT.
     
  9. Dat zijn ook de enige poorten die dichtstaan (en 25) maar die worden niet gebruikt voor remote desktop, dat zou dus gewoon moeten werken.
    Als je zeker weet dat je ip-adres klopt wat je probeert te 'connecten' en je portforwarding goed staat, en ook nog je firewall in de pc die je probeert zou het moeten werken. Wil je je router uitsluiten, dan zou je nog kunnen proberen om je pc direct (tijdelijk) op het kabelmodem te zetten. (wel even je modem rebooten want je modem praat maar met 1 MAC-adres en als je een ander aansluit moet je het modem even clearen zodat hij het MAC van je pc accepteert). En dan natuurlijk je firewall van de pc zo zetten dat het ip van je werk kan binnenkomen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina