1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oud-KPN tel. nummer behouden ?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door mvveelen, 16 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

    ik heb tijden geleden de stap gemaakt van KPN naar Tiscali met mijn telefonie. Sinds enige tijd vallen we onder Telfort en ook daar is telefonie niet optimaal te noemen.

    Nu wil ik de stap gaan maken naar Ziggo met een 3-in-1 pakket maar heb de volgende wensen :

    - ik wil het telefoonnummer behouden dat ik al die tijd al heb
    - ik wil afgeschermde nummers kunnen weren (momenteel heb ik dat geblokkeerd door een instelling in het Zyxel modem dat ik van Tiscali/Telfort heb : vinkje en klaar is Kees

    Kunnen deze wensen zonder problemen ingelost worden en welke stappen dien ik dan te nemen (niet eerst de huidige provider opzeggen, maar eerst het 3-in-1 pakket aanvragen bijvoorbeeld) ?

    Alvast bedankt voor het meedenken.
     

  2. Je ''oude'' telefoonnummer kun je gewoon meenemen naar ziggo.
    Voor zover ik weet kun je afgeschermde nummers niet laten blokkeren. kijk voor overige diensten in de handleiding voor telefonie:

    http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/GebruikersHandleiding_telefonie_v1.0.pdf
     
  3. Ik zie daar inderdaad niets over staan....

    Mocht iemand hier een tip / oplossing voor hebben, dan hoor ik dat graag.

    Oh, en wat is de volgorde : aanvraag indienen bij Ziggo en als alles is afgerond pas de ADSL provider opzeggen ? Het nummer zou dan al geporteerd moeten zijn, toch ?

    Oh, en nog een vraag :

    Als ik het 3-in-1 pakket heb, en op een gegeven moment wil profiteren van het altijd-gratis-bellen (naar niet-Ziggo abbonnees). Dan is het slechts een kwestie van aanvragen (en 6 euro extra betalen voor de avonden en weekenden) of kan dit niet in combinatie met zo'n 3-in-1 pakket ?
     

  4. Dit is waarschijnlijk wel het veiligst, ik weet dat er mensen zijn waarbij de nummerportering fout is gegaan, doordat ze het oude abbo zelf al hadden opgezegt voordat het nummer naar ziggo over was gezet. of je vraagt ziggo het oude abbo op te zeggen.

    Je kunt wat bellen betreft inderdaad (mits je een alles in 1 pakket hebt) altijd nog altijd-gratis-bellen achteraf aanvragen. Heb zelf altijd gratis bellen voor 10 euro extra, bevalt mij goed. (omdat het voor mij uitkan) Als je meer dan voor 10 euro naar vaste nummersbelt, kan dit altijd uit!
     
  5. Wij zijn ook van Telfort naar Ziggo gegaan voor de Telefoon.
    Ziggo heeft het Telfort abonnement opgezegd en alles geregeld, wij hebben niets hoeven doen.
    Alleen ging het nummerportering fout, Telfort heeft het nummer wel vrijgegeven, maar Ziggo kon het nummer niet aan mij geven (het was een heel mooi nummer, gekaapt door iemand anders? :) )
    Dus nu hebben we helaas een nieuw nummer, maar het werkt goed, beter dan Telfort.
     
  6. Jammer dat gratis bellen naar het buitenland er niet in zit, anders kon het voor mij ook wel uit :)
     

  7. Als het goed is blijft jou oude nummer behouden voor een bepaalde tijd. En mag het nummer niet gelijk opnieuw uitgegeven worden. Dit is als het goed is dan ook niet gebeurt. Je kunt dus je oude nummer terug eisen. bij ziggo danwel bij telefort
     
  8. Wat je ook gaat doen, het nummer niet zelf opzeggen, anders heb je grote kans dat het porteren van het nummer fout gaat, opzeggen/porteren van je oude nummer kun je dus het beste door Ziggo laten doen.

    Heb je deze pagina al gelezen ? :
    http://www.ziggo.nl/producten/overstapservice/
     
  9. Net even doorgelezen, thanx.

    Nou, nog even de pro's and con's afwegen (lees : m'n vriendin zien te overtuigen :wink:) en dan de stap wagen.
     
  10. Grrrr....vanmiddag langs een verkooppunt hier in de stad gegaan. Ik wilde de vragen die m'n vriendin had laten beantwoorden door een "deskundige".
    Had ik van tevoren geweten dat we een verkoper zouden treffen die :

    a) aan het verhuizen was naar z'n vriendin d'r huis en al maanden bezig is met brieven schrijven naar Ziggo, bedragen laten stoneren, enz. En ook de helpdesk al tig keer aan de lijn heeft gehad hierover maar het nog niet voor elkaar heeft gekregen

    b) m'n vriendin extra bang heeft gemaakt voor de CAM module - oplossing

    c) heel negatief was over uberhaupt een 3-in-1 pakket, en zeker bij Ziggo (dit dus heel sterk afraadde)

    dan was ik niet die zaak ingelopen of had ik liever een andere verkoper gevraagd.
    Nu durft ze dus helemaal niet meer over te stappen en wil ze hooguit digitale tv proberen.

    *zucht*

    Dus : nu wil ik eigenlijk TOCH met de CAM module aan de slag en het HD pakket hebben. Zit ik dan "vast" aan het pakket wat nu wordt aangeboden voor 199 euro (en dan nog apart ruim 100 euro voor de CAM module) + de extra maandelijkse kosten (welke ??) ?

    Nogmaals : grrrrr....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina