1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Email werkt(e) niet meer maar nu weer wel (Wanadoo/Orange/Online ->Ziggo)

Discussie in 'Internet - Email' gestart door GobbledyGook, 16 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Dit zijn twee nameservers van Orange, niet van Ziggo.

    [root@control ~]# host 194.134.5.5
    5.5.134.194.in-addr.arpa domain name pointer dns.euro.net.
    [root@control ~]# host 194.134.0.97
    97.0.134.194.in-addr.arpa domain name pointer dns2.euro.net.
    [root@control ~]#

    Je hebt dit kennelijk ooit in je router opgegeven en je router is of nooit herstart, of je router heeft deze statisch opgeslagen na installatie. Anyhow, het probleem zit feitelijk in je router. Via DHCP krijg je die twee nameservers niet van Ziggo, dat is onmogelijk. Dus er zit iets aan je eigen kant verkeerd vrees is.

    [root@control ~]# host 83.80.1.236
    236.1.80.83.in-addr.arpa domain name pointer dns-fe.casema.nl.

    Dit is een oud adres, maar feitelijk zou je die niet eens willen weten. Je router doet iets raars, die moet gewoon via DHCP de nameservers overnemen. Dat doet ie kennelijk niet.

    Als je je router restart, en je krijg nog steeds die 2 zou ik echt adviseren om daar het probleem op te lossen. Het lijkt er sterk op dat dat gewoon het probleem is je kijkt naar verkeerde nameservers.

    Bye,
    Raymond.
     
  2. Mijn router herstart per definitie na elke wijziging. En welk IP adres ik ook intyp als ik handmatig een IP adres opgeef, herstart en daarna weer voor DHCP kies en herstart, het laatst gebruikte IP adres bijft gewoon (grayed out) te zien.

    Zoals gezegd. Als ik mijn router (Asus WL500g) restart met DHCP aan, krijg ik elke keer het (grayed out) het(de) laatst(e) handmatig ingevoerde IP adres(sen) te zien. Welk(e) adres(sen) dat ook zijn.

    Inmiddels heb ik nu de pagina in m'n router gevonden waar de verstrekte DNS adressen staan. :oops: Daar staat: 212.54.35.25 212.54.40.25 Kloppen die nummers?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2008
  3. Hi!

    [root@control rancid]# host 212.54.35.25
    25.35.54.212.in-addr.arpa domain name pointer dns.zl.iss.as9143.net.
    [root@control rancid]# host 212.54.40.25
    25.40.54.212.in-addr.arpa domain name pointer dns.tb.iss.as9143.net.
    [root@control rancid]#

    Die zijn correct. En als je daar pop.orange.nl aan vraagt krijg je een ander antwoord als dat je net poste. Of heb je het nu aangepast en werkt het nu wel??

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Dat klopt. Maar in essentie heb ik van mijn kant naar mijn idee dus niets gedaan, want mijn router staat op DHCP en stond daarvoor ook op DHCP en zou dus eerder ook al de juiste DNSsen hebben moeten krijgen. Die grayed out IP adressen blijken dus geen waarde, betekenis of functie te hebben, want dat foute nummer staat er nu nog steeds.
    Om de een of andere reden krijg ik echter nu, zowel via pop.orange als pop.wanadoo (als uiteraard pop.ziggo, maar dat was dus al zo) opeens wel mijn mailbox te zien (en geen foutmelding). Het is me een raadsel...

    (Hoor nu opeens Twilight Zone muziekje...)
     
  5. Hi!

    Is geen raadsel, je gebruikte vermoedelijk niet de juiste dns servers, en wellicht nu wel na een restart van je router.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Rest nu alleen nog de vraag hoeveel weken, en of ik in die weken mijn router herstart heb c.q. heb moeten herstarten. Je zou dus kunnen zeggen: hoe stabieler je netwerkje en de verbinding naar Ziggo, hoe groter kennelijk de kans dat de mailwissel fout gaat. :-P
     
  7. van orange naar ziggo

    hallo
    sinds 3 weken kan ik geen emails meer ontv via outlook.ik had voorheen orange en dat is nu ziggo geworden vind ik allemaal prima. alleen werd er verteld dat er een mail gestuurd zou worden om je email-instellingen te kunnen aanpassen dit is voor mij dus niet mogelijk om het te lezen als ik al zeker 3 weken al geen emails kan ontv, ik heb hier meerdere keren over gebeld en werd echt van het kastje naar de muur gestuurd ook heb ik een paar formulieren ingevuld en krijg netjes een bevestiging dat ze zo snel mogelijk bla bla bla nou tot nu toe steeds geen reactie. het enige wat ik wil weten is hoe moet ik mijn email-instellingen aanpassen hoe ik het moet doen weet ik wel, maar wat moet ik er aan veranderen voorheen had ik orange. ik wil bij deze alleen maar de email-instellingen weten, ik hoop via deze site dat ik nu eindelijk eens geholpen kan worden. want bij ziggo krijg ik het gevoel niet serieus genomen te worden. en de mensen die ik daar sprak niet wisten waar ik het over had echt niet te geloven. groetjes reinas
     
  8. Als je de juiste DNS instellingen gebruikt (automatisch dus), zou het gewoon moeten werken.
     
  9. dns instellen

    hallo tja

    ik weet veel van de pc maar hoe stel ik de dns autom in.ik heb begrepen van ziggo dat ik een mail zou ontv om me email-instellingen aan te passen, ik moet zeggen dit is de 1e keer dat ik problemen heb met outlook. dit is dus ook gebeurd sinds dat orange overgenomen is door ziggo.

    bedankt trouwens voor je reactie.



    ik heb net gekeken en vond het de dns staat op automatisch, dus ja ook daar ligt het niet aan.het enige wat ik graag wil weten is de email instellingen van orange klanten naar ziggo.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2008
  10. Mail moet je kunnen ophalen via pop.ziggo.nl en versturen via smtp.ziggo.nl . Maar bij goed ingestelde nameservers zou je de oude Orange/Online-servers ook nog moeten kunnen gebruiken (daarvoor krijg je namelijk van de nameservers van Ziggo andere IP-adressen dan ze werkelijk hebben, waardoor je bij Ziggo mailservers uitkomt).

    Wat zijn de IP-adressen van de voor jouw pc ingestelde DNS-servers?

    Had je bij Orange misschien een zogeheten 'Free' e-mailadres? Die gaan namelijk niet over naar Ziggo. Zie http://www.ziggo.nl/orange/welkom .
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina