1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Email werkt(e) niet meer maar nu weer wel (Wanadoo/Orange/Online ->Ziggo)

Discussie in 'Internet - Email' gestart door GobbledyGook, 16 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Grofweg de helft van de gebruikers is al over... Loopt op schema tot nu toe.

    Bye,
    Raymond.
     
  2. En

    Maar de essentie van het hele gedoe is nu juist dat mensen die van Wanadoo/Orange/Online komen, in eerste aanleg helemaal niks (maar zeker niet bewust) van Ziggo gebruiken, omdat ze verteld wordt dat ze niks hoeven te doen. En ik mag toch ook aannemen dat als ik mij een DNS gegeven wordt, Ziggo er op enig moment voor zorgt dat dat de juiste is. Of had ik uit het niet kunnen ophalen van mijn mail moeten opmaken dat ik mijn modem, router en PC had moeten herstarten zodat ik een nieuwe nameserver heb?
    Misschien ben ik wel te simpel om Ziggo abonnee te kunnen zijn...
     
  3. Denk dat dat wel mee zal vallen :)

    Iedere gebruiker die zelf geen handmatige wijzigingen in z'n netwerk instellingen heeft gedaan, heeft de juiste instellingen. Herstarten van modems etc is niet nodig .. de juiste nameservers zijn al weken van toepassing :)

    mvg,
    Chris
     
  4. Rest voor mij dan toch de vraag hoe het kan dat, als mijn router door Ziggo automatisch de (juiste) nameserver gegeven wordt (want dat is wat ik al maanden, zo niet jaren op mijn router ingesteld heb) ik desondanks de melding
    [!16-10-2008, 12:21:12: FETCH - Server meldt fout. De melding luidt: -ERR [AUTH] Invalid login/password pair]
    kreeg. :?
     
  5. Hi!

    Check even :

    http://www.ziggo.nl/orange/welkom

    Daar staan de instellingen voor je mailprogramma.

    Die melding die je noemt kan overigens ook het migratie moment zijn. Werkt het nu wel gewoon?

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Raymond..vammorgen de email ontvangen. Keurig dat mijn oude @wanadoo.nl is overgezet @ziggo.nl. Email voor @wanadoo.nl komt keurig terecht in @ziggo.nl. Keurig geregeld dus!

    Herman
     
  7. Hi Herman,

    Ja zo zou ie ook moeten gaan. Er is aardig wat aan voorbereiding in gegaan, ook bij Orange. De oude mail zal nog 2 jaar worden doorgestuurd.

    Meer dan de helpt is nu om overigens, stampt 24/7 door.

    Bye,
    Raymond.
     
  8. Nope. Mijn mailprogramma staat er niet bij. Ik gebruik The Bat! :mrgreen:

    *zucht*
    Zoals het subject al vanaf het eerste bericht meldt, is het (functioneel) wel opgelost, omdat ik zelf op zoek gegaan ben naar de Ziggo mailserver-gegevens zoals je in die link laat zien. Mijn punt is echter, dat ik als argeloze gebruiker die mail met de nieuwe instellingen niet gekregen heb. De essentie van het geheel zit 'm dus ook niet in het feit dat mail aan gebruikersnaam@wanadoo.nl mail niet doorgestuurd wordt naar de mailbox bij Ziggo, want dat werkt wel. Het punt is (was) dat de mail van Ziggo met de nieuwe instellingen gestuurd is naar gebruikersnaam@ziggo.nl, terwijl ik geen mail kon ophalen bij de wanadoo mailserver en de DNS kennelijk een wanadoo mailserver request niet beantwoordt met het Ziggo mailserver IP adres. Terwijl ik mijn router wel zo heb ingesteld dat ik de DNS server van Ziggo krijg. Niks handmatig dus.
     
  9. Hi!

    Ik heb de thread nog even terug gelezen, maar welke nameserver krijg je dan, en welk antwoord geeft die als je pop.orange.nl doet bijvoorbeeld.

    Bye,
    Raymond.
     
  10. In mijn router-instellingen zijn de IP adressen bij DNS1 en DNS2 'grayed out' omdat ik bij "Get DNS Server automatically?" (uiteraard) gekozen heb voor YES. In die grayed out vakjes staan weliswaar de IP adressen DNS1: 194.134.5.5 en bij DNS2: 194.134.0.97 Maar als ik eerst handmatig 83.80.1.236 als DNS invul en daarna voor autoimatisch verstrekken kies, dan staat 83.80.1.236 daar ook nog grayed out, dus kennelijk is dat niet het automatisch verstrekte adres. Hoe kom ik erachter welke DNS mij automatisch verstrekt wordt?

    Als ik pop.orange.nl gebruik krijg ik nog steeds dezelfde invalid login/password pair fout. En zoals gezegd, als ik kies voor pop.ziggo.nl gaat alles goed. Daar staat ook mijn mail aan de wanadoo en orange adressen gewoon.
    De enige check die ik volgens mij nu nog zou kunnen maken is het handmatig opgeven van een Ziggo DNS server adres in mijn router en de router en de PC te herstarten, om te kijken of ik ook dan geweigerd word bij het gebruiken van de oude mailserver-namen. :neutral:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina