1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Email werkt(e) niet meer maar nu weer wel (Wanadoo/Orange/Online ->Ziggo)

Discussie in 'Internet - Email' gestart door GobbledyGook, 16 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat in het subject staat was dus mijn conclusie toen ik mijn mail op wilde halen en de servermelding [-ERR [AUTH] Invalid login/password pair] kreeg. Ik kon me een brief aan ex- Wanadoo/Orange/Online klanten van ene Joop Evers, Directeur klantenservice van Ziggo nog herinneren, dus plukte ik die maar even van onder de stapel vandaan en las:
    "Binnenkort ontvangt u een mail op uw huidige e-mail adres". Geen email gezien en nu dus ook niet meer in staat email te ontvangen. Nou ben ik gelukkig geen totale computer-analfabeet, dus heb ik maar even getest of het werkte als ik alle Ziggo instellingen toe zou passen en hup, daar staat die beloofde email met instructies. Gericht aan mijn gebruikersnaam@ziggo.nl en niet gericht aan mijn huidige email adres gebruikersnaam@wanadoo.nl , gebruikersnaam@orange.nl of gebruikersnaam@online.nl . Dus die mail was bedoeld om nooit aan te komen...

    Ze zijn bij Ziggo dus kennelijk zo slim geweest om voor gebruikers de deur op slot te doen en de sleutel door de tralies naar buiten te gooien... En om de een of andere reden verbaast me dat niet echt, na die waanzinnig succesvolle klantvriendelijke start van Ziggo (not). Zou de onnozelheid van het mannetje in de reclame dan toch model staan voor Ziggo?

    En dat komt dan allemaal bovenop de akkefietjes van de afgelopen maanden, waarin de wanadoo klant verkocht werd aan Orange en vervolgens doorverkocht werd aan Online en vervolgens weer verkocht is aan Ziggo...

    Kortom, als iemand problemen heeft met mail bij Wanadoo/Orange/Online, dan moet-ie maar even de email ophalen waarin staat dat-ie de instellingen moet wijzigen. Maar voor je dat doet moet je eerst even je instellingen wijzigen, anders kun je die email niet ophalen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2008
  2. Edit: Onterechte kritiek. Lees latere berichten...

    O, schitterend! Dit is echt iets van 'Zó dom zullen ze toch niet zijn...?'. Ja, dus.
    Dat wordt lachen straks, als de rest van onze lotgenoten met iets minder kennis van computers hiermee aan de slag mag. Hoezo, druk bij de helpdesk...?

    Je zegt het.

    Bedankt voor de tip. Op dit moment kan ik nog zonder problemen bij de POP3-server van Online, dus mijn gegevens zijn kennelijk nog niet overgezet. Maar als ik er straks ineens niet meer bij kan, dan weet ik wat me te doen staat...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2008
  3. Hi !

    Alle abbonnees die gebruik maken van de 'standaard instellingen' van Ziggo (lees: de nameservers van ziggo gebruiken) worden automatisch doorgezet naar een pop proxy die beiden username's accepteerd. Voor migratie haalt deze de mailbox bij Online leeg, na migratie die bij Ziggo.

    De e-mail met instructies kan vervolgens opgehaald en uitgevoerd worden.

    bye,
    Chris
     
  4. Ik mag aannemen dat de te gebruiken server-gevens zijn:

    pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl

    Als ik het allemaal zo lees, dan lopen er bij Ziggo een aantal goed te slapen.
     
  5. Hoi Chris,

    Ja, die pagina ken ik.
    Maar daar staan niet de gevens die ik hierboven opsomde en die ik hier evt. bevestigd wilde zien, zodat als de boel inderdaad niet werkt ik die instellingen moet veranderen.

    Voorlopig werkt de boel via Online/Orange hier nog.
     
  6. Die zijn wel in te zien/op te halen via de als tweede genoemde pagina. Overigens klopt wat je veronderstelde: pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl.

    En ik neem wat ik in mijn reactie van 15:24 heb geschreven zonder meer terug. Hier is wel degelijk goed over nagedacht. Ik vermoed dat GobbledyGook niet de nameservers van Ziggo gebruikt en dus een van de echte IP-adressen van pop.online.nl voorgeschoteld krijgt in plaats van het adres van pproxy.asd.mail.iss.as9143.net (212.54.47.151).
    Het gedoe met de brakke nameservers aan het begin van de migratie is in feite de hoofdoorzaak van al dit gerommel. Als dát net zo goed was uitgewerkt als die proxy...
     
  7. Opzich dus had ik het al door wat er veranderd moet worden.
    Alleen bij het onderdeel gebruikersnaam moet nu het volledige emailadres ingevoerd worden en niet alleen het deel voor het @.
    Ziggo heeft nog volgens hun eigen info nog 5 dagen om me over te zetten.
    Bedankt voor alle extra info.
     
  8. Yups,

    En vooralsnog loopt de migratie netjes op schema ... dus dat zou goed moeten komen! Maar goed, 't blijft een dynamische wereld :)

    mvg,
    Chris
     
  9. Hi!

    Als je die pagina kent, heb je dan ook ed handleiding gelezen? In alle 3 de voorbeelden staan de servernamen vermeld. Kwestie van lezen.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina