1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Linksys wrt54g2

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door WouterKoomen, 15 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. wrt54g2

    Sorry hoor dit vind ik een te makkelijke oplossing. Het is mijn tweede Router en hoopte door de nieuwe router van Linksys van de problemen af te zijn . Maar helaas ! Het kan toch niet zo zijn dat deze twee apparaten Motorola en Linksys niet met elkaar kunnen werken! En overigens wie garandeerd mij dat als ik een ander merk router koop van de problemen af bent.
     
  2. Blijft een feit dat je alleen problemen hebt met het draadloze gedeelte. Dit gedeelte is buiten de invloedssfeer van Ziggo. Bedraad blijft alles werken dus zit het probleem in het draadloze gedeelte. Gerantie dat alles werkt met een andere router kan ik je niet geven, maar ik lees hier wel dat vooral Linksys erg veel problemen heeft met Ziggo. Zelf gebruik ik Draytek en heb nog nooit problemen gehad, nog bedraad of draadloos en ik ben een zware gebruiker.
     
  3. Ik zou niet gelijk een nieuwe router kopen, maar eerst eens uitzoeken waar het mis gaat. Het heeft niets te maken met het merk modem of zo.
    Aangezien je alleen op zolder problemen hebt, zit er volgens mij iets niet lekker in de communicatie tussen je router beneden en de repeater, of tussen de repeater en de computer op zolder. Ik zou dus eens proberen om eerst de fout uit te zoeken.

    Als je geen 'internet' meer hebt op zolder:
    • kun je dan nog wel in de setup van je repeater komen vanaf de zolder computer ?
    • kun je dan nog wel in de setup van je router beneden komen vanaf de zolder computer
    • kun je dan nog wel in de setup van je router beneden komen vanaf een computer beneden ? (vermoedelijk wel, want daar heb je nog internet)
    • kun je dan nog wel in de setup van je repeater komen vanaf een computer beneden ?
    Met die testjes kun je misschien vaststellen waar de verbinding wegvalt. Ik vermoed tussen router en repeater, misschien valt die in slaap of zoiets of loopt vast. Door je router opnieuw op te starten heb je kans dat de radioverbinding tussen router en repeater opnieuw opgebouwd wordt.

    Mocht je wel in de setup van je router kunnen komen, dan graag nog even een berichtje, in dat geval kan het nog aan de tcp/ip settings van je pc op zolder liggen die misschien de lease kwijt raakt of zo.

    Verder:
    Geef nog even als je verbinding niet meer werkt, voordat je een reset van je router doet de uitvoer van het commando:
    ipconfig /all
    op de zoldercomputer (in een dos-box uitvoeren) wat staat er dan op het scherm, wil je dat even copy/pasten ?
     
  4. WRT54G2 icm Ziggo Modem

    Gisterochtend zowaar bij opstart deed alles het, geen probleem ! Gisteravond leek het of mijn router volliep . Duurde minuten voordat er een website was geladen (beneden comp) en op boven comp was het internet signaal weer weg . Netwerk deed het nog goed alles was bereikbaar alleen geen internet . Vanmorgen weer een router reset gedaan en het signaal was weer normaal .:evil:
    Denk dat ik vanmiddag maar een andere router ga bestellen ( kopen Media markt) wrt54gl met dd-wrt firmware .
     
  5. dat van gisteravond was een probleem bij Ziggo zelf. lag dus niet aan jouw router of andere spullen. je hebt het probleem op 1 van de 3 computers dus denk je dat het met een nieuwe router verholpen zal zijn? :eek:
     
  6. Jammer dat je niet even de moeite neemt om te proberen uit te vissen waar het mis gaat (lees mijn vorige post en werk dat lijstje eens af)

    De kans is best wel groot dat het probleem niet in je router zit en dat je met een andere router hetzelfde probleem hebt. Het zou best in die extender of in je computer op zolder kunnen zitten bijvoorbeeld....
     
  7. Ik weet niet of het wel verstandig is dat je een wireless router in de meterkast moet plaatsen...
    want bij sommige woningen hebben die meterkast dikke muren dat het signaal van een router niet goed wordt doorgegeven (dikke obstakel).

    Toen had ik linksys wrt54g ook in de meterkast geplaatst, maar ik kreeg geen sterke signaal van wrt54g, valt signaal vaak weg weg, mijn slaapkamer is vlakbij meterkast, ongeveer 5 meter.
    Dus ik heb wrt54g in de computerkamer (redelijk grote ruimte) geplaatst, werd het signaal nog sterker, en dat ruimte is maar ongeveer 20 of 25 meter van mijn slaapkamer. Tot nu toe heb ik geen last van een wegvallend signaal!!!

    Als je linksys WRE54G ergens in het midden van je huis geplaatst (bijv. buiten meterkast), het is best mogelijk dat het signaal van wrt54g niet goed aan WRE54G wordt doorgegeven... Dat klinkt wel logisch he?

    ---

    Ik heb een 3 goede oplossingen voor je bedacht:

    1. plaats wrt54g buiten meterkast en wre54g even niet gebruiken (dus uitzetten), lukt het? zo niet, ga naar oplossing 2.

    2. plaats wrt54g buiten meterkast en wre54g aanzetten, kijken of het gaat, lukt het? zo niet, ga naar oplossing 3.

    3. koop een wireless-N router, ze hebben een grotere bereik en ook een sterkere signaal, zodat je wre54g niet meer hoeft gebruiken!!!, wireless-N router in meterkast plaatsen OF hang het buiten meterkast op (voorkeur),
    als het niet goed gaat, dan heb je mogelijk een stoorzender...
    klaag je buurman aan :P

    PS: Ik heb nog niet met Wireless-N uitgeprobeerd of gewerkt...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2008
  8. Hoi Dark Angel en Cees dank voor jullie antwoorden :

    Cees heb al mogelijkheden uitgeprobeerd maar kon overal inkomen (alle set ups) dus weldegelijk getest. Kon geen printje maken van config sorry .
    Mijn conclusie is dat de router volliep en waarschijnlijk geen contact meer kan maken voordat er een reset gedaan wordt .. Wij hebben in het weekend heel veel internet misschien heeft dat er mee te maken.

    Dark Angel heb jou derde oplossing genomen en een Sitecom wl 303 gekocht . Heb inderdaad een goed signaal boven ( 5 streepjes) en nog geen reset hoeven doen . Indien ik nog geen stabiel signaal hou zal ik uit de meter kast moeten maar dat zie ik nog wel . Ik hou wel rekening met stoorzenders dus het zal niet altijd even goed gaan !
     
  9. Ik heb niet helemaal alle berichten en suggesties tot op de letter doorgepluisd, maar heb je bij de Linksys ook geprobeerd voor het wireless gedeelte een ander kanaal te kiezen? Je klacht lijkt veel op wat mij ooit eens een andere router heeft doen kopen. Die Linksys draaide later weer als een tierelier toen ik een ander wireless kanaal gekozen had.
     
  10. Heb inderdaad alle kanalen geprobeerd ! Dank voor je suggestie .
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina