1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Online lampje wil niet aan, order vast

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door marcof, 14 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi twomassz bedankt voor je reactie, was het maar zo. Want ik heb al meerdere malen mijn hfc mac doorgegeven. Tot nu toe zonder resultaat.
     
  2. Ik ben vandaag terugebeld door een medewerker met een nieuw verhaal. Het zou liggen aan iets bij ons in de straat.
    Ik vindt dit vreemd wat de waardes in het modem lijken wel goed? US en DS branden ook? Andere mensen bij ons in de straat hebben wel gewoon verbinding met Ziggo. Ik heb ook gewoon duidelijk en goed tv beeld.

    Maargoed deze meneer zou mij terugbellen om maar weer een monteur in te plannen (dit zou monteur nr. 3 worden). Ik heb er weinig hoop op dat deze het nog kan oplossen.
    Maar ik wordt niet echt teruggebeld, dus dat schiet sowieso niet op.

    Ik wordt er langzamerhand erg moe van ( en de mobiele telefoonrekening wordt ook erg hoog ).
    Het zou Ziggo sieren (voor zover dat nog kan) als er iemand eens ff wat langer naar keek en het probleem "echt" oploste.
    Ik zou al 2 weken internet gehad moeten hebben.

    Ik heb het gevoel dat ik overal afgepoeierd wordt en dat ze bij Ziggo maar even snel iets invullen om mij weer 3-5 werkdagen af te schepen.
    Heel vervelend is dat.

    Als iemand er iets kan doen graag.
    Als er aanvullende info nodig is zoals: HFC mac/klantnr/modemtype/signal gegevens/log van modem. Noem het maar op dan kan ik dit direct sturen.

    Ik hoop dat het nog wat wordt want het wordt erg! vervelend...
     
  3. hoe ziet het log van je modem eruit?? (errors etc)
     
  4. @twomassz Die heb ik hier een paar posts terug gepost :wink:

    Hoop dat je er wijzer van wordt :)
     
  5. sorry niet teruggelezen.. hoe zit het met je signalwaardes?
     
  6. Volgens de monteur waren die goed, lagen ruim binnen de waardes.
    Maar ik zal eens kijken als ik straks thuis ben wat ze precies zijn.
     
  7. Het is nu bij ziggo zo dat elk onbekend modem online komt met een tijdelijk standard profiel (modem configuratie bestand). De klant wordt dan naar de activatie pagina geleid waar deze zijn modem kan activeren waardoor het modem bij Ziggo geregistreerd wordt en zijn volledige profiel krijgt waardoor de klant volledig netwerk toegang krijgt. (dit werkt alleen met door Ziggo ondersteunde modem types welke worden herkend aan het eerste deel van het modem mac adress). De log geeft weer dat het modem problemen heeft met het verkrijgen van het configuratie bestand welke het modem via een TFTP server wil verkrijgen. Het is uit de log niet duidelijk te achterhalen wat de oorzaak exact is. Of de TFTP server reageert niet op het modem verzoek, het modem signaal is zo slecht dat de overdracht niet wil doorkomen of met modem is defect.
     
  8. we willen graag je signaalwaardes zien:D haha
     
  9. Sorry van de signaalwaardes, ik was druk bezig met alles installeren, want jawel het werkte ineens vanmiddag :)

    Mede door het daadkrachtig optreden van Unknown werkt alles nu perfect :)

    twomassz: toch erg bedankt voor het meedenken, wil je me signaalwaardes nu alsnog zien? :)

    Nogmaals bedankt Unknown :)
     
  10. mooi om te horen! haha show ze maar eens..

    trouwens.. waar heeft het nu aan gelegen? zou niet alleen ik, maar meer mensen willen weten denk ik..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina