1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Online lampje wil niet aan, order vast

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door marcof, 14 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo Allemaal, ik ben nieuw hier op het forum. En ben ook nieuw bij Ziggo.

    Helaas ben ik nog geen tevreden klant, ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

    De siuatie (ziggo alle in 1 plus):
    - ik heb 1 oktober een pakket aangevraagd.
    - Ik heb een brief ontvangen waarin stond dat mijn diensten 9 oktober werden
    aangesloten.
    - Op 9 oktober nog geen pakket met modem.
    - zaterdag 11 oktober is het pakket binnengekomen.
    - op maandag 13 oktober installeer ik alles netjes volgens de handleidingen
    (heb vaker dit soort spul bij andere mensen geinstalleerd (waar het meteen
    werkte, was wel nog @home toendertijd)
    Lampjes gaan knipperen.
    Op een gegeven moment branden de lampjes DS en US, het lampje online
    blijft echter lange tijd knipperen.
    Na een lange tijd wachten (10-20 minuten), begint het modem opnieuw te
    knipperen tot DS en US weer branden, online blijft knipperen. Dit blijft zich
    herhalen.

    Helpdesk gebeld, ja meneer het beste wat u kunt doen is een aantal dagen wachten. (Nu kom ik vanaf tele2 en weet dat wachten niet het meest verstandigste is bij internetproviders). Dus ik zeg dat de 9de het signaal er al had moeten zijn.
    Om een lang verhaal kort te maken (2 andere helpdeskers, 1 TD'ster) verder, blijkt dat de vorige bewoners van ons huis (3 weken terug verhuist) het abo opgezegd hebben, echter hun signaal is nog actief bij ons. Wij hebben ook gewoon tv beeld.
    Nu bleek dat mijn order op stap 4 v/d 6 vast zat. Maar niemand wist waarom.
    Nu moest ik mijn tel nummer doorgeven en ging iemand kijken hoe en wat en werd ik misschien nog deze week teruggebeld.
    Dit klonk echter niet echt heel erg betrouwbaar, dus ik vraag me af wat er nu aan de hand is.

    Dat het abo van de vorige bewoners nog actief is zou toch niets te maken moeten hebben met mijn abonnement (kabel is toch broadcast).
    Activeren van modem kan nog niet, omdat modem zich niet aanmeld op netwerk.

    Wie o wie heeft hierover ideeen en/of kan mij hiermee helpen.

    Heel erg bedankt alvast,

    Marco
     
  2. Als het lampje online niet wilt branden, komt dat er meestal op neer dat er niet (voldoende) signaal het modem binnen komt. Het verhaal dat de order in status 4/6 staat/hangt, i.c.m. jouw constatering snap ik dan ook niet helemaal.

    Een order (of eigenlijk bestelling) die geplaatst wordt, dient inderdaad voordat alles is afgerond door 6 'stappen' of 'statussen' heen te lopen. Echter als de uitvoerdatum 9 oktober of in het uiterste geval 11 oktober is, zou dat moeten betekenen dat op die dag het signaal ook 'geschakeld' is.

    Wat echter wel eens wil voorkomen is dat de 'schakelopdracht' wel in het systeem staat, maar helaas niet uitgevoerd wordt. In dit geval dient er een storingsmonteur ingepland te worden om het signaal (upstream in jouw geval waarschijnlijk) alsnog aan te zetten. Zodat het modem uiteindelijk toch nog online komt.

    Maar goed, het '4/6 verhaal' van mijn collega zou natuurlijk ook een 'makkelijke' samenvatting kunnen zijn om jou de niet-interessante details te besparen.

    Morgen ben ik weer op de werkvloer, als jij het op prijs stelt wil ik best even voor je kijken wat er nu exact in jouw situatie speelt. In dat geval moet je me even je klantnummer of postcode + huisnummer in een prive bericht op dit forum sturen.
     
  3. Ik ben gisteren gebeld door een Ziggo medewerker, die mij vroeg wat er precies op mijn modem stond.

    Omdat we er zo niet uitkomen is er een monteur ingeplanned die morgenochtend het modem online gaat helpen.

    Ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt nu.
     
  4. Overigens, als een order in ons klantsysteem op 4/6 staat zijn alle technische stappen al doorlopen. Stap 5 en 6 zijn slechts administratief.

    Wanneer een order bij alle orderregels op 4/6 staat is de uitvoering dus al gedaan en moet alles al werken. :)
     
  5. Kijk dat is al een heel stuk duidelijker. :)
     
  6. De monteur was niet echt op tijd (hij zou voor de middag komen maar kwam smiddags).
    Hij is nog bezig op het moment. Het modem kon geen ip krijgen o.i.d.

    wordt vervolgd.

    Vervolg:

    Monteur is weer weg. Geen inet.
    Modem kon geen IP krijgen zoals gezegd, er is nu een ticket aangemaakt voor de DBA, die ervoor zou moeten zorgen dat er eentje handmatig toegewezen wordt.
    Het kon volgens de monteur aan 2 dingen liggen:

    1. De IP-Range zat vol. (ook dit was eenvoudig op te lossen (zal wel andere range worden dan)).
    2. Er was iets mis gegaan met toewijzen van / inschrijven in DHCP server en dit zou ook een database probleem zijn.

    Volgens de monteur moesten we vanavond of uiterlijk maandag internet hebben.

    Ik laat nog weten of het uiteindelijk opgelost is hiermee :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2008
  7. Nou niet dus...

    Bovenstaand verhaal het geen resultaat een 2de monteur is geweest en die heeft gisteren gekeken en gebeld.

    -> Wij hebben ons aangemeld tijdens de migratie van het @home net naar het Ziggo net, waardoor we misschien buiten de boot zijn gevallen (half in beide systemen).
    Administratief in het nieuwe technisch in het oude..

    -> De oude bewoners van het huis staan nog steeds in het systeem, Ziggo slaagt er niet in deze uit het systeem te verwijderen. ik wordt geregeld aangesproken met de verkeerde naam (oude bewoners)
    Ik snap niet dat deze niet eindelijk eens uit het systeem kunnen worden verwijderd.

    De laatste monteur heeft iemand aan de lijn gehad, die het zo doorgeven aan een speciale afdeling, die het in orde zouden maken.
    Maar wederom zonder resultaat.

    Ik maar weer gebeld. Krijg ik van die vragen zoals wat voor besturingssyteem gebruikt u. Dusja daar kom ik dus absoluut niet verder mee. Diegene heeft wel het HFC mac gecontroleert (dat klopte) maargoed dat is natuurlijk weer het administratieve systeem... Diegene heeft weer mijn gegevens opnieuw opgenomen en ergens ingevoerd. De oude bewoner zou weer verwijderd worden. Maar dit is hetzelfde verhaal als de vorige keren. Het ging ong. 3-5 werkdagen duren. Jongens komop, dus ik moet nu weer 5 werkdagen wachten om te concluderen dat dit niks helpt (want dat doet het niet door het administrieve systeem bij te werken...)

    Excuses dat ik zo geirriteerd reageer, maar het zal duidelijk zijn dat als ik 2 halve vrije dagen opneem 20x bel. En mijn uiterste best doe van mijn kant en het gewoon neit aan lijkt te komen bij Ziggo dat dit best frustrerend is..

    Ik hoop echt dat iemand me hier nog kan helpen :)
    Want ik zit echt ramvast heb ik het idee.
     
  8. Zojuist toch maar weer gebeld, De meneer die ik nu aan de lijn had kon wat meer zeggen over technische dingen.

    Hij kon mij direct zeggen dat er hetvolgende aan de hand was:

    De oude bewoners stonden nog in het systeem, de nieuwe bewoners (ik dus) ook.
    Alle producten (televisie/internet/telefonie) stonden nog op naam geregistreert bij de oude bewoners.
    Bij mij stonden geen producten aangemeld. Hierdoor kreeg ik geen IP.
    Dat wist hij zeker.

    Weet iemand van jullie hoe ik dit nu het beste ergens kan melden? Waar het ook echt opgelost wordt.
    Ik zou het heel fijn vinden als dit zo snel mogelijk zou kunnen. en niet 5 werkdagen gaat duren nog :(

    alvast bedankt :)
     
  9. Hier nog even de log van mijn modem, misschien dat iemand hire iets mee kan:
    Time Priority Code Message
    1970-01-01 00:19:07 5-Warning TFTP: 16 retries exceeded or bad config file going to sleep for 10 minutes
    1970-01-01 00:19:07 5-Warning TFTP: open failed for TFTP: error 0x10060002
    1970-01-01 00:19:07 3-Critical D05.0 TFTP failed - Request sent - No Response
    1970-01-01 00:19:07 5-Warning TFTP: Driver Open Error: received MSG_ERR from s2c queue.
    1970-01-01 00:19:07 5-Warning TFTP: Driver Error select TFTP_TMOUT.
    1970-01-01 00:17:43 5-Warning D04.1 ToD request sent - No Response received
    1970-01-01 00:17:43 5-Warning TOD: select failed
    1970-01-01 00:17:28 7-Information Trying to download Configuration file ...
    1970-01-01 00:17:27 5-Warning TOD - tod failed - go on trying in the background
    1970-01-01 00:17:27 5-Warning D04.1 ToD request sent - No Response received
    1970-01-01 00:17:27 5-Warning TOD: select failed
    1970-01-01 00:17:21 7-Information DHCP - parameters acquired
    1970-01-01 00:17:21 7-Information DHCP: ACK: Setting (*) CM TFTP Boot file: bpr0106001fc43356ae0003
    1970-01-01 00:17:21 7-Information DHCP: Setting CM IP address to: 10.255.66.131
    1970-01-01 00:17:21 5-Warning D03.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response
    1970-01-01 00:17:21 5-Warning DHCP: Missing Syslog server
    1970-01-01 00:17:21 7-Information DHCP: Setting (*) CM Time Server address to: 10.99.128.36
    1970-01-01 00:17:21 7-Information DHCP: Setting (*) CM Subnet mask to: 255.255.255.0
    1970-01-01 00:17:21 7-Information DHCP: Setting (*) CM Gateway address to: 10.255.66.1
    1970-01-01 00:17:21 5-Warning D03.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response
    1970-01-01 00:17:21 5-Warning DHCP: Missing UTC Time Offset
    1970-01-01 00:17:21 7-Information DHCP: OFFER: Setting (*) CM TFTP Boot file: bpr0106001fc43356ae0003
    1970-01-01 00:17:21 7-Information DHCP select: Setting (*) CM TFTP Server address to: 10.99.128.36
    1970-01-01 00:17:21 7-Information DHCP: Offered (*) CM IP address to: 10.255.66.131
    1970-01-01 00:17:06 7-Information Trying to register through CMTS...
    1970-01-01 00:17:06 7-Information SYNCHRONIZED - 140000000 Hz , ucd 4
    1970-01-01 00:17:01 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    1970-01-01 00:17:00 5-Warning SYNC: US Gain in cache is invalid: 0.00
    1970-01-01 00:16:58 7-Information Starting Ranging On Channel 4
    1970-01-01 00:16:57 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    1970-01-01 00:16:56 5-Warning SYNC: US Gain in cache is invalid: 0.00
    1970-01-01 00:16:55 7-Information Starting Ranging On Channel 2
    1970-01-01 00:16:50 7-Information Downstream Locked - Collecting Upstream Information
    1970-01-01 00:16:48 7-Information Scanning frequency 140000000Hz
    1970-01-01 00:16:47 7-Information Scanning frequency 329000000Hz
    1970-01-01 00:16:46 7-Information Scanning frequency 321000000Hz
    1970-01-01 00:16:46 7-Information Scanning frequency 313000000Hz
    1970-01-01 00:16:45 7-Information Scanning frequency 305000000Hz
    1970-01-01 00:16:44 7-Information Scanning frequency 297000000Hz
    1970-01-01 00:16:44 7-Information Scanning frequency 289000000Hz
    1970-01-01 00:16:43 7-Information Scanning frequency 281000000Hz
    1970-01-01 00:16:42 7-Information Scanning frequency 273000000Hz
    1970-01-01 00:16:41 7-Information Scanning frequency 265000000Hz
    1970-01-01 00:16:40 7-Information Scanning frequency 257000000Hz
    1970-01-01 00:16:39 7-Information Scanning frequency 249000000Hz
    1970-01-01 00:16:38 7-Information Scanning frequency 241000000Hz
    1970-01-01 00:16:37 7-Information Scanning frequency 233000000Hz
    1970-01-01 00:16:37 7-Information Scanning frequency 225000000Hz
    1970-01-01 00:16:36 7-Information Scanning frequency 217000000Hz
    1970-01-01 00:16:35 7-Information Scanning frequency 209000000Hz
    1970-01-01 00:16:34 7-Information Scanning frequency 201000000Hz
    1970-01-01 00:16:33 7-Information Scanning frequency 193000000Hz
    1970-01-01 00:16:32 7-Information Scanning frequency 185000000Hz
    1970-01-01 00:16:31 7-Information Scanning frequency 177000000Hz
    1970-01-01 00:16:31 7-Information Scanning frequency 169000000Hz
    1970-01-01 00:16:31 7-Information Scanning frequency 161000000Hz
    1970-01-01 00:16:31 7-Information Scanning frequency 153000000Hz
    1970-01-01 00:16:30 7-Information Scanning frequency 145000000Hz
    1970-01-01 00:16:29 7-Information Scanning frequency 137000000Hz
    1970-01-01 00:16:29 7-Information Scanning frequency 129000000Hz
    1970-01-01 00:16:28 7-Information Scanning frequency 121000000Hz
    1970-01-01 00:16:27 7-Information Scanning frequency 113000000Hz
    1970-01-01 00:16:26 7-Information Scanning frequency 105000000Hz
    1970-01-01 00:16:25 7-Information Scanning frequency 97000000Hz
    1970-01-01 00:16:25 7-Information Scanning frequency 89000000Hz
    1970-01-01 00:16:24 7-Information Scanning frequency 303500000Hz
    1970-01-01 00:16:24 7-Information Scanning frequency 296500000Hz
    1970-01-01 00:16:23 7-Information Scanning frequency 289500000Hz
    1970-01-01 00:16:22 7-Information Scanning frequency 282500000Hz
    1970-01-01 00:16:21 7-Information Scanning frequency 275500000Hz
    1970-01-01 00:16:20 7-Information Scanning frequency 268500000Hz
    1970-01-01 00:16:19 7-Information Scanning frequency 261500000Hz
    1970-01-01 00:16:18 7-Information Scanning frequency 254500000Hz
    1970-01-01 00:16:17 7-Information Scanning frequency 247500000Hz
    1970-01-01 00:16:17 7-Information Scanning frequency 240500000Hz
    1970-01-01 00:16:16 7-Information Scanning frequency 233500000Hz
    1970-01-01 00:16:15 7-Information Scanning frequency 226500000Hz
    1970-01-01 00:16:14 7-Information Scanning frequency 219500000Hz
    1970-01-01 00:16:13 7-Information Scanning frequency 212500000Hz
    1970-01-01 00:16:12 7-Information Scanning frequency 205500000Hz
    1970-01-01 00:16:11 7-Information Scanning frequency 198500000Hz
    1970-01-01 00:16:11 7-Information Scanning frequency 191500000Hz
    1970-01-01 00:16:10 7-Information Scanning frequency 184500000Hz
    1970-01-01 00:16:09 7-Information Scanning frequency 177500000Hz
    1970-01-01 00:16:09 7-Information Scanning frequency 170500000Hz
    1970-01-01 00:16:08 7-Information Scanning frequency 163500000Hz
    1970-01-01 00:16:08 7-Information Scanning frequency 156500000Hz
    1970-01-01 00:16:08 7-Information Scanning frequency 149500000Hz
    1970-01-01 00:16:07 7-Information Scanning frequency 142500000Hz
    1970-01-01 00:16:06 7-Information Scanning frequency 135500000Hz
    1970-01-01 00:16:06 7-Information Scanning frequency 128500000Hz
    1970-01-01 00:16:06 7-Information Scanning frequency 121500000Hz
    1970-01-01 00:16:05 7-Information Scanning frequency 114500000Hz
    1970-01-01 00:16:04 7-Information Scanning frequency 107500000Hz
    1970-01-01 00:16:03 7-Information Scanning frequency 100500000Hz
    1970-01-01 00:16:02 7-Information Scanning frequency 93500000Hz
    1970-01-01 00:16:02 7-Information Scanning frequency 858750000Hz
    1970-01-01 00:16:02 3-Critical T01.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
    1970-01-01 00:16:01 7-Information Scanning frequency 850750000Hz
    1970-01-01 00:16:01 7-Information Trying to synchronize ...
     
  10. lijkt mij dat je modem gegevens simpelweg niet bekend zijn, denk hierbij aan mac,s/n etc. Dat zou ik eens nagaan als ik jou was, deze kunnen ze handmatig inkloppen!

    Bovendien is het zo dat je modem niet gebonden is aan een adres...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina