1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wil Ziggo mij wel als klant?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door freggel, 13 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Onderstaand mijn ervaring met het bestellen van een “alles-in-1” plus
    pakket.

    29 juli 2008: Gebeld met Ziggo om een “alles-in-1 plus” pakket te bestellen. Digitale TV had ik al. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik het pakket op 1 oktober aanstaande wil laten ingaan.

    3 september 2008: Na terugkomst van vakantie bleek mijn KPN telefoon lijn te zijn afgesloten. Gebeld met Ziggo, mijn aanvraag was inderdaad doorgevoerd. Kon kiezen, of KPN werd weer aangesloten, of Ziggo stuurt mij het modem enz. om zo snel mogelijk aangesloten te worden. Heb natuurlijk voor het laatste gekozen.

    3-11 september 2008: Modem binnen gekregen, alleen geen aansluit set voor aan de muur en de COAX kabel was ook niet meegeleverd.
    Aan de muur had ik al een (oude) @home data aansluiting, en een kabeltje heb ik maar van de GAMMA gehaald. Dus de hele handel aangesloten. Computer aangesloten en warempel een activatie-pagina om het modem te activeren.
    Helaas had ik geen code, dus maar weer bellen.

    11 september 2008: Gebeld met Ziggo voor de activatie code, deze zou binnen ?3?
    werkdagen worden verstuurd. Helaas de code is nooit aangekomen.

    15 september 2008: Gebeld met Ziggo, dat ik de activatie code nog niet gekregen had. De helpdesk medewerker kon in zijn computer lezen dat ik s’avonds gebeld zou worden door de technische dienst. Helaas de technische dienst heeft nooit gebeld.

    17 september 2008: Gebeld met Ziggo, er is me toegezegd dat de activatie code aanstaande vrijdag (19 sept) in de bus ligt. Heb nog goede hoop. Helaas de code lag vrijdag niet in de bus.

    20 september 2008: Gebeld met Ziggo. De helpdesk medewerker zag na lang zoeken dat ik was afgesloten voor internet. Ik heb dus nog geen minuut geïnternet en getelefoneerd, en ik ben alweer afgesloten. De medewerker heeft een ticket aangemaakt voor her aansluiting. Kan ?3-5? werkdagen duren.

    23 september 2008: Gebeld met Ziggo. De her-aansluiting is nog in behandeling.

    26 september 2008: Gebeld met Ziggo. De aansluiting is nog steeds niet geregeld. Er is me verzekerd dat ik op 1 oktober (ingangs datum bestelling) kan internetten en telefoneren. Helaas internet en telefonie werkt niet op 1 oktober.

    30 september 2008: Gebeld met Ziggo (tijd: +/- 21:00). Een en ander uitgelegd, en de medewerker van de helpdesk vertelde dat hij binnen 5 minuten zou terug bellen Helaas de medewerker heeft nooit terug gebeld.

    30 september 2008: Gebeld met Ziggo (tijd: +/- 21:55). Gezegt dat ik terug zou worden gebeld door een collega, maar ja deze medewerker wist daar natuurlijk ook geen zinnig antwoord op. Hij vertelde wel dat ik moest wachten tot morgen. Het was immers nog geen 1 oktober. 1 oktober zou het wel werken. Helaas internet en telefonie werkt niet op 1 oktober.

    2 oktober 2008: Gebeld met Ziggo. Ticket aangemaakt om gebeld te worden door de technische dienst. Moet maar weer ?2-3? werkdagen af wachten.

    7 oktober 2008: Gebeld met Ziggo. Ticket staat nog open en is in behandeling door de TD. Moet nog maar even geduld hebben.

    7 oktober 2008: Ik wordt gebeld door de TD (ik wist niet wat me overkwam). Deze meneer zei dat eigenlijk alles wel goed staat bij Ziggo in het systeem. En dat ik het volgende moet doen:
    - Alle stekkers uit het modem en van het stroom af
    - 10 minuten wachten
    - COAX aansluiten, stroom op het modem
    - gewachte tot groene lampjes (power, DS, US, On-line) branden
    - Computer aangesloten en ‘http://activatie’ intypen
    Thuis geprobeerd maar helaas niets, wat ik eigenlijk al dacht.

    7 oktober 2008: Weer met Ziggo gebeld. Nieuw ticket aangemaakt, TD gaat me weer bellen.

    9 oktober 2008: Gebeld met Ziggo: Er is me toegezegd dat ik uiterlijk 12 oktober voor 20:00 iets hoor van de Ziggo (TD).

    12 oktober 2008: Gechat met Ziggo: Toezegging gekregen dat ik sowieso vandaag (12 oktober) gebeld zal worden. Helaas de TD heeft niet gebeld.

    13 oktober 2008: Gebeld met Ziggo: De medewerker zei dat er gister (12 okt) problemen waren in Zwolle, en dat ik daarom niet ben gebeld. Ik wordt nu morgen (14 oktober) om uiterlijk 12:00 gebeld door Ziggo (TD).

    14 oktober 2008: Helaas de TD heeft niet gebeld voor 12:00. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.

    16 oktober 2008: Vandaag ben ik gebeld door Ziggo, iemand van de afdeling klachten. Hij had via dit forum mijn klacht onder ogen gekregen. Hij ging mijn klacht serieus in gang zetten en in de gaten houden. Oke hier had ik wel vertrouwen in.

    16 oktober 2008: Later op de dag gebeld door iemand van de technische dienst, kijk dat ging nog eens snel. 1,5 maand lang 1 keer gebeld door Ziggo, en nu ineens 2 keer op 1 dag. Er wordt eindelijk aan mijn probleem gewerkt.
    Na wat dingen uitgelegt aan de meneer van de technische dienst heeft deze meneer mijn modem proberen te activeren via een progje bij Ziggo. Helaas lukte dit niet want het progje wilde niet starten.
    Hij heeft toen met mij afgesproken dat hij mij vanavond (16 oktober) terug gaat bellen na 19:00. Maar helaas waarom belt ie gewoon niet even!? Een simpel telefoontje, met van mij part, "sorry meneer, het is helaas nog niet gelukt.....".

    23 oktober 2008: Gebeld door dezelfde meneer van de klachtenafdeling. Hij vertelde mij dat het probleem hem zit in het feit dat ik in Zwolle woon maar mijn modem wil zich aanmelden in het voormalig Casema (Den Haag?) gebied. En dat gaat niet goed. Verder kon ie niet veel doen dan zeggen dat Ziggo het probleem kent en hard bezig is met een oplossing.


    29 oktober 2008: Gebeld door een Ziggo-medewerker (forum lid) die in zijn vrije tijd problemen en de oplossing daarvan van Ziggo klanten in gang probeerd te zetten. HULDE AAN DEZE MENSEN!!!

    30 oktober 2008: Mijn internet verbinding werkt volgende de officiele en goede manier!! YES!!



    Wordt vervolg…………… tot het werkt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2008
  2. freggel,


    Helaas ben je niet de enige, Debby.. en Richsli hebben dezelfde ervaring. In de krant heb je kunnen lezen dat dit meer mensen overkomen is. Er wordt door veel mensen vanuit customer service geprobeert de overgebleven problemen te verhelpen, maar daar slaagt men niet altijd in en dit proces verloopt moeizaam.

    Ik probeer zo'n beetje elke dag navraag te doen over de voortgang, maar dit heeft vaak ook niet het gewenste resultaat.
    Ik kan jou aan mijn lijstje toevoegen als je mij je contact gegevens toestuurd per PM.


    anoniem
     
  3. net gebeld door Ziggo: ze hebben alles opnieuw ingevoerd en per 25 oktober zou alles moeten werken. fingers crossed
     

  4. Nou succes gewenst, is bij mij ongeveer hetzelfde gegaan. Al vanaf begin augustus bezig. Zelfs 2 x laten registreren via ZIGGO zelf en na lang wachten en uiteindelijk maar weer zelf bellen, bleek dat ik helemaal niet in het systeem stond. Ja, als je al weken zonder i-net en vooral telefoon zit(GSM kosten liegen er niet om) en je om de haverklap daardoor moet bellen en nu nog , want telefonie werkt maar eenzijdig, kan zelf bellen, maar door niemand gebeld worden. Tja, tis soms kommer en kwel. Maar niet alleen bij ZIGGo wat ik zo hoor.

    Heb me de derde keer maar via de dealer laten registeren, kon ik zelf zien wat hij tikte en verzond. Monteur kwam, alles aangesloten, maar kon verder niks had nog geen activatie code en wachtwoord. Nou moe, nu had ik alleen analoog/digitaal tv. Prima! Heb toen maandags gebeld met iemand, weet bij god niet wie ik aan de lijn had, als er maar ueberhaupt iemand aan de lijn komt en deze goeie man gaf me gelukkig m'n code en WW maar alvast via telefoon want hij wist niet of dit nog schriftelijk ging gebeuren. Wat ik wel hoop, wil graag m'n klantnr. weten ivm MIJN ZIGGo registratie.

    Maar goed, heel verhaal, sorry...maar als ik nu ook nog door anderen gebeld kan worden is dees vrouwke heel erg blij.

    Iemand anders misschien nog een oplossing wat dit probleem betreft...?

    Mocht een ZIGGO medewerker/ster dit allemaal lezen...mail me, zolang het nog gaat ...:)

    Heb ook nooit brief ter bevestiging van hun gekregen etc. ook nu al tig keer voor gebeld, als ik er al doorheen kom.
     

  5. Oh, tegen mij zeiden ze, dat uit veiligheidsoverwegingen niks per post sturen, het zou eens bij de verkeerde persoon terecht kunnen komen etc.
    Dit gedeelte snap ik dus ook al niet..en als je blijft doorvragen, dan krijg je steeds als antw.. sorry mevr. dat weet ik ook niet, was dus llang blij dat ik het via telefoon kreeg, maar...duidelijke richtlijnen zijn er bij ZIGGO schijnbaar niet. Bij PLANET ooit, kreeg ik wel alles via post toegestuurd. Netjes en snel...hmmm...waar is die goeie ouwe planet tijd. :cry:
     
  6. Stuur je contact informatie maar per PM, dan zal ik het doorgeven en kijken of het opgelost kan worden.
     
  7. Zucht...................waarom?

    Vandaag gebeld door Ziggo, iemand van de afdeling klachten. Hij had via dit forum mijn klacht onder ogen gekregen. Hij ging mijn klacht serieus in gang zetten en in de gaten houden. Oke hier had ik wel vertrouwen in.

    Later op de dag gebeld door iemand van de technische dienst, kijk dat ging nog eens snel. 1,5 maand lang 1 keer gebeld door Ziggo, en nu ineens 2 keer op 1 dag. Er wordt eindelijk aan mijn probleem gewerkt.
    Na wat dingen uitgelegt aan de meneer van de technische dienst heeft deze meneer mijn modem proberen te activeren via een progje bij Ziggo. Helaas lukte dit niet want het progje wilde niet starten.
    Hij heeft toen met mij afgesproken dat hij mij vanavond (16 oktober) terug gaat bellen na 19:00.

    Maar waarom doet hij dat dan niet!? Een simpel telefoontje, met van mij part, "sorry meneer, het is helaas nog niet gelukt.....".

    We wachten morgen maar weer af...........

    Groet
     
  8. Via de post is JUIST de enige weg waarlangs persoonlijke informatie mag worden verstrekt.
     
  9. ik blijft dit volgen, zal morgen kijken waar het probleem nu zit
     
  10. Heb net nog effe gechat met Ziggo:

    Er zijn nog problemen met de 94 ip adressen?
    Medewerker Ziggo typt: Uit onderzoek blijkt er een 94- IP reeks uit Casema gebied te zijn uitgeleverd aan oud @home klanten. Deze IP reeks is onbekend in ons netwerk, en deze klanten komen dus niet online. Klanten hebben ook ineens het mailadres xx@cable.ziggo.nl.blijkt er een 94- IP reeks uit Casema gebied te zijn uitgeleverd aan oud @home klanten. Deze IP reeks is onbekend in ons netwerk, en deze klanten komen dus niet online. Klanten hebben ook ineens het mailadres xx@cable.ziggo.nl.

    Ik krijg iedere keer een 94 ip adres toegewezen (als ik dus internet via het "Ill..ale" lijntje) Zie mijn eerste bericht.

    En het volgende heeft ook geen verandering teweeg gebracht:
    Medewerker Ziggo typt: Probeer eerst de reguliere troubleshoot. Denk hierbij aan rechtstreeks aangesloten op modem, powercycle, ip adres releasen/renewen, winsock reset ed.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina