1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aantal ontvangers mailserver gewijzigd?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door team89, 13 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb het volgende bericht naar Ziggo klantenservice gestuurd:

    Op 17 december (17:11:07 +0100) verzond ik aan 25 leden van een vereniging een mail (o.a. ook (ter controle) aan mijzelf. Ik ontving deze mail op 18 december (20:55:44 +0100). Ik heb dit voorgelegd aan de leden van Ziggo-Gebruikersgroep.nl. Zij komen tot de conclusie, dat de mail bij Ziggo is 'blijven hangen':
    Received: from smtp4.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.135]) by cas-mmp1.mgmt.casema.nl
    (Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-0.15 (built Feb 9 2007)) with ESMTP id <0KC30044G8OVNX60@cas-mmp1.mgmt.casema.nl> for iem.rotgans@casema.nl (ORCPT iem.rotgans@casema.nl); Thu,
    18 Dec 2008 20:55:44 +0100 (CET).

    Ten eerste vind ik het al heel vervelend, dat ik per keer niet meer dan 25 mensen een mail kan sturen en ten tweede vind ik het bizar, dat zo'n mail er dan langer dan 24 uur over doet om de geadresseerden te bereiken!! Kunt u aangeven hoe dat kan gebeuren??


    En ik kreeg (tot mijn stomme verbazing) al heel snel het volgende antwoord:

    Voor het maken van e-mailberichten zijn internationale standaarden (RFC’s) ingevoerd om wereldwijde eenduidigheid te creëren. Het Ziggo netwerk voldoet aan deze eisen en biedt uit veiligheidsoverwegingen geen extra ruimte. Dit impliceert dat als iedereen zich aan de standaarden houdt er geen problemen kunnen ontstaan. Als een bericht van een website niet volledig aankomt, betekent dit dat het bericht niet volgens de normen van codering is samengesteld. Het bericht wordt niet begrepen en letterlijk afgebroken.
    Om uit te kunnen sluiten waar de oorzaak van het probleem zich bevindt wil ik u adviseren om de betreffende website te verzoeken om een ‘plain-text’ bericht (zonder HTML-opmaak) naar u te sturen. Ik vertrouw erop dat dit bericht volledig aankomt.

    Ik ben volstrekt geen leek op computergebied, maar dit antwoord heeft m.i. niets met mijn vraag te maken (:giveup:) klopt dat??
     
  2. Hi!

    Antwoord heeft er niet veel mee te maken, maar je stelling ook niet, het aantal RCPTs is niet 25, dat is 50 maximaal.

    Bue,
    Raymond.
     
  3. Als ik (per ongeluk) naar 26 RCPTs een mail verstuur, dan krijg ik een foutmelding. Ik heb erover gebeld met Ziggo en er werd mij verteld, dat 25 RCPTGs het maximum is, helaas. Ik ga maar eens bellen met Ziggo.
    Bedankt voor de support en belangstelling. Als ik meer weet, zal ik het melden.
     
  4. Hi!

    Het is 50. Limiet heb ik zelf in de config getikt. En net nog nagekeken, staat op 50.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Raymond, ik ga het bij de volgende mailing zeker weer proberen; bedankt :frons:
     
  6. Ook probleem met maximalisering email-adressen

    Ik ben nog maar net op dit forum maar al bepaalde dingen gezien en gelezen die ook op mij van toepassing zijn.
    Dat is oa het verzenden naar meerdere email-adressen.
    Toen het nog @Home was kon ik rustig naar 60-70 adressen gegevens versturen met als bijlage ongeveer 3 Mb aan foto,s
    Ben dus als vrijwilliger werkzaam in een hospice en daar zijn we met vele vrijwilligers en verpleegkundigen.
    Hebben we eens met z,n allen een etentje of zoals binnenkort een nieuwjaars bijeenkomst dan maak ik meestal de foto,s.
    Die bewerk ik en maak ze"verzendklein" en ik verstuur de hele handel.
    Dat kan nu dus bij Ziggo niet meer(heb dit al ondervonden)maar de ene keer lees ik max 25 en de andere keer max 50 en weer een andere lees ik ???? keer max per dag.
    Nu is mij vraag hoeveel email evt met foto,s kan ik in één keer verzenden.
    Alles in één keer was verrekte handig en je wist zekers dat er niemand werd overgeslagen.

    Floppie
     
  7. Elke mail kun je aan maximaal 50 geadresseerden versturen, dat is dan dus 1 mailtje.

    Je mag 650 van die mailtjes per dag verzenden, anders denkt de mailserver dat het spam is.

    De maximale grootte van een email weet ik even niet zeker, dacht dat het 10Mbyte was totaal inclusief attachements per email. Dat wil niet zeggen dat je dan een foto van 10Mbyte kunt versturen, want het coderen van een attachement zorgt ervoor dat de mail dan groter wordt dan die 10Mb.

    Je kunt de maximale grootte zelf even testen door een mail aan jezelf te sturen met verschillende grootte van de foto's, dan zie je wel waar het mis gaat en kun je die limiet voor de volgende keer onhouden.

    Dus als je de mail aan minder dan 50 mensen tegelijk wilt sturen kan dat in 1 mailtje. Heb je er meer, dan moet je er 2 mailtjes van maken en de geadresseerden verdelen over de 2 mails. Je kunt in outlook bijvoorbeeld een aantal distributielijst maken die uit 49 adressen bestaan dan hoef je alleen die te kiezen.
     
  8. Bedankt Cees voor je duidelijk antwoord.
    Hier kan ik mee uit de voeten nu ik weet dat je in één naar 50 mail-adressen mag versturen met een max van 650 per dag.
    Zo klaar als een klontje.

    Floppie
     
  9. Het zou heel mooi zijn, maar mijn ervaring met Ziggo is toch, dat ik maar maximaal 25 mensen tegelijk een email kan sturen, helaas!! :mrgreen:
     
  10. Hi!

    Dat beweer je nu al een aantal keer maar de mailer stat ingesteld op 50. Dus of je mailt ergens anders, of je mail client doet rare dingen. Zet bijvoorbeeld je deliveri notifications eens uit?

    Het is 50. Niet meer, niet minder.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina