1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aantal ontvangers mailserver gewijzigd?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door team89, 13 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Laat de headers eens zien van die mail om te zien waar de vertraging optrad ?
     

  2. Cees, wat bedoel je met 'de header'? Ik heb het nog even gecheckt; ik heb een beetje overdreven, maar ik kan een goed voorbeeld geven. Mail (aan mijzelf) verstuurd 17-12-2008, 17.09 uur en ontvangen 18-12-2008 20.55 uur. Er zit dus ruim een etmaal tussen en dat is niet normaal. Ter controle had ik nog een alleen naar mijzelf gestuurd en die kwam binnen een minuut binnen.
     
  3. De "headers" van een email-bericht zijn status-regels die "onder de motorkap" van een email zitten. Die zie je normaal niet, maar je kunt ze wel zichtbaar maken. Hoe dat moet is afhankelijk van je email programma. Je kunt hier van een aantal programma's vinden hoe dat moet bijvoorbeeld.

    Aan de headers kun je precies zien wat de route van een email is geweest, hoe laat hij waar aankwam en dus waar het mis gaat. Dat is belangrijk om te weten als je wilt uitzoeken waar het probleem zat.
     
  4. Hi!

    Je kunt altijd in de headers zien wat het probleem was. Daar kun je zien waar iets delayed.

    Bye,
    Raymond.
     

  5. Cees, hieristiedan (om privacy redenen heb ik de andere geadresseerden eruit gehaald):

    Return-path: <iem.rotgans@casema.nl>
    Received: from cas-mmp1.mgmt.casema.nl ([10.42.32.140])
    by store6.mgmt.casema.nl
    (Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-4.01 (built Aug 3 2007; 32bit))
    with ESMTP id <0KC300NPF8OM0Z00@casema.nl> for iem.rotgans@casema.nl; Thu,
    18 Dec 2008 20:55:56 +0100 (CET)
    Original-recipient: rfc822;iem.rotgans@casema.nl
    Received: from smtp4.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.135])
    by cas-mmp1.mgmt.casema.nl
    (Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-0.15 (built Feb 9 2007))
    with ESMTP id <0KC30044G8OVNX60@cas-mmp1.mgmt.casema.nl> for
    iem.rotgans@casema.nl (ORCPT iem.rotgans@casema.nl); Thu,
    18 Dec 2008 20:55:44 +0100 (CET)
    Received: from 5352df16.cable.casema.nl ([83.82.223.22] helo=Lotus)
    by smtp4.tb.mail.iss.as9143.net with smtp (Exim 4.69)
    (envelope-from <iem.rotgans@casema.nl>) id 1LCyzB-00025v-3m; Wed,
    17 Dec 2008 17:11:07 +0100
    Message-id: <8092EC3FB0124763A76247C5176FC94B@Lotus>
    From: Ingrid Rotgans <iem.rotgans@casema.nl>
    To:
    Rotgans <iem.rotgans@casema.nl>,
    Hier stonden nog 24 andere geadresseerden (om privacy redenen verwijderd)
    Subject: Uitnodiging Nieuwjaarsinstuif
    Date: Wed, 17 Dec 2008 17:10:50 +0100
    MIME-version: 1.0
    Content-type: multipart/mixed;
    boundary="----=_NextPart_000_0035_01C9606A.693F0F30"
    X-Priority: 3
    X-MSMail-priority: Normal
    X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    Disposition-notification-to: iem.rotgans@casema.nl
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-ZiggoSMTP-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
    X-ZiggoSMTP-MailScanner-ID: 1LCyzB-00025v-3m
    X-ZiggoSMTP-MailScanner: Found to be clean
    X-ZiggoSMTP-MailScanner-SpamCheck: not spam (too large)
    X-ZiggoSMTP-MailScanner-From: iem.rotgans@casema.nl
    X-Spam-Status: No
    Ik kan wel ontdekken, dat de tijden die ik je gaf wel kloppen. De rest zegt mij niet zo veel; kun je iets vreemds hierin ontdekken?
     
  6. Hi!

    Het enige wat hieruit op te maken is dat je de mails pas een dag later hebt afgeleverd bij Ziggo.

    18 Dec 2008 20:55:44 +0100 (CET)
    Received: from 5352df16.cable.casema.nl ([83.82.223.22] helo=Lotus)

    by smtp4.tb.mail.iss.as9143.net with smtp (Exim 4.69)
    (envelope-from <iem.rotgans@casema.nl>) id 1LCyzB-00025v-3m; Wed,
    17 Dec 2008 17:11:07 +0100

    Geschreven om 17:11 de 17e en je hebt ze pas afgeleverd op 18 december 20:55. Kennelijk zijn ze gewoon in je outbox blijven hangen.

    De delay zit niet bij Ziggo, maar op je eigen PC.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Raymond, bedankt voor deze uiteenzetting. Heb je enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
     
  8. Dat lijkt me toch niet. Kijk nog eens goed naar de eerste (onderste) twee trace fields (lege regel toegevoegd voor duidelijkheid):

    Received: from smtp4.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.135])

    by cas-mmp1.mgmt.casema.nl
    (Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-0.15 (built Feb 9 2007))
    with ESMTP id <0KC30044G8OVNX60@cas-mmp1.mgmt.casema.nl> for
    iem.rotgans@casema.nl (ORCPT iem.rotgans@casema.nl); Thu,
    18 Dec 2008 20:55:44 +0100 (CET)

    Received: from 5352df16.cable.casema.nl ([83.82.223.22] helo=Lotus)
    by smtp4.tb.mail.iss.as9143.net with smtp (Exim 4.69)
    (envelope-from <iem.rotgans@casema.nl>) id 1LCyzB-00025v-3m; Wed,
    17 Dec 2008 17:11:07 +0100

    Het bericht wordt 17-12-2008.17:11:07 aangepakt door smtp4.tb.mail.iss.as9143.net, de SMTP-server van Ziggo. Pas 18-12-2008.20:55:44 gaat het verder naar cas-mmp1.mgmt.casema.nl.

    Dus niet.
     

  9. Bedankt voor deze uiteenzetting. Dus het ligt niet aan mijn Outlook Express. Ik zal Ziggo eens om een reactie vragen (als ze te bereiken zijn!).
     
  10. Hi!

    Correct.

    Zal wel even in de logs snuffelen. Vermoedelijk mailbox full issue.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina