1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aantal ontvangers mailserver gewijzigd?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door team89, 13 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kijk eens bij een service provider als no-ip (www.no-ip.com). Hun 'Alternate port SMTP'-dienst zou wel eens interessant kunnen zijn.
     
  2. Hi!

    Dat een aantal grote externe party'en, ik noem een hotmail, dat ook doen. Als wij daar een mail aanbieden met 500 rcpts dan gaan ze na de 50e die we aanbieden errors geven.

    Mailproviders als hotmail em yahoo houden een score bij voor providers als Ziggo. Leveren we veel van dat soort errors op, dan zetten ze Ziggo op de blacklist. En niet alleen de grote mail providers hoor, maar ook veel grote buitenlandse ISP's houden 50 aan als limit.

    Daar hebben we in oud @HOME gebied al een aantal keer last van gehad.

    Het is niet om gebruikers te pesten, het heeft een reden.

    De limit was bij ex-Multikabel en ex-Casema altijd al 50. @HOME was de enige die een afwijkende limiet hanteerde, en ook de enige die regelmatig op blocklists stond. Zie een aantal andere threads in het forum ook.

    Bye,
    Raymond.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2008
  3. Tja, maar daar heb je bij een legitieme mail- of distributielijst sowieso geen boodschap aan. Je vraagt je af hoe ze dat dan doen bij grote lijstbeheerders zoals FreeLists.
    Overigens - niet dat dat er verder toe doet - op de maillijsten die ik voer komt geen enkele host meer dan een paar keer voor (en hotmail en yahoo helemaal niet, omdat ik geen adressen van hotmail, yahoo en dergelijke accepteer). De abonnees zijn aardig verdeeld over de verschillende providers.

    Orange/Online hanteert 100. En dat vind ik persoonlijk een betere limiet, al zal iemand die net iets grotere abonneetabellen heeft dan ik (gemiddeld 60 per lijst) het daar wel weer niet mee eens zijn...
     
  4. Hi!

    Freelists en dergelijke list providers delen zelf dit soort berichten op in hapklare brokken. Dacht je dat Ziggo zijn nieuwsbrief ook verstuurde als 1 mail met pak um beet 3.500.000 cc's ofzo? :-) Zo werkt dat niet. Dat is een losse mail per subscriber...

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Hmm, weet je toevallig of er Outlook plugins bestaan die dergelijke acties kunnen uitvoeren?
    Toch lijkt mij dat een notoire spammer het dus net zo zou kunnen aanpakken als Ziggo dat doet. Of niet??
     
  6. Of een goede hoster zoeken ;-)

    De hoster van mijn vereniging biedt een mailinlist service aan. Ik stuur een mailtje naar één adres, en alle leden (die ik via de beheerspagina van de hoster aan dat adres gehangen heb) ontvangen elk een losse mail met mijn inhoud. Als ze reply-en komt dat weer netjes bij mij terecht.
     
  7. !! !

    Bij casema kon ik tenminste 100 personen tegelijk een mail sturen. Bij Ziggo kan ik aan maximaal 25 personen een mail sturen; bizar!! :evil: Vorige week bleek ook nog eens, dat deze bundels er dagen over doen om bij de ontvanger aan te komen! Ik heb toen de mails nogmaals (uiteindelijk 3 x) verstuurd. Ik kreeg vervolgens van bijna alle leden (van de vereniging) een leesbevestiging. Hoe kan dat zo lang duren???
     
  8. Hi!

    Je bedoeld, met de kjerst dagen lezen een aantal mensen niet direct hun mail? Lijkt me helemaal normaal. Aflevering doet er geen dagen over. Of de mailserver van de gene waar je naar afleverd moet een issue gehad hebben.

    Bye,
    Raymond.
     
  9. De mails (100) werden een week voor de kerst verstuurd. Ter controle stuur ik er ook altijd een aan mijzelf en die kwam ook dagen later aan. Helaas, het is niet anders, maar wel vervelend :frons:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina