1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aantal ontvangers mailserver gewijzigd?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door team89, 13 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik beheer een mailinglijst van een vereniging. Tot voor kort was het mogelijk om 75 mails in één keer te versturen.
    Nu is dit niet meer mogelijk. :evil: Is bij iemand hierover iets bekend dat het aantal ontvangers is gewijzigd?

    Aanvulling: Krijg bericht retour met een 5.5.4 melding

    Aanvulling 15-10-2008: de vraag bij de helpdesk aangemeld. Heb een bevestiging ontvangen van ontvangst en nu afwachten hoe snel er wordt gereageerd.

    Maak gebruik van een @home account.

    Graag jullie reactie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2008
  2. spamfilter

    De mailserver heeft nu een nieuwe spamfilter, waarschijnlijk ziet deze, als je 75 mails in 1 keer verstuurd, dit als spam en worden ze dus niet verstuurd.

    Maar de enige die dit met zekerheid kan zeggen is natuurlijk Ziggo.
     
  3. Viel mij ook op..volgens mij kan je nu maximaal 50 geadresseerden in één email versturen. heb nergens iets gelezen dat dit aangepast is of zal worden... Beetje vreemd allemaal.
     
  4. Limiet 50??

    Heb Ziggo HelpDesk gebeld, maar daar kreeg ik te horen "Probeer het eens via webmail" of de instelling van Outlook.

    Welke instellingen kon niet gezegd worden.
    Dus...help!!??
     
  5. Heeft volgens mij niks te maken met instellingen van Outlook. De SMTP-server geeft gewoon een max aan van 50 (tenminste na wat tellen kwam ik daar op uit). Weer een staaltje briljante communicatie van Opa...
     
  6. Klopt, limiet is verhoogd - per E-mail - van 25 naar 50 geadresseerden

     
  7. Ik kon zo'n 300 adressen in een keer bereiken via een distributielijst.
    Nu nog maar 50 dus in mijn ogen is de limiet (flink) verlaagd!!
     
  8. Ik werd dus vannacht ook ineens in de spamblokkade gezet, dit om 14:00 doorgegeven dat het probleem verholpen is en dat ik de gebruikers van mijn forum een update bericht had verzonden (+/- 600mails) en dat dit voorheen wel gewoon werkte, ze krijgen elke maand een update bericht.

    De blokkade zou er ook gelijk af gehaald worden, om 16:30 de bevestiging gehad dat dit gebeurd zou zijn.

    Nu om 17:30 blijk ik dus nog steeds geen mail te kunnen verzenden :evil: dus weer de helpdesk gebeld en nu krijg ik gewoon te horen dat degene die erover gaat naar huis is en ik dus het hele weekend dus zonder mail verzending zit !!!

    Is er nu echt niemand die dat probleem op kan lossen ? lijkt me toch stug dat er maar 1 iemand over gaat.... (wat als ie op weg naar huis plotseling een ongeluk krijgt :rolleyes:).

    Begin er nu toch ook langzamerhand aan te denken om over te stappen naar een andere provider:sad:
     
  9. Hi!

    Jij als QuickNet klant hebt deze limits al 4.5 jaar. Dus je kan nu zeuren, maar er is helemaal 0.0 veranderd. De limit voor consumer staat op 650 e-mails per dag.

    En nee er gaat niet 1 iemand over. Het abuse team waar je dan terecht komt bestaat uit een aantal mensen. Er is echter doorlooptijd voor het wederom aansluiten.

    Als dat de reden is om naar een andere provider over te stappen, aarzel dan niet, en hou ook rekening dat dit geen uitzonderlijke policy is. Er zijn veel meer providers die dit op deze manier doen.

    Bye,
    Raymond.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2008
  10. Leg me dan is uit waarom ik nu dus wel ineens in de blokkade sta ? als wat jij zegt de limit 650 is zit ik er nog ruim onder.

    Degene die ik aan de telefoon kreeg verzekerde dat alles weer zou moeten werken, als ik dan 1 uur later weer bel met de vraag waarom ik nog geen mail kan versturen krijg ik te horen dat er maar 1 iemand over gaat (lezen is ook een vak)

    Blijkbaar is er dan iets goed mis met de interne communicatie bij ziggo als de helpdesk medewerkers niet van alles op de hoogte zijn.

    Bespeur ik hier een ondertoon van iemand die zich aangevallen voelt ??
    Sinds dat multikabel over is naar ziggo blijken er allerlij 'stille' regeltjes ingevoerd waarbij de abbonnee als er wat mis is mee te maken krijgt, maar dat voert hier te ver om er over te discusseren.
    Makkelijker is het om de klant maar gelijk naar een andere provider te verwijzen, want dan is ziggo ook gelijk van het probleem af.

    Groeten Fred
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina