1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Melding E19-4 bij HD-zenders en helpdesk weet geen oplossing

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door chehangli, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb aantal weken terug besluit genomen om HD-abonnement af te sluiten.
    Ik had nog een oude @home smartcard. Dus heb ik alleen een nieuwe Humax HD decorder gekocht. Ik kreeg netjes een brief thuis dat HD-pakket is geactiveerd en is toegevoegd aan "mijn producten" op MijnZiggo.

    Echter toen begonnen de problemen. In de Humax decorder kreeg ik de melding "E100-4 Service is momenteel gecodeerd". Bij de helpdesk kenden ze de code niet. Na paar vruchteloze pogingen met de helpdesk kwam ik op idee om de smartcard in mijn oude Philips decorder te zetten en aan te sluiten. Er kwam code "E19 Kanaal is momenteel versleuteld". Vervolgens de helpdesk opnieuw gebeld en nu kenden ze de code wel. 1e reset poging van de smartcard door de helpdesk was niet gelukt en na 10 min opnieuw gebeld. 2e resetpoging was gelijk gelukt. Ik kreeg alle digitale zenders en gratis HD-zenders (Brava en Eurosport) te zien. Echter de HD-zenders Discovery, NGC en History kreeg steeds melding "E19-4 Previewperiode is verlopen". De talloze telefoontjes aan helpdesk , aantal resets en opnieuw doorlopen smartcardnummer hebben niks geholpen.

    Nu heeft de helpdesk mij een servicenummer gegeven dat de technische helpdesk het verder zou opzoeken en mij "zo snel mogelijk" contact zou opnemen. Tja, inmiddels al week later en nog steeds helemaal niks gehoord. Dit is toch belachelijk!!! :evil: Heeft iemand tips over wat te doen? Ik ben alweer helemaal zat van naar helpdesk sturen om mijn geld daaraan te verslinden. De telefoonkosten worden nog hoger dan de abonnementskosten :sad:
     
  2. stuur me je smartcard nummer even per PM
     
  3. je kaart is geactiveerd voor HD
     
  4. Foutcode: E19 Kanaal is momenteel versleuteld

    Die foutcode heb ik nu ook plotseling op m'n tv. Heb de smartcard al meer dan 1 minuut uit de Philips-decoder gehad en teruggestoken, maar foutcode blijft.
    Moet mijn card ook gereset worden?
     
  5. Sinds wanneer heb je digitale TV?
    Als dit een nieuwe aansluiting/kaart is dan kun je een paar weken gratis kijken daarna verschijnt er een E19 melding als je kaart niet is aangemeld.

    Je moet als je een nieuwe kaart hebt dus wel altijd je aanmeld kaart opsturen, ook al heb je deze kaart ontvangen bij een alles in 1 pakket!
     
  6. E19

    Was al gebeurd. Kennelijk een foutje van Ziggo; na contact met helpdesk is de smartcard gereset, en de fout verdwenen.
    Toch bedankt.
     
  7. e100-4 melding

    Bent u er ondertussen al achter hoe Ziggo denkt de "E100-4 Service is momenteel gecodeerd" melding van de smartcard in relatie het de HD decoder Humax IR-HD500C op te lossen?????
    Ik heb nl precies hetzelfde probleem.
     
  8. Toen Casema met digitale TV kwam en een gratis decoder actie heb ik dat gedaan. Prima beeld. Door omstandigheden (videorecoreder en 2 DVD spelers aansluiten op 1 TV met 1 scart aansluiting met een Scart schakel kastje) en verhuizing kon ik die decoder niet meer aansluiten en heb dat ook een hele tijd niet gedaan en keek ik gewone analoge televisie. Wat ook niet tegen valt overigens.

    Maar goed. Ik kon een Samsung DCB-P850R decoder met ingebouwde harddiskrecorder overnemen van iemand en dus weer aan de digitale TV.

    Alles aangesloten, maar ook ik kreeg deze E100 melding.

    Helpdesk gebeld. Zij kennen deze code inderdaad niet, omdat-ie "van de decoder" is. De foutmeldingen van Ziggo gaan van E04 tot E52.
    Volgens mij komen deze codes wel degelijk van het Ziggo netwerk, maar ja...

    OK, aan de gang met de helpdesk.
    Apparaat gereset en alles ingesteld zoals het hoort.
    Alleen kanaal 999 Ziggo informatiekanaal geeft beeld en geluid. Aan het apparaat/kabel/TV/etc. ligt het volgens mij dus niet. De helpdesk denkt daar anders over en meld mij e.e.a. te gaan resetten en dat het 3 uur duurt voordat het klaar is. Hmmm...

    Na ruim 3 uur wachten, nog steeds dezelfde foutmelding.

    Nogmaals gebeld. Andere medewerker. Weer alles doorgelopen, instellingen, reset, etc. Geen resultaat. Overigens is bij mij de frequentie op 372000 khz (3 nullen) ingesteld en niet 37200 (2 nullen) zoals de helpdesk beweerd. Volgens hen kon 372000 niet goed zijn.
    OK, dan toch maar op aanraden van de helpdesk 37200 gedaan. Resultaat foutmelding "Frequentie buiten bereik". Nou dat kon niet.
    Stiekum toch met 3 nullen gedaan en OK. Alle 157 TV en 97 radio zenders worden opnieuw opgehaald (als ik de aantallen goed heb). Dat gaat dus wel goed.

    Nog steeds alleen kanaal 999, geen Nederland 1, etc.

    De helpdesk medewerker adviseerd mij terug te gaan naar de winkel met de decoder. Niet dus. Ik blijf aandringen. Het ding deed het namelijk wel bij degene van wie ik hem hem heb overgenomen ook met Ziggo indezelfde woonplaats. Ik heb beeld en geluid op kanaal 999 en normale televisie doet het ook prima.

    Als laatste redmiddel probeert de helpdeskmedewerker (die wat meer rechten heeft dan de vorige collega die ik eerder sprak) de kaart op afstand te resetten. Binnen 5 seconden.... BEELD! Alle zenders, haarscherp!

    Mijn advies dus: bel de helpdesk en zeg dat ze je kaartje moeten handmatig moeten resetten! Dat werkt.
     
  9. Bedankt voor je reactie.
    Het lukte de helpdesk niet om de smartcard op afstand te resetten. IK heb toen de smartcard opgestuurd en kreeg na 1 week een nieuwe.
    Ik heb nu fantatstisch beeld.
    Conclusie. Zorg dat bij dit probleem dat de smartcard wordt gereset. hetzij op afstand, dandwel opsturen naar de afdeling smartcard-problemen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina