1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

uitzetten en opstarten

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door robbetje, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allen,

    Graag wil ik van jullie een duidelijke beschrijving van het probleem dat onstaat, hoe het tijdelijk op te lossen is (zoals herstarten) en welke apparatuur jullie precies gebruiken (zoals modelnummer tv/beamer/etc).

    Als ik meerdere voorbeelden kan aanleveren bij een afdeling intern, dan kan ik er waarschijnlijk voor zorgen dat dit wordt opgelost.
    Ik heb dit probleem al een keer doorgegeven, maar er zijn dus toch meer voorbeelden nodig.

    Alvast bedankt! :pompom:
     
  2. uitzetten opstarten

    Hallo,

    Ik heb het zelfde probleem als hierboven genoemd.
    Als de Cisco uit standby komt geen beeld via HDMI, wel via scart aansluiting. Als er geen beeld via HDMI komt en je kijkt in de instellingen via de scart aansluiting dan is onder het kopje HDMI output, geen 720p of ander instelling voor HD meer mogelijk. Alleen Pal, Native en Original keuze zijn mogelijk. Firmware Versie is 1.0.2.5. ik lees dat er al nieuwere versies zijn maar bij mij geeft die aan dat er geen udates beschikbaar zijn (Ziggo Nieuwleusen). Als je nu de stekker er uit haalt om het toestel spanningsloos te maken en weer opnieuw opstart werkt alles weer normaal en zijn de instellinegn voor HDMI ook weer aanwezig. totdat die ineens weer besluit, na uit standby te komen, om het maar eens niet meer te doen. Hoe krijg ik de firmware update om dit op te lossen?
     
  3. mijn apparatuur

    ok heb nu even tijd de types opgezocht te hebben.

    mijn tv Philips 32PF9731D/10
    mijn audio Philips HTS9800W
    mijn kabel ontvanger Cisco 8455 dvb software 1.0.2.5

    op de tv 2 hdmi ingangen waarop de eerste voor de Cisco en de 2e voor de dvd/audio.
     
  4. apparatuur

    OK ook hier mijn type TV ed.

    HDMI rechtstreeks aangesloten op mijn tv Sony 40W2000 Bravia
    optische uitgang Cisco 8455 naar mijn Av Denon installatie

    mijn kabel ontvanger Cisco 8455 dvb software 1.0.2.5

    op de tv heb ik 2 hdmi ingangen waarop de 2e voor de Cisco en de 1e voor de dvd via AV Denon installatie.

    Tevens heb ik nu de scart stekker aangesloten op AV2 op de tv, omdat deze wel normaal blijft werken.
     
  5. harman kardon avr 247 aangesloten via hdmi op de cisco.
    tv samsung le40m87bdx/xec via hdmi aangesloten op de hk 247 avr.
    hk dvd 37 optisch aangesloten op de ak 247 avr.

    cisco staat altijd aan, als ik mijn av en de tv aanzet heb ik geen beeld en geluid. na drie of vier keer aan en uit doet alles het weer.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2008
  6. Mijn apparatuur:
    - Cisco 8355DVB decoder (duh) met laatste firmware
    - Philips 32PF9531/10 LCD TV
    - Sony STR-DA5200ES AV receiver

    Aansluiting:
    Cisco via HDMI naar Sony HDMI ingang 3 (van de 3), Sony HDMI out naar TV HDMI 1 in.

    Probleemdiagnose:
    Na lang standby bij opstarten Cisco, TV en receiver krijg ik soms (lang niet altijd) een sneeuw beeld, hoogst zelden ook een groen beeld. Soms gaat dat vanzelf naar 30 seconden of zo weg naar normaal beeld maar meestal niet.
    Remedie is meestal: eerst Cisco aan, 10 seconden wachten en dan pas TV en receiver aan.
    Wat ook altijd werkt is stekker van de Cisco er in en uit maar dat is wat omslachtig uiteraard.

    Heb verder in mijn installatie:
    - Paradigit Enjoy TV2005 Windows Mediacenter PC aangesloten via DVI naar HDMI kabel direct op TV HDMI2, geluid via toslink naar receiver;
    - Sony DVP-NS92VB DVD speler, aangesloten op receiver HDMI 1;
    - Sony SLV-E730 VHS recorder, aangesloten via SCART op TV;
    - Sony PlayStation 3, aangesloten via HDMI3 op reciever;
    - Nintendo Wii, aangesloten via component op receiver.

    en die hebben geen van alleen soortgelijke problemen. Alleen met de Cisco heb ik deze issues.

    Alvast dank.
     
  7. Bedankt voor de vele meldingen! Vooral van Xahmol, erg duidelijk uitgelegd!

    Ik heb de gegevens samengevat en doorgestuurd. Zodra er antwoord is laat ik het jullie weten. Nogmaals bedankt! :pompom:
     
  8. Is er al een oplossing voor dit probleem?

    Heb er namelijk ook last van en om nou elke keer de stekker uit het toestel te trekken lijkt mij ook niet de bedoeling.
     
  9. Iig bij mij (en ik neem dus aan bij iedereen) is het nog NIET opgelost. Nog steeds vaak, maar ook lang niet altijd, sneeuw bij het opstarten.
     
  10. Ik kijk alleen af en toe sochtens en savonds tv en ik moet hem altijd resetten anders heb ik geen beeld.
    Heb wel geluid op de optische uitgang, dus gaat iets fout met hdmi.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina