1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

uitzetten en opstarten

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door robbetje, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo,

    het volgende probleem doet zich voor sinds enkele dagen, als ik mijn systeem uitzet s'avonds ( harman kardon av, cisco decoder en een samsung lcd) en ik zet het de volgende dag weer aan dan heb ik geen beeld en geen geluid. nadat ik de stroom eraf heb gehaald voor tien seconden van de cisco dan gaat die weer alles laden en dan werkt alles weer. dit mag volgens mij nooit de bedoeling zijn :?. iemand anders ook dit probleem of ben ik de enige? dit is volgens mij gekomen na de software update.

    dank alvast,
    rob
     
  2. Op de cisco de stroom laten staan is de oplossing, hij mag wel standby.
     
  3. sorry mijn fout, maar met uitzetten bedoel ik op stand by.
     
  4. Volgens mij is dit ook het geval. Ik begrijp uit de tekst dat de decoder pas van het stroom wordt gehaald nadat er geen beeld/geluid is.

    Helaas ben ik van het weekend niet aan het werk, maar ik zal alle Cisco decoders hier op standby laten staan en kijken of een collega morgenochtend kan controleren of hier ook dit probleem ontstaat.

    Ook zal ik het maandag zelf ook even controleren. Hoe lang staat de decoder in totaal ongeveer uit?
     
  5. als ik naar bed ga zet ik alles op stand-by, en de volgende dag gaat alles weer aan. dus zeg tussen de 8 en de 17 uur.
     
  6. Bekend probleem, is de bekende foutieve HDMI handshake waar al heel veel over geklaagd is maar weinig aan gedaan. Lijkt overal voor te komen waar er een AV receiver tussen hangt, merk maakt niet uit lijkt het. Inderdaad als het voorkomt altijd na een paar uur standby.

    Probleem is stukken minder met de laatste firmware, maar nog niet weg.

    Wat bij mij ook werkt trouwens is een paar seconden wachten met de TV en receiver aan te zetten na de decoder aan te zetten, maar lastig blijft het.
     
  7. Met de tv aangesloten via scart heb ik het probleem niet. Sinds de nieuwe update met de beamer via HDMI ook niet meer.
    Vanuit standby duurt het ongeveer 15 seconden voor dat ik beeld heb. (loading, please wait....)
    Volgens mij kan het ook zijn dat VOD en uitzending gemist niet goed geconfigureerd zijn. Dat was bij mij het geval.
    Vanuit standby gaat hij dan proberen diverse dingen betreffende vod en uitzending gemist te laden en dat duurt effe.

    Kees
     
  8. het probleem is, dat als ik de cisco aanzet en daarna de av dan wacht ik nog 10 รก 15 sec voordat ik de tv aanzet ik geen beeld en geluid heb. wacht ik 10 minuten met de tv heb ik ook geen beeld en geluid. ( of een half uur )

    alleen als ik de cisco van stroom haal, 10 sec wacht en weer aanzet, dan heb ik pas beeld en geluid.
     
  9. ook geen beeld en geluid bij opnieuw aanzetten.

    Ik heb het zelfde probeleem als jullie.

    Ik heb wel een hoogwaardige hdmi kabel.

    mijn ondervinding is.... eerst tv aanzetten..
    dan pas de Cisco...

    mocht dat niet werken... stekker dr uit 20sec wachten stekker dr weer in .. Cisco aanzetten... krijg de E58 melding reciever uitzetten met de AB en weer aan...
    dan is het ok...
     
  10. Ik omzeil dit probleem door de cisco altijd aan te laten staan!

    Trouwens ik heb hetzelfde probleem met de blu ray speler samsung bd 1400.
    Deze zit aan de ingang van een HDMI switch die of de cisco of de samsung schakeld. Eerst de beamer aan, de switch omzetten naar de samsung en dan pas de samsung aan. Met cisco heb ik dan het probleem niet omdat hij altijd aan staat.

    Ik denk dus niet dat het een probleem van de cisco is maar een algemene eigenschap van het protocol van de HDMI verbinding.

    Kees
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina