1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen telefoonverbinding

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door mschouterden, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. sinds 4 weken heb ik geen telefoonverbinding meer.zelf heb ik al 15 keer met ziggo gebeld en steeds wordt er een ander verhaal verteld.eerts waren ze de nummers aan het omzetten.toen moest ik modem resetten.vorige week is er zelfs een monteur van ziggo bij me langs geweest en heeft het probleem niet kunnen oplossen.het zou van afstand gerepareerd worden.maar nu een week later heb ik nog steeds geen telefoonverbinding.op het modem branden alle lampen alleen die van de telefoonlijn blijft knipperen.vandaag weer gebeld met ziggo en meneer van helpdesk zegt het ligt aan mijn telefoon.maar als ik het testtoestel van hun aansluit heb ik ook geen verbinding.wie kan me verder helpen.

    marcel
     
  2. Ik niet zit ook al een maand zonder telefoon en ben serieus aan het denken om toch maar weer naar de KPN te gaan.
    Zo zie je maar you never walk aloon.
    Groet Bert
     
  3. Volgens mij wil het zeggen dat je telefoonlijn nog niet geactiveerd is als het ledje in het modem blijft knipperen als je telefoon gewoon op de haak ligt. Misschien kan één van de mensen van Ziggo dit bevestigen ??
     
  4. Er zijn diverse optie's mogelijk met de lapjes op het Motorola modem:
    Power brandt, US/DS of Send/Receive knipperen -> signaal probleem
    Power brandt, US/DS of Send/Receive branden, online knippert -> modem probeert zich aan te melden op het netwerk van Ziggo
    Power brandt, US/DS of Send/Receive knipperen, online brandt -> modem is online, maar haalt firmware binnen
    Power brandt, US/DS of Send/Receive branden, online brandt, Tel1/Tel2 knipperen -> modem haalt de telefonie gegevens uit de telefooncentrale
    Power brandt, US/DS of Send/Receive branden, online brandt, Tel1 knippert -> modem ziet dat de lijn in gebruik is

    Als bij dat laatste je lijn helemaal niet in gebruik is, is er meestal kortsluiting ontstaan in je toestel of de bedrading van het modem naar het toestel. Wanneer dit niet het geval is, kan er kortsluiting zitten in je modem (hebben ze je modem al eens vervangen?).

    Als dat allemaal uitgesloten zit moeten je telefonie registratie nagekeken worden, want dat zit er iets in de systemen niet goed. :)
     
  5. Power brandt, US/DS of Send/Receive branden, online brandt, Tel1 knipperen -> modem haalt de telefonie gegevens uit de telefooncentrale

    Ik heb verscheidene keren gebeld, elke keer een andere wijsneus aan de lijn, maar het laatste is het geval al vier weken. Alles brand behalve tel1 die knippert. Internet gaat als een speer dus daar ligt het niet aan. En nee nog niemand heeft geoppert dat het modem stuk kan zijn. Ik heb een brief naar Ziggo geschreven met dit probleem maar verwacht daar ook niks van.
    Dus dat wordt toch maar weer bellen.:oops:
     
  6. Als je alle stekkers van de telefoon achter uit je modem haalt, dus ook een eventueel meegeleverde 2-weg telefoon splitter, knippert hij dan nog ?
    In dat geval ligt het dus aan je modem of de settings, stopt het knipperen dan is de splitter of je kabeltje naar telefoon niet lekker.
     
  7. Geen telefonie

    Nee hij blijft knipperen, heb trouwens de modem al ...... keer gereset (is het eerste verzoek van de helpdesk) maar dat helpt allemaal niks.
    En als ik mijn nummer bel hoor ik tuut-tuut tuut-tuut kort achter elkaar constand door. Dus volgens mij is het echt een Ziggo probleem.
     
  8. Gewoon dus weer met Ziggo gaan bellen, zonder aangesloten telefoon zou het lampje niet moeten knipperen. Als het niet in de instellingen ligt die ze op afstand zouden repareren moet het je modem wel zijn. Zeker als het ineens niet meer werkte.
     
  9. al 12 dagen geen telefoon..

    [​IMG] Wij zijn van @home naar ziggo overgegaan en na nooit een probleem te hebben gehad hebben we nu al 11 dagen geen telefoon!
    Je wordt met een kluitje het riet ingestuurd en het callcenter draait een menselijk bandje af waar je niets aan hebt..er gebeurd helemaal niets en het kost je ook je beltegoed van de mobile telefoon.
    Je kunt niet tot ziggo doordringen hoe kom ik weer aan telefoon? Er zijn hier heel weinig providers die wij kunnen krijgen in een dorp.Waardeloze bende met een behoorlijke dosis minachting voor de klant.
    Zodra ik beter kan ben ik bij hun weg.
    Ze zeggen dat het in heel Nederland een storing is , maar hebben zeker maar 1 of 2 werknemers die het moeten oplossen.
    Dit moest ik even kwijt..ik ga naar de KPN
    :evil::evil::no::no::no::no::no:
     
  10. He He ook iemand uit hetzelfde postcode gebied met hetzelfde probleem. Ik heb Schuuring instal bedrijf gebeld en deze zei dat het te maken heeft met de migratie van @home naar Ziggo maar wanneer dit opgelost was kon ook Ziggo niet zeggen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina