1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E-mail via de iPhone

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Ed, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. E-mail via de iPhone (Opgelost!)

    Sinds vorige week heeft mijn vriendin een witte iPhone.
    Ondanks de vele klachten in bijvoorbeeld Radar en zo (je kent ze wel, die alle klachten over Ziggo op 1 hoop gooien en daar dan hun kijkcijferverhogende conclusies op trekken), werkt de telefoon toch echt fantastisch.

    Echter, wij halen via onze telefoons ook vaak de mail op.
    Met mijn Nokia E61i werkt het nog steeds, net zoals de vorige telefoon van mijn vriendin (Nokia N76), maar bij de iPhone lukt het maar niet om de correcte mailinstellingen te hanteren.

    Eerst geprobeerd via iTunes, die dan alles synchroniseert met de laptop. Inclusief muziek, e-mailaccounts en dergelijke. Maar met die instellingen kan de uitgaande mailserver niet gevonden worden, terwijl dat op haar oude telefoon wel werkte.

    Ten tweede alle accounts verwijderd en handmatig op de iPhone ingevoerd. Toen kon de inkomende mailserver niet gevonden worden, bleek mijn eigen fout te zijn, dus dat werkt nu. Ontvangen gaat maar verzenden niet.

    Volgens T-Mobile moet dit gewoon werken via de mailserver van Quicknet (het gaat om een Quicknet-adres). Zal overigens vanavond even een Ziggo adres proberen met bijvehorende instellingen, maar waar het nu dus om gaat. Zijn er speciale instellingen benodigt om met de iPhone te kunnen mailen?

    inkomende server: pop3.quicknet.nl
    uitgaande server: smtp.quicknet.nl
    gebruikersnaam: ****
    wachtwoord: ****
    poort: 587
    SSL: nee

    Dit zijn de instellingen, poort 587 wordt gebruikt omdat je niet op het interne netwerk van Quicknet zit met de Web 'n' Walk functie. Heeft altijd zo gewerkt op haar 'oude' telefoon en nog steeds op de mijne.

    Iemand een oplossing? Of ligt het echt aan T-Mobile?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2008
  2. Hi!

    Ondersteuning van poort 587 is er niet. Je kunt de mailserver van Ziggo alleen binnen het Ziggo gebied gebruiken. Maar! En dit verteld T-Mobile niet, T-Mobile speelt een vies spelletje met het afleveren van mail. Als jij invult smtp.quicknet.nl kom je uit op de mailserver van T-Mobile, ze vangen zegmaar al het mailverkeer af.

    Dit hebben we al eerder uitgezocht en waren hier op zich wel verbaasd over, zeker omdat ze vragen hierover wel richting Ziggo doorverwijzen.

    Het enige wat je dus doet is ophalen via pop, de smtp loopt echt via T-Mobile, als je daar issues mee hebt moet je ze zelf daar aan de helpdesk ook maar vertellen dat ze poort 25 afvangen en dat de issue daarmee bij T-Mobile zit. Ik vermoed echter dat ze zelf ook gewoon een mailserver hebben en dat je die als smtp server kan instellen. smtp.ziggo.nl staat technisch dicht voor verzoeken van buiten, dus dat kan niet werken, tenzij nu net als T-Mobile doet, er flink mee gerommeld word. Ze sturen je dus naar een andere server moedwillig...

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Duidelijk en tegelijkertijd best wel vreemd...

    Nu hebben ze ons niet naar Ziggo doorverwezen, want we hadden hier natuurlijk wel over gebeld en volgens hun zou het moeten werken en hebben ze de fout dus niet bij Ziggo neergelegd, maar de helpdesk van T-Mobile gaat dit geval wel onderzoeken.

    Dus je kan in principe elke smtp server invullen die je maar wilt, het blijft toch via T-Mobile gaan.
    Ze hadden het er nog wel over dat we eventueel als uitgaande server smtp.gprs.t-mobile.nl in konden vullen, maar dat werkt ook niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2008
  4. Heb je al geprobeerd om voor smtp gewoon poort 25 te gebruiken ipv poort 587. Zeker als je hun eigen smtp server wilt gebruiken zou dat standaard moeten werken. Misschien dat een Ipod hier wat anders mee omgaat.
     
  5. Hi!

    Niet meteen afkraken he :-) I-Phone... :pompom:

    Maar inderdaad, poort 25 is een betere kanshebber. Wat je ook zou kunnen proberen is even als mailserver smtp.quicknet.nl ofzo, want die vangen ze ook af.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Hebben we allebei geprobeerd, maar geen soelaas.

    We wachten even rustig af.

    Thanx
     
  7. Hi!

    Ja wellicht toch even checken met T-Mobile, ben overigens wel benieuwd naar de verloop.

    Bye,
    Raymond.
     
  8. T-Mobile heeft ons vanmiddag gebeld. Binnen 3 dagen ipv binnen 2 weken. Ze kwamen er zelf ook niet uit, want het zou in principe gewoon moeten werken. Alles stap voor stap doorgenomen en nu gaan ze alles aan hun kant checken op serverniveau.

    Zodra er weer meer info is, laat ik het weten!
     
  9. Je zou nog mail.t-mobile.nl kunnen proberen (poort 25). Werkt hier prima.
     
  10. Werkt hier niet... smtp.mail.t-mobile.nl ook niet. We wachten het wel af.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina