1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verdwenen (spam-)mailtjes

Discussie in 'Internet - Email' gestart door jola, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Allemaal mooi en aardig, ik heb helemaal geen moeite met het blokkeren van Attachments maar ik mag van een service provider verwachten dat men dit fatsoenlijk communiceert en dat dit ergens beschreven staat. Nu wordt je van de ene op de andere dag met een verassing opgezadeld. Dat is het gene wat mij stoort, niet het blokkeren zelf. Ik weet nu nog niet wat er wel of niet wordt doorgelaten. Even zippen is inderdaad makkelijk... maar ook daar weet niet iedereen mee om te gaan.
    Communicatie is het sleutelwoord, maar helaas.
     
  2. Komop zeg, ik heb mijn vader net uitgelegd wat mailen is en hoe ie foto's (zijn grote hobby) moet versturen. Als ik ook ga vertellen dat ie ze beter kan zippen omdat ze anders misschien niet aankomen vanwege ziggo troubles houdt ie er direct mee op.
    Laat staan dat ik andere mensen (zoals mijn broer in Australie) moet gaan verplichten om foto's gezipped te gaan versturen, dat kan toch niet!

    Bovendien .jpg is niet te comprimeren, dus totaal nutteloos, het is een waardeloze workaround voor het probleem waar ziggo ons ongevraagd mee opzadeld. Eigenlijk zou het niets eens een probleem moeten zijn, maar omdat het filter zo ondeuglijk is ingesteld is het zeer waarachtig een groot probleem.

    Dus ziggo.. schakel asjeblieft die filters (optioneel) uit en laat spamassassin met zijn digitale pootjes van mijn mail afblijven ;)
     
  3. Hoe kom je erbij dat foto's niet meer met een email meegestuurd kunnen worden? De reactie hierboven ging om een .exe bestand wat niet toegestaan is. Dat lijkt me wel vrij normaal. Een JPG of ander plaatje heb ik nog nooit moeite mee gehad, die krijg ik regelmatig binnen.

    Heb je voorbeelden van wat er mis gaat met plaatjes ?
     
  4. Ouch touche, verkeerde thread. Bij het versturen van kerstkaarten zijn een veel emails geblocked (wellicht door een te grote cc lijst).

    De basis vraag blijft desondanks overeind, ik wil baas zijn over mijn eigen spam, ziggo mag ze markeren, maar zeker niet verwijderen (wel mogen ze attachments of scripts verwijderen als deze bewezen schadelijk zijn)
     
  5. Zo zou het ook moeten werken.
    Op https://mijn.ziggo.nl/myziggo-email/do/email/settings kun je de email instellingen doen, als je het spamfilter op 'zeer licht' zet zou er zowiezo niets weggegooid worden aan jouw ontvangst-kant.

    Toen wij in Multikabel gebied in mei 2008 overgingen naar het nieuwe mailplatform kregen we de volgende uitleg:

    Niveau 0 (uit) is nooit beschikbaar gekomen. Zeer Licht laat volgens mij wel alles gewoon door, ik heb mijn accounts zo ingesteld en krijg spammail gewoon binnen (wel getagged als spam)
    Staat jouw niveau ook op zeer licht en heb je voorbeelden van onterechte spam die je niet meer binnen krijgt ?
     
  6. Mijn niveau staat op zeer laag maar ALLE mail met spam of MOGELIJK spam wordt weggegooid!
    Al diverse voorbeelden aan Ziggo doorgegeven!

    Jos
     
  7. Wat voor voorbeelden waren dat ?
    Want voorbeelden lijken me erg moeilijk als je ze niet binnengekregen hebt :wink:.

    Of gaat het dan om "echte" mail (niet spam) die je niet binnengekregen hebt?

    In dat geval kan het ook nog een andere oorzaak hebben dat je die mail niet gekregen hebt, maar als je voorbeelden kunt geven kunnen we hier misschien op het forum iets zien (of via de technische mensen van Ziggo die hier meelezen). Dit voor het geval je van de helpdesk geen echt antwoord gekregen hebt.
     
  8. Waarom moet iedereen het constant bewijzen? Al meerdere mensen hebben hier geklaagd over de spamfilter zelfs wanneer hij op het laagste niveau staat. Ik merk het ook in de hoeveelheid van mail. Zelfs op het laagste niveau wordt er erg veel mail tegengehouden en niet doorgestuurd. Niet iedereen heeft hier vertrouwen in, je hebt nou eenmaal geen controle meer over je eigen mail. En ik zie ook nog veel geheel legitieme mail binnenkomen met de tag {Spam?} en dat op het laagste niveau. Zeer irritant, het zou al heel wat zijn als Ziggo gewoon de mogelijkheid geeft om de Spam filter uit te schakelen en op zijn minst die vreemde tagging uit zetten. Wat is de noodzaak hiervan als je het toch doorstuurt? Mail vervuiling noem ik dat.
     
  9. {Spam?} is bedoeld als tag voor "dit bericht heeft veel kenmerken van een spam-mailtje en is misschien spam". {Spam!} is een hogere-score spam (vrijwel zeker spam) De tagging is bedoeld zodat iedereen daar op kan filteren en spamregels kan aanmaken in zijn mailprogramma en die mails dan automatisch kan verplaatsen naar de map die je wilt.

    Op het laagste niveau wordt zover ik weet geen spam gewist op de server, dat gebeurt alleen op de hoogste niveau's, vandaar dat ik vroeg om voorbeelden.
     
  10. Nou voor mijzelf durf ik mijn handen in het vuur te steken dat ik een 75% minder mail krijg dan van te voren met de instellingen op het laagste niveau.
    Op dit niveau wordt er dus zeker veel mail tegen gehouden. Misschien was die 75% wel allemaal spam, maar het geeft wel aan dat zelf op dat niveau de Spam filter zeer actief is. En waarom mensen weten dat de spam filter dit veroorzaakt? De spammers stoppen niet van de 1 op de andere dag. :wink:

    De bedoelingen met tagging zal goed zijn, maar toch overbodig? ik bedoel een deel wordt tegen gehouden op de server, voor de rest stuur je de mail door welke "niet zeker" spam is. Waarom zou je dit taggen want dan heeft men altijd nog een eigen spam filter die de laatste filtering kan doen? Dat hoeft men toch niet op basis van regels, waar de mensen meestal geen raad mee weten. Mijn ervaring is dat er regelmatig doodgewone mailtjes tussen zitten. Dit taggen maakt de mail per definitie nog onbetrouwbaarder...en het is al onbetrouwbaar door alle spam filters. (daar doel ik op het algemeen) Tevens kan me voorstellen dat de mindere technische mensen de tagging zeer verwarrend vinden, en voor mij als meer technisch onderlegde is het gewoon mail box vervuiling. Het ziet er toch niet uit, mailtjes met die tag.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina