1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verdwenen (spam-)mailtjes

Discussie in 'Internet - Email' gestart door jola, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. En is dat niet meer terug te draaien?

    Groet,
    Jos
     
  2. Hi!

    Zal wel even informeren voor je.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Ik zie niet waarom het taggen de werking van een lokaal spamfilter onmogelijk zou maken? Sterker nog, je kan gebruik maken van de tags, mits het lokale pakket dit ondersteund.
     
  4. Helemaal mee eens. Het gebruik van een e-mail account bij Ziggo is voor mij gewoon weg niet meer betrouwbaar.

    Ik heb al verschillende pogingen gedaan om bij Ziggo duidelijk te maken om de mogelijkheid te bieden om het spamfilter uit te schakelen. Bij helpdesk/support kom je niet dan een verwijzing naar "Mijn Ziggo". Het filter kan hier alleen NIET worden uitgeschakeld. Een andere supporter kwam niet verder dan de mededeling dat er geen gebruik wordt gemaakt van spamassassin.

    Vandaag maar eens proef op de som genomen. Een groot aantal mail berichten met een GTUBE-regel naar mijn eigen e-mail adres gestuurd. Natuurlijk kwam geen enkele mail op mijn eigen mailadres aan. Heb wel een waarschuwing van Ziggo klantenservice/abuse gekregen. Als gevolg kan ik via de Ziggo SMTP servers geen mail meer sturen ...

    Mails versturen met een bijlage kon ik ook al op mijn buik schrijven. Deze worden toch door Ziggo filters verwijderd.

    Vandaag weer een mail gestuurd naar support@home.nl. Krijg ik het volgende antwoord:


    Al met al ontstaat bij mij een zeer onbetrouwbaar beeld van Ziggo. Het lijkt wel een derde rangs clubje met een paar racks in een datacenter probeert om een set mailservers draaiende te houden.

    Ben toch maar eens gaan rondkijken naar een interessant (goedkoper) xDSL alternatief.


    (edit: toevoegen reply van support@home.nl)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2008
  5. Het email-adres support@home.nl is al enige tijd niet meer in gebruik. Het heeft dus geen zin om daar nog iets heen te sturen. Je kunt nu alleen via het webformulier informatie versturen.
     
  6. tis weer zover

    En ja hoor, elk mailtje dat ik verstuur met een plaatje wordt getagt als {SPAM} door de SMTP servers van Ziggo.

    Wat is dit nu voor klantenbinding?

    Dat spam serieus aangepakt moet worden, begrijpelijk. Maar op deze manier pak je toch genadeloos je eigen klanten. Ik wil gewoon kerstkaartjes versturen met een plaatje in de mail.

    Gaat dit nog veranderen?

    groetje, maar geen kerstgroetje
     
  7. Dit hele spam en mail scanning verhaal is een grote grap van Ziggo.
    Dit is zeker niet iets wat je van een service provider mag verwachten. Definitie van Service is niet dat men de klant vertelt wat goed voor hen is. Het irriteert mij vreselijk een vooral de communicatie omtrent deze filters.
    Nada noppes... gewoon aanzetten en als klant moet je maar gokken wat er gebeurt. Totaal geen controle over je mail.
    Dan heb je nog iets als het weigeren van bepaalde attachments. Het staat simpelweg nergens beschreven, dus kom je voor verassingen te staan.
    Stuur je een simpele shortcut (lnk) bestand naar een ander adres, wordt deze geblokkeerd als potentieel gevaarlijk. Sorry maar ik kan zelf heel goed bepalen wat ik wel of niet kan verzenden/ontvangen. Ziggo luistert niet naar de klanten, zoals men in het spotje wil doen geloven. Ziggo denkt helaas te weten wat goed voor de klant is en daarbij is het volstrekt onnodig om te communiceren. Bied dit aan als een in te schakelen optie voor klanten die er wel belang bij hebben, waarschijnlijk ziet men dan ook noodzaak om de service te beschrijven, maar laat ze er geen verplichte service van maken. Wat erg tevreden over @Home, maar Ziggo verdient een dikke min
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2008
  8. Inmiddels drie keer telefonisch contact met de helpdesk van Ziggo gehad over de verdwenen emails, drie keer is er beloofd om terug te bellen maar natuurlijk is dat niet gebeurt. Ik vind de service van Ziggo/helpdesk volkomen waardeloos aangezien ze de fout niet verhelpen maar nog erger is het dat er niet meer wordt gereageerd.

    Jos
     
  9. We zijn nu weer een paar maanden (en 2 keer contact met de helpdesk, dus in totaal 5x) verder maar nog steeds wordt er iedere keer beloofd dat er naar gekeken zal worden en dat ik zal worden teruggebeld maar natuurlijk hoor ik nooit meer iets.
    Steeds geef ik weer een mail-adres door van een mailtje dat nooit bij mij aankwam maar verder is er het grote zwijgen van de kant van Ziggo.

    Ik weet echt niet meer hoe het verder moet, ik wil alleen maar dat het spamfilter wordt uitgeschakeld, ik neem zelf wel een spamfilter.

    Weet iemand hoe ik de druk op Ziggo kan vergroten?

    Mvg, Jos
     
  10. Veel mailservers weigeren bijvoorbeeld attachments als het een uitvoerbaar bestand is als een .exe of .com bestand, simpelweg omdat dit 9 op de 10 keer een virus/worm is.

    Jij misschien wel, maar er zijn genoeg mensen die dit niet kunnen, willen of doen. Die krijgen een aantrekkelijk verpakt spammailtje, met een mooie shortcut erin, klikken erop, en vervolgens word hun pc voorzien van een prachtige worm... met alle gevolgen van dien.

    Simpele oplossing voor beiden, gewoon even inpakken. Kleine handeling, groot gemak. Helaas neemt spam hand over hand toe, en moet een groot deel van de klanten tegen zichzelf beschermd worden om overmatige infecties van pc's virussen te voorkomen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina