1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verdwenen (spam-)mailtjes

Discussie in 'Internet - Email' gestart door jola, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Raymond,

    Uit het bovenstaande leid ik af dat de SMTP-servers van Ziggo uitgaande mail ook controleren op spam. Spamsignalering aan de verzendende kant heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt. Kan je daar wat meer over vertellen? Ik voer namelijk een aantal (zeer low traffic) maillijsten waar meestal zips over worden verstuurd, maar een enkele keer ook wel eens een plaatje, en vraag me af of ik daar in de toekomst problemen mee kan verwachten.
     


  2. Natuurlijk ben ik erg blij met een vrijwel lege spambox; ipv 60 à 70 spammailtjes per dag (via Wanadoo/Orange/Online Cable) ontvang ik er nu nog slechts enkele!
    Mijn zorg en misschien ook die van anderen is, dat per ongeluk ook gewenste mailtjes niet aankomen. Bij het instellen van het spamfilter wordt gewaarschuwd dat ook een deel van de gewenste mails mogelijk gefilterd wordt en dat het daarom verstandig is om regelmatig de spammap te controleren. Deze heb ik alleen nog niet kunnen vinden. Het webmail bevat wel een quarantaine map, maar daar zitten ze niet in.
    Waar kan ik checken of er gewenste mailtjes uitgefilterd zijn?

    En verder komen er soms spammailtjes en soms gewenste mailtjes binnen met een {spam?} tag (onder andere van Ziggo zelf trouwens). Het zou fijn zijn als ik ergens zou kunnen aangeven welke mailtjes nu wel en welke geen spam zijn.
    Is die mogelijkheid er, en zo ja, wat moet ik daarvoor doen, en zo nee, komt die mogelijkheid er wel in de toekomst?
     
  3. Raymond,

    Kan je misschien even uitleggen hoe het spamfilter werkt? Ik zou namelijk regelmatig mijn spammap moeten checken of er geen verkeerde mail als spam gezien word,ik kan echter nergens een spammap vinden :roll:
    Of voegt het spamfilter alleen een {spam?} melding toe aan de inkomende email en blijft het gewoon in je inbox staan?

    Ik denk dat een goede uitleg over het spamfilter op de website van Ziggo een hoop vragen kan voorkomen,ik kan daar bij http://www.ziggo.nl/klantenservice/ niets over terugvinden en als ik het aan die muts tess vraag kan ze me ook niets vertellen :cry:

    Paul
     
  4. Hi!

    Blijft gewoon in je inbox staan, kun je zelf eventueel wel met een regel in outlook verplaatsen...

    Goede uitleg ben ik met je eens, daar mist nu e.e.a. mogen de mannen van communicatie mee aan de slag :) :wink:

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Al met al weet ik nog steeds niet hoe ik de instellingen kan veranderen om te verhinderen dat mail met (eventueel) spam automatisch wordt verwijderd, vooral omdat er mail is verdwenen die beslist niets met spam te maken had.
    Kan iemand me dat vertellen?

    Groet,

    Jos
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2008
  6. ziggo verwijdert mail van klant

    Hallo,

    Als oud @Home abonnee is het ook mij opgevallen dat Ziggo vanaf begin deze maand mail filtert. Laat ik beginnen met het toejuichen van een actief beleid tegen spam.

    Bij de uitvoering van het bestrijden van spam zet ik grote vraagtekens. Momenteel wordt niet de mogelijkheid aangeboden om het spamfilter (spamassassin) geheel uit te schakelen. Als @home abonnee had ik deze optie wel.

    Naar mijn idee is het niet correct om (onaangekondigd) mail van klanten ter filteren. Is Ziggo ook van plan om HTTP verkeer (onaankgekondigd) (strenger?) te controleren?

    Ik gebruik mijn @home mail adres voornamelijk voor het ontvangen van mail van nieuwsbrieven en voor mailgroepen. Veelal krijgt dit soort mailberichten van spamassassin een hogere spam-score dan "reguliere" mail. Ik ben dus bang dat ik bepaalde mail niet heb/ga ontvangen. Als test heb ik vanuit een hotmail-account een testmail (met GTUBE) gestuurd. Deze mail heb ik op het @home adres niet ontvangen.

    Ik hoop toch echt dat dit bij Ziggo een klein aanloopprobleem is ..,

    Vriendelijke groet,
    Martijn
     
  7. Het grappige is dat ook de automatische berichten van ziggo zelf als {spam?} worden aangemerkt! Ook nieuwsbrieven van een aantal gerenomeerde sites worden bij mij als {spam?} gemarkeerd.

    Dit alles met de laagst mogelijke stand van het filter. Ik stem dus ook voor een optie om het filter compleet uit te kunnen schakelen, aangezien ik al een prima getraind spam filter aan de client kant heb.

    Helemaal mee eens!
     
  8. We zijn nu twee maanden verder, nog steeds komen bij mij de door Ziggo gegenereerde automatische bevestiging op het e-mail kontaktblad als SPAM binnen. Een antwoord op die kontaktbladen heb ik echter nog nooit ontvangen. ZIGGO LUISTERT wat zal dat al niet gekost hebben?
     
  9. Stuur even vanaf m'n werk een pdf-je door naar mijn privé mailadres bij Ziggo.
    Krijg ik van de Postmaster Ziggo dat de bijlage onacceptabel is en niet is bezorgd.(Warning, dangerous filename)
    Wat is dit nu weer, wordt er ook al op een bijlagenaam gelet???
    En het was een gewoon pdf-je hoor over speciale effecten in Photoshop.

    ------------------------------------------------------------
    Op mijn werk:

    Our e-mail content detector has just been triggered by a message you sent:
    To: xxxxxxxxxx@home.nl
    Subject: Fw: Photoshop
    Date: Fri Oct 24 13:58:32 2008
    One or more of the attachments (Oef_speceffects.indd.pdf) are on the list of unacceptable attachments for this site and will not have been delivered.
    Consider renaming the files to avoid this constraint.
    The virus detector said this about the message:
    Report: Report: MailScanner: Found possible filename hiding (Oef_speceffects.indd.pdf)

    ______________________________________________________

    En op m'n Ziggo mailadr:

    This is a message from the MailScanner E-Mail Virus Protection Service
    --------------------------------------------------------------
    The original e-mail attachment "Oef_speceffects.indd.pdf"
    is on the list of unacceptable attachments for this site and has been
    replaced by this warning message.
    Due to limitations placed on us by the Regulation of Investigatory Powers Act 2000, we were unable to keep a copy of the original attachment.
    At Fri Oct 24 13:58:32 2008 the virus scanner said:
    MailScanner: Found possible filename hiding (Oef_speceffects.indd.pdf)
    --
    Postmaster
    Ziggo
    www.ziggo.nl

    -----------------------------------------------------------
    Heb vervolgens de file aan andere naam gegeven en wordt nu normaal afgeleverd.
    Wie kan dit uitleggen: de header van de postmaster Ziggo heeft het over "Virus detected"
    Daarna wordt er gesproken over een "dangerous filename" wat dit ook moge zijn en vervolgens "Unacceptable attachment"

    Begin toch langzaam te twijfelen aan de mailfilter van Ziggo.
    Krijg ook elke vrijdag een mailtje van een vereniging.
    Sins ik ben overgezet van @home naar Ziggo krijg ik die wekelijkse mail niet meer..........raar
     
  10. Hmm, dus Ziggo is een bedrijf wat zich bevindt in de USA? :P
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina