1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verdwenen (spam-)mailtjes

Discussie in 'Internet - Email' gestart door jola, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nu ben ik spammer!!!!

    Er is wel degelijk iets verandert en niet alleen voor de @Home klanten ...

    sinds gistermiddag worden mijn mailtjes gezien als Spam .. bij nakijken blijkt dat Ziggo de spam tag eraan plakt!

    WAT kan ik doen om dit ongedaan te maken?????

    voor de duidelijkheid: ik ben GEEN spammer en doe ook niets anders dan wat ik vroeger deed .....
     
  2. Hi!

    Ik heb gekeken, zeker niet al je mailtjes worden aangemerkt als spam, een aantal wel dus maar dat heeft te maken met wat je verstuurd (inhoud). Een aantal wel. Dat kan ik ook zien.

    Verder zie ik ook dat je zakelijke mails, met een eigen domein naam verstuurd over je consumenten abbonement. Gewoon even ter info. Dit kan tegen de AUP in gaan, maar dat was nu even de vraag niet.

    Zal zo even in depth kijken naar de andere tags die ik op jouw berichten zie langs komen. To be continued.

    Dat er iets veranderd is staat ook in de post boven jouw bericht. Het spamfilter is vervangen. Voor de ex-Casema en de ex-HOME klanten. Zoals ik al in deze thread schreef is het filter hetzelfde als was er bij Multikabel al jaren in gebruik is.

    Bye,
    Raymond.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2008
  3. voor zover ik kan zien gaat het bij elke mail met daarin iets van een plaatje fout
     
  4. Hi!

    Nope. Mail er even een naar raymond@ziggo.nl als je wilt, dan kan ik zelf ook even naar de mail kijken, maar zie een klein deel met spam tags, de rest niet.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Ik ben ook ex-@home en wil graag weten hoe ik dat ziggo spam filter kan uitzetten. Ik heb namelijk nog steeds geen toegang tot Mijn Ziggo, ik neem tenminste aan dat ik dat daar kan regelen?
    :?:

    Ik vind het overigens behoorlijk onbetaamd van Ziggo om ongevraagd en onaangekondigd dit soort filters aan te schakelen! Wat zijn dat voor praktijken?! :evil:
     
  6. Hi!

    Kiki , is geen ex-Home gebruiker. Toegang tot Mijn Ziggo heb je niet nodig voor het customizen van het filter. Dit gaat via je e-mail instellingen.

    En wel hier:

    http://www.ziggo.nl/mijnziggo/e-mail

    Inloggen met je e-mail en wachtwoord.

    Als je een probleem hebt met Ziggo verder raad ik je aan daar een brief over te schrijven, met wat je dwars zit. Daar kan ik niet veel mee, ik kan je technisch uitleggen hoe iets werkt. Als je een probleem hebt met de procedures of de communicatie omtrent ... Ziggo mailen/bellen.

    Suc6,
    Raymond.
     
  7. Bedankt voor de link, daar is het mee gelukt.

    Ik heb inderdaad problemen met het gebrek aan communicatie vanuit ziggo naar hun nieuwe (nou ja, nieuw ex-@home) klanten toe, maar ik heb geen zin om weer een half uur in de wacht te zitten. Maar een brief schrijven doe ik misschien nog wel ja.
     
  8. Spamfilter customizen helpt niet echt... Ik wil hem zelf kunnen uitzetten of uit hebben.

    Bij mij staat hij nu op "licht" en er komt nu per dag nog geen 5% van de mails binnen die ik een week of twee geleden per dag ontving.

    Er zit een prima spamfilter in mijn Outlook die verdachte mailtjes sorteert naar een map ongewenste post. Nu heb ik geen inzicht meer in wat door Ziggo wordt gezien als spam.
     
  9. Hi!

    Mis je daarbij ook mails dan want tot nu toe hebben we bij alle gebruikers waarbij het is nagekeken nog helemaal niets gezien wat niet aangekomen zou zijn. Als jij daar wel voorbeelden van hebt hoor ik het graag.

    Of bedoel je dat je vroeger veel spam berichten kreeg en nu niet, daar is ie juist voor lijkt me...

    Bye,
    Raymond.

    Edit: nog even specifiek op jouw IP adres gezocht, Zie geen enkel bericht wat als spam getagged is. Dus als je iets specifieker kunt zijn?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2008
  10. Het is moeilijk na te gaan of er iets mist. Maar als ik voorheen zo'n 100 spamberichten per dag kreeg en dat er nu nog maar 1 of 2 zijn, terwijl de spamfilter op de lichtste instelling staat ingesteld, vraag ik me toch af of dit wel kan kloppen. Wat zou er gebeuren indien ik hem op het sterkst zou instellen?

    Maar meer algemeen: ik wil de spamfilter uit kunnen zetten. Waarom kan dat niet?

    Daarnaast moeten de vele reacties hier toch een signaal zijn dat hier grote ontevredenheid over heerst?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina