1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verdwenen (spam-)mailtjes

Discussie in 'Internet - Email' gestart door jola, 10 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik krijg de laatste tijd vaker te horen dat ik niet reageer op emails maar die heb ik dan ook nooit ontvangen.
    Al lang krijg ik geen emails meer met "SPAM!" of "SPAM?" dus ik denk dat de 'verdwenen' mailtjes als spam worden gezien.
    Vroeger kon ik opgeven wat er met de mail, die door Multikabel werd gezien als spam, moest gebeuren, maar ik kan dat niet meer vinden wel hoe het filter moet worden ingesteld. Ik heb het filter op 'gemiddeld' staan.
    Dus waar zijn de (spam-)mailtjes gebleven?

    Met vriendelijke groet,

    Jos
     
  2. Jos,

    De mailserver zal nooit mails verwijderen zonder jou daarvan op de hoogte te stellen! Als een mail aan iemand verwijderd wordt krijgt de verzender een mail terug met daarin: "Considered as Bulk mail".

    Je mails zijn dus niet verwijderd.... wat er wel mee is gebeurd kan ik niet voor je terug zien :)
     
  3. Er is hier anders ook het nodige verdwenen of zomaar spontaan niet aangekomen. En alles betreft in ons geval quicknetadressen. Een hele middag en avond werkte alle quicknetaccounts zomaar niet meer en alles wat die dag naar hier verstuurd is, is nooit aangekomen. Rara.

    Wel heel toevallig dat dat precies het geval was toen Ziggo aangaf op de website dat het ontvangen van mail mogelijk niet werkte.

    Wie belazerd wie in dit geval ? (stiekem weet ik het wel)
     
  4. Hi!

    Dat is niet het geval. Een klant krijgt die melding niet, en een externe verzender, als dat spam zou zijn, gebruikt ook meestal een fake adres. Dus als je daar een mail naar toe terug stuurt, ben je zelf aan het spammen. Je mail namelijk iemand een bounce die hem niet verstuurd heet. Ongewenste mails, spam dus.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Hi!

    Over wanneer heb je het?

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Hi!

    We kunnen er even doorheen lopen hoor, als jij een tijdstipt en afzender hebt van een mail die niet zou zijn aangekomen kan ik dat voor je nakijken. Mits de mail niet langer dan 60 dagen geleden gestuurd is.

    Overigens mischien wel goed te weten dat er aan het spamfilter van ex-Multikabel sinds overgang naar Ziggo nog niets veranderd is.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Beste Raymond,

    Ik heb een aantal mensen gevraagd te achterhalen wanneer de mailtjes zijn verstuurd, wanneer ik een reactie heb zal ik het doorgeven.

    Mvg, Jos
     
  8. Hi!

    Prima, private message me maar als je ze hebt.

    Graag afzender adres, tijdstip van verzenden en de ontvanger...

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Verandert spam-filter?

    Raymond,

    is de methode hoe Ziggo smap filter recent verandert? Ik krijg nu als ex-@Home'r mails binnen met in de Subject regel {Spam}.

    Zet jullie spam-filter dat er in?
     
  10. Hi!

    Correct. Dat is recentelijk omgezet voor de @HOME klanten, Multikabel klanten hadden dat altijd al op die manier. Dit filter is nu ook actief voor Casema overigens.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina