1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan niet aanmelden met 2e hands smartcard en Umax decoder

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Marion55, 7 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb 2e hands een Umax gekocht voor digitale TV met smartcard.
    Helaas is de vorige eigenaar "vergeten" zijn abonnement of zichzelf af te melden.

    Wat kan ik doen om die smartard toch te kunnen gebruiken?

    Wordt er ergens op het smartcardnummer geregistreerd, zodat ie overgezet kan worden?

    Help.....
     
  2. Umax ? Nooit van gehoord !
     
  3. Als je niets zinnigs te melden hebt, meldt dan gewoon niets.

    @marion55
    Als het smartcardje waar jij nu gebruik van maakt nog geactiveerd staat onder de naam van iemand anders, dient eerst diegene dat kaartje op te zeggen onder zijn abonnement. Als dit eenmaal is gedaan, kan datzelfde kaartje onder jouw contract toegevoegd worden.
     
  4. OK, dat dacht ik al.

    Probleem is dan dat ik niets aan die decoder en die card heb, omdat ik niets weet van de vorige eigenaar.
     
  5. U kunt toch een nieuwe smartcard aanschaffen bij uw RTV boer ?
     
  6. Hoe weet je trouwens dat die vorige eigenaar vergeten is zijn kaart af te melden ?? Als dat zo zou zijn dan zou je gewoon TV kunnen kijken lijkt me.

    Zie je maar 1 zender, dan is je kaart geblokkeerd en kun je de helpdesk bellen om hem aan te melden. Dan hoor je vanzelf wel of de smartcard nog op naam van iemand anders staat.

    Maar weet je zeker dat je de juiste smartcard hebt, die dus geschikt is voor gebruik in jouw regio? (is hij van dezelfde kabelaar die jij hebt?)

    En heb je wel de Humax al kanalen laten zoeken met de juiste instellingen voor jouw regio ?
     
  7. Ik kan geen losse smartcard bij Ziggo kopen.. moest een totaalpakket kopen met converter erbij.

    Die Humax was dacht ik gebruikt in Den Haag, maar hij bleek niet van degene te zijn waarvan ik hem gekocht heb.
    Hij gaat er wel verder achteraan nu.
    Ik kan de zenders en alles wel vinden, maar krijg een E16 meding dat ik niet op het kanaal geabonneerd ben o.i.d.

    Ik kan dus ook geen TV kijken via die Humax.

    Ziggo heb ik al diverse keren gebeld. Zij zeggen dat vorige eigenaar hem eerst moet afmelden. Wel raar dat ze niet kunnen zien van wie dat abonnement is geweest, naar aanleiding van het nummer van de card.

    Hoop dat mijn buurvrouw snel ooverstapt naar Digitenne, dan kan ik haar converter en smartcard overnemen als zij hem afgemeld heeft.
     
  8. Het ziet er dus uit of de smartcard momenteel niet geactiveerd is (E16). Opnieuw activeren zou dus eigenlijk gewoon moeten kunnen.

    Je kunt eventueel ook een nieuwe smartcard kopen bij de grotere elektronica ketens (startpakket TV Digitaal). Bij Ziggo worden ze inderdaad niet los verkocht.
     
  9. Wel raar dan, want als ie niet geactiveerd is, dan moet ik dat toch alsnog kunnen laten doen?

    Als Ziggo mijn postcode intypt en het nummer van de kaart, kunnen ze dan niet zien op wie die kaart geregistreerd staat?

    Kan ik dan willekeurig welke kaart gebruiken of moet het per se een Casema kaart zijn?
     
  10. Ze kunnen wel zien op welke naam de kaart nu staat, maar dat zullen ze jou niet vertellen (privacy wetgeving enzo).

    Als je een nieuwe koopt, moet je een Ziggo smartcard voor het Casema gebied hebben. Aangezien in jouw buurt alleen Casema voorkomt, lijkt het me dat er bij jou in de buurt alleen Casema kaarten verkocht worden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina