1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

smtp.casema.nl werkt niet

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Jan Smit, 7 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier dus ook, ik wil dus via mijn nieuwe Ziggo adres een mail sturen naar Tweaknews, met de melding dat het e-mailadres veranderd is. En dan krijg ik dit van 'Systeembeheerder':
    Verzend ik dit via mijn quicknet-adres, dan komt het gewoon aan. Ontvangen gaat overigens wel met het nieuwe Ziggo adres.
    Ik zit overigens in voormalig Multikabel gebied en gebruik de DNS gegevens uit Multikabeltijd (IPv4 DNS-servers: 213.73.255.52, 213.132.189.250, 213.73.255.53).
     
  2. 550 Relay not permitted betekent in het algemeen dat je verstuurt naar een SMTP-server van een provider die jou niet herkent als klant.
    Vul bij de Server voor uitgaande mail (SMTP-server) eens een server in die jouw uitgaande mail wél accepteert (zoals bij je andere account(s) is ingevuld)


    karelV
     
  3. Hi!

    Correct. smtp.ziggo.nl accepteerde nog geen mail van de oud-Multikabel klanten. Dat is vanmorgen aangepast. Dus ook op smtp.ziggo.nl zouden nu de ex-Multikabel klanten met hun mail terecht moeten kunnen. Voor de ex-Casema en de ex-HOME klant ranges was dat al eerder gedaan.

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Er wordt veel geklaagd over de klantenservice van Ziggo, mar zo snel als jij de boel in orde maakt heb ik nog nergens meegemaakt! Thumbs up :applause:

    karelV
     
  5. Inderdaad, het werkt nu correct!

    Dank je wel voor de info Raymond.
     
  6. Oorspronkelijk geplaatst door raymond
    Correct. smtp.ziggo.nl accepteerde nog geen mail van de oud-Multikabel klanten. Dat is vanmorgen aangepast. Dus ook op smtp.ziggo.nl zouden nu de ex-Multikabel klanten met hun mail terecht moeten kunnen. Voor de ex-Casema en de ex-HOME klant ranges was dat al eerder gedaan.

    Inderdaad, ik kan voor mijn @Home accounts nu ook mail verzenden via “smtp.home.nl”
    Voor de binnenkomende post dien ik nog “mail.home.nl” te gebruiken.
    Wordt dit ook (binnenkort) nog aangepast in “pop.home.nl”?

    Vr. gr.
    Internetter.

    p.s. @Home mail ontvangen/verzenden lukt (nog) niet via de Ziggo mailservers.
     
  7. Hi!

    Pas svp niets aan aan je huidige instellingen aan als daar niet nog niet om gevraagd gaat worden. pop.ziggo.nl is iets anders als pop.home.nl, andere servers, ander mailplatform.

    Versturen moet overigens wel werken, als je als uitgaande server smtp.ziggo.nl gebruikt moet je gewoon mail kunnen versturen. Maar nogmaals, pas niets aan voor je oude accounts. Dat gaat vermoedelijk meer ellende opleveren als dat je er nu iets mee opschiet.

    Bye,
    Raymond.
     
  8. Dank voor het advies.
    pop.home.nl en smtp.home.nl weer gewijzigd in mail.home.nl
    (pop en smtp.home.nl werkten overigens wel)

    Vr. gr.
    Internetter.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina