1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

smtp.casema.nl werkt niet

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Jan Smit, 7 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Geen idee wat Ziggo allemaal aan het doen is maar hier in Bilthoven werkt de mail niet meer. Gisteren werkte het nog via smtp.casema.nl (oud wanadoo gebruiker) en vandaag werkt deze ook niet meer!
    online voor ingaande en uitgaande werkt OOK niet....
    Zou Raymond eens willen kijken hoe dit nou weer kan?? Begin een beetje gek te worden van al dat overgestap en problemen enz....
     
  2. Is opgelost Raymond smtp.casema.nl werkt weer bedank voor de snelle service
     
  3. Helaas hier nog steeds niet...... (lijkt mij ook niet de bedoeling als oud wanadoo gebruiker)

    Vind het zowiezo ook raar dat ik van Online inloggegevens heb ontvangen en dat de mail gewoon niet werkt via deze gegevens....

    Heb inmiddels een alles in 1 pakket genomen van Ziggo, (zou binnen enkele dagen geregeld zijn maar heb na 1 week nog niet vernomen van Ziggo) Dit ivm het oude wanadoo netwerk..... hopelijk gaat dit wel beter werken want nu moet ik dagelijks mijn modem resetten omdat het internet er weer uit ligt.... Maargoed nu kan ik dus ook niet meer mailen??? :sad:
     
  4. Hi!

    Of je bent Ziggo user, of je bent Online user. Je zit op het Ziggo netwerk, dus mailen via smtp.casema.nl moet gewoon werken. Probeer maar even.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Nope helaas werkt het niet..... Wat ik al zei, gisteren werkte het nog wel maar sinds vandaag (2x resetten modem) werkt het niet meer.....

    Kan wel ontvangen maar niet versturen!!
     
  6. Hi!

    Wat heb je als mailserver dan nu staan? smtp.orange.nl?
    Ook dat moet werken. Wat heb je ingesteld als DNS servers?

    Vertel even stap voor stap, welke nameserver, welke mailserver.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Vanmorgen (woensdag 8 oktober) hetzelfde probleem (smtp.casema.nl reageert niet) gehad, maar zelf opgelost:

    Ten eerste bleek me dat smtp.casema.nl tegenwoordig 213.51.146.40 is (vroeger .46) en
    ten tweede dat de DNS-servers 83.80.1.160 en 83.80.1.164 nog verwijzen naar dat verouderde ip-adres 213.51.146.46. Die 2 DNS-servers worden hier (postcode 3945) nog steeds automatisch aangeboden.

    Toen handmatig de DNS-server gezet op 83.80.1.236 (de nieuwe DNS-server van Ziggo) en toen liep smtp.casema.nl weer!

    Ergo: de DNS-servers moeten worden ge-update!!

    karelV
     
  8. Hi!

    Daarom vraag ik ook in al die posts de instellingen zoals DNS, helaas reageren er daar maar weinig op, dank voor je post.

    Als ik naar de twee nameservers kijk die je noemt:

    dig smtp.casema.nl @83.80.1.160
    ; <<>> DiG 8.3 <<>> smtp.casema.nl @83.80.1.160
    ; (1 server found)
    ;; res options: init recurs defnam dnsrch
    ;; got answer:
    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 4
    ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 2
    ;; QUERY SECTION:
    ;; smtp.casema.nl, type = A, class = IN
    ;; ANSWER SECTION:
    smtp.casema.nl. 22h28m45s IN A 213.51.130.40
    smtp.casema.nl. 22h28m45s IN A 213.51.146.40
    ;; AUTHORITY SECTION:
    casema.nl. 9h14m16s IN NS cas-dns6.casema.nl.
    casema.nl. 9h14m16s IN NS cas-dns5.casema.nl.
    ;; ADDITIONAL SECTION:
    cas-dns5.casema.nl. 9h14m8s IN A 83.80.1.215
    cas-dns6.casema.nl. 5h53m9s IN A 213.201.221.162
    ;; Total query time: 2 msec
    ;; FROM: cas-bastion1 to SERVER: 83.80.1.160 83.80.1.160
    ;; WHEN: Wed Oct 8 12:45:17 2008
    ;; MSG SIZE sent: 32 rcvd: 142

    dig smtp.casema.nl @83.80.1.164
    ; <<>> DiG 8.3 <<>> smtp.casema.nl @83.80.1.164
    ; (1 server found)
    ;; res options: init recurs defnam dnsrch
    ;; got answer:
    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 4
    ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 2
    ;; QUERY SECTION:
    ;; smtp.casema.nl, type = A, class = IN
    ;; ANSWER SECTION:
    smtp.casema.nl. 22h30m42s IN A 213.51.146.40
    smtp.casema.nl. 22h30m42s IN A 213.51.130.40
    ;; AUTHORITY SECTION:
    casema.nl. 6h22m2s IN NS cas-dns5.casema.nl.
    casema.nl. 6h22m2s IN NS cas-dns6.casema.nl.
    ;; ADDITIONAL SECTION:
    cas-dns5.casema.nl. 6h22m2s IN A 83.80.1.215
    cas-dns6.casema.nl. 4h22m3s IN A 213.201.221.162
    ;; Total query time: 1 msec
    ;; FROM: cas-bastion1 to SERVER: 83.80.1.164 83.80.1.164
    ;; WHEN: Wed Oct 8 12:45:20 2008
    ;; MSG SIZE sent: 32 rcvd: 142

    Krijg ik op zich het juiste antwoord. Jij niet?

    Bye,
    Raymond.
     

  9. Nou, dat zijn dan zeker de kaboutertjes geweest, nu gaat het wél goed:

    C:\>ping smtp.casema.nl
    Pingen naar smtp.casema.nl [213.51.130.40] met 32 byte gegevens:

    [sorry, dat dig-commando kennen ik en mijn XP niet :-( ]


    karelV
     
  10. Hi!

    213.51.146.40 en 213.51.146.46 zouden beide ook nu moeten werken, SMTP zegmaar. Ook het oude adres hebben we nog even enabled om daar ellende te voorkomen.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina