1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

smtp.casema.nl werkt niet

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Jan Smit, 7 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Raymond,
    Bedankt voor je reactie.

    Nee, is niets gewijzigd. Sinds vanochtend werkt het op meerder pc's niet meer. Het versturen dan. Ontvangen gaat prima. Echter gebruik ik daarvoor geen ziggo / casema account, maar via een eigen domein.

    Heb reclame technisch hieronder domein even weggehaald. Mail spaart zich op in de postvak uit. Modem, router, office en pc's opnieuw opgestart. Probleem blijft voordoen. Heb je zo genoeg info?


    Bij taak mail.domein(even weggehaald).nl - Bezig met verzenden is een fout (0x80042109) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
     
  2. Ook ik kan alweer een toijd geen mail versturen. Mail ontvangen gaat wel (eigen domeinen).


    Ik zit de hele dag achter mijn pc. Ik werk op internet. Dit is heel erg vevelend. En ook al dubbele facturen sturen voor TV. En ik wordt er een beetje moe van. Want sinds de overgang is het klote. En ik kan er niks aan doen want ze reageren niet op serviceaanvragen en klachten. En ik ben het dus goed beu. Dus ik ga die ouwe maar eens een draai om zijn oren verkopen.

    :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:
     
  3. Hi!

    smtp.online.nl verwijst voor de Casema klanten naar de mailserver van Ziggo. Dus die werkt op zich prima dan.

    Kun je me laten weten wat voor melding je krijgt op smtp.casema.nl ?

    Thanks,
    Raymond.
     
  4. Hi!

    Kun je dit eens in een DOS boxje op je PC doen ?

    telnet smtp.casema.nl 25
    Trying 213.51.146.40...
    Connected to smtp.casema.nl.
    Escape character is '^]'.
    220-smtp3.tb.mail.iss.as9143.net ESMTP Tue, 07 Oct 2008 12:25:57 +0200
    220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
    220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
    220 charged per attempted recipient at international postal rates.

    Wat zie jij dan, niet iets soortgelijks? Wat voor IP adres krijg je?
    Gebruik je eigen nameservers wellicht? Dus niet degene die DHCP.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. De melding is de uitgaande mailserver smpt.casema.nl reageerd niet neem Kontankt op met u provider, en onderaan staat
    Connection to server has failed
     
  6. Wat voor mailserver gebruik je dan? Niet smtp.casema.nl ? Om de mail te versturen zegmaar.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Hi!

    Kun je eens in een DOS boxje op je PC pingen naar smtp.casema.nl en het IP adres wat je daar ziet even posten?

    Je zou iets als dit moeten terug krijgen:

    [raymond@control ~]$ host smtp.casema.nl
    smtp.casema.nl has address 213.51.146.40
    smtp.casema.nl has address 213.51.130.40

    Een van die twee adressen.

    Bye,
    Raymond.
     
  8. Ik ben geen 20 jaar maar 68 jaar dus leg maar even uit wat ik moet doen stap voor stap want dit begrijp ik niet
     
  9. Hi!

    Geen punt.

    Ik neem aan dat je windows XP hebt?

    Start knop.
    Run cmd
    ping smtp.casema.nl
    (even kijken welk ip adres je ziet)
    exit

    Bye,
    Raymond.
     
  10. emailverkeer postcode gebied 4200 werkt niet

    Ik heb al 2 dagen problemen met het ontvangen van email vanuit postcode gebied 4200 [smtp.casema.nl]. Ik begin nu langzamerhand gek te worden van Ziggo.

    Fijn dat ze nu wel de storing op hun website vermelden..

    Kan ik trouwens deze kosten verhalen van het niet kunnen verzenden en ontvangen van emails. Of staat er alweer iets in hun mooie paarse boekje dat ik heb ontvangen met hun regelementen
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina