1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

probleem met het ontvangen van mail

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Borghuis, 5 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Appels en peren. De ene is een storing op het ex-Casema mailplatform, de andere op het mailplatform van ex-Home.

    Twee compleet verschillende dingen... :-)
    Neemt niet weg dat het minder vervelend is natuurlijk.


    Bye,
    Raymond.
     
  2. hier in het zuiden postcode 4824 geen inkomende mail

    bericht op ziggo

    Groepsstoring
    van maandag 6 oktober 18.33 uur tot (nog niet bekend)
    Op dit moment is er een storing met email adressen die eindigen op @casema.nl. Hierdoor kunt u tijdelijk geen e-mail ontvangen via zowel Casema webmail als het email programma op uw pc. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak

    :giveup::giveup::giveup::giveup::giveup::giveup:
     
  3. Extra optie bij spamfilter mogelijk maken

    Ik heb ook gemerkt dat ik sinds dit weekend nauwelijks nog mail krijg. Nagenoeg geen spam meer (maar dat kwam al mooi gefilterd binnen in een spam-map in Outlook), maar ook een deel van mijn gewone mail blijft uit.

    Innovatie vind ik prima, maar als klant heb ik recht op AL mijn mail; als ik dat wil, moet het mogelijk zijn (net als vroeger bij @Home) om de spamfilter geheel te deactiveren om op deze manier verzekerd te zijn van al mijn mail. De meest milde instelling voor het spamfilter is nu echter "licht". Wij als klant hebben nauwelijks zicht op wat dit inhoudt. Bovendien weet je nu nooit zeker dat je iets bent misgelopen. Voorheen kon ik zelf nog eens door mijn spam-map scrollen en dan kwam ik nog wel eens een foutief gesorteerd mailtje tegen.

    Het zou toch ook heel raar zijn als TNT Post de postbodes zou instrueren om minimaal een lichte spamfilter toe te passen en ik op deze manier zou worden onthouden van inspraak en inzicht betreffende al dan niet aan mijn adres gerichte mail?

    Dus Ziggo: los de mailproblemen op en maak het mogelijk om de spamfilter geheel te deactiveren voor wie dat wil.

    Groet,

    Guido
     
  4. Wat precies mis je dan? Want zomaar roepen is ook weer zowat he. Wellicht heeft de verzendende server wel een issue of een technische onvolkomenheid waarom we de mail niet meer aan nemen.

    Ben van mening dat er pas een mail probleem is als dat ook bewezen is, en niet omdat jij dat nu out of the blue roept zonder enige details. Dat is niet om bot te willen doen, maar wil graag iets meer zien als alleen een losse opmerking.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Beste Raymond,

    Onmachtige mensen sturen meestal een dergelijk antwoord; ik had niet anders verwacht, wel gehoopt.

    Hoe kan ik nu precies zeggen wat er mist, als het niet bij mij aankomt?

    Wil je me nu daadwerkelijk wijs gaan maken dat waar ik voorheen zo'n 100 spammailtjes per dag ontving, en dat er nu nog geen 5 zijn, dat al deze ontbrekende afzenders ineens kampen met issues of technische onvolkomenheden.

    Overigens is dat net zo goed een niet-gedetailleerde, losse - out of the blue - opmerking van jouw kant.

    Concreet verhaal: ik moest zaterdagochtend voor een vergadering van Maastricht naar Roermond. Om 9u in de ochtend kwam ik daar aan; vergadering afgelast!

    Ik zou daarover vrijdag gemaild zijn, maar er is niets bij mij aangekomen... Ook niet in mijn spam-map. Ik heb een kopie van de verzonden mail naar een Hotmail-adres laten sturen en de mail is wel degelijk verzonden (en ook aan mij).

    Mijn opmerking was ook niet als bot bedoeld, maar mocht je dat wel zo hebben ervaren, is dat mooi meegenomen.

    Nu jij weer...
     
  6. Hi!

    'Onmachtige mensen sturen meestal een dergelijk antwoord'

    Sorry, op deze manier ben ik niet van plan te gaan mailen. Ik wil best dingen voor je uitzoeken, maar niet op deze manier. Ik vind het vrij denigerend overkomen.

    Als je een mail naar je hotmail adres hebt verstuurd als copy hebt laten sturen dan weet je toch wanneer hij verstuurd is? Dan kunnen we daar toch even de logs op naslaan?

    Nu ik weer, nee sorry, het is geen welles nietus. Mischien dat iemand anders je wil helpen. Hier ga ik mijn kostbare vrije tijd (ja ik doe dit in mijn vrije tijd) niet aan besten. Bel de helpdesk maar ofzo.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Ik heb al heel wat jaartjes @Home-ervaring; als ik van mijn geld af wil, koop ik liever iets leuks voor mezelf dan dat ik het in nutteloze telefoontjes aan de klantenservice stop.

    In mijn eerste post was ik bijzonder concreet aangaande de spamfilter, meer specifiek dat ik de optie mis om deze geheel uit te schakelen; hierop gaf je helemaal geen reactie.

    Het is gewoon heel simpel; ik wil aan mijn geadresseerde post gewoon allemaal netjes ontvangen, spam of niet. Dat bepaal ik, niet Ziggo. En niet al dat geneuzel over issues bij de server van de verzender.

    Als er ineens in korte tijd zoveel mensen iets vreemds merken aan de mailbezorging zou er bij Ziggo toch een lampje moeten gaan branden?

    Ik moet toegeven dat mijn ontzag voor je is verdubbeld nu ik weet dat jij je kostbare vrije tijd hierin steekt...
     
  8. Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen wel begin te verliezen. Ik heb jaren met plezier bij Wanadoo gezeten, maar nu ik vorige week ineens werd afgesloten en halsoverkop naar Casema/Ziggo overging heb ik weinig plezier van de dienstverlening. Even los van de bereidwilligheid van de Ziggo mensen hier op dit forum. Het zou Ziggo sieren als het richting de klant op een goede manier wordt afgehandeld (lees: enige vorm van compensatie).
     
  9. Geen E-mail ontvangst

    Ik ben het helemaal met je eens.
    De E-mail service van ZIGGO is de laatste tijd gewoon heel erg slecht.:cry:
    Of je moet 2 dagen op je E-mails wachten, op je kunt geen E-mails versturen of er komt een pop-up window met ""Geef gebruikersnaam en wachtwoord op"" :x
    Ik zou graag willen zien dat ZIGGO aan zijn klanten meer duidelijk maakt wat er precies aan de hand is, wat ze aan het doen zijn dan behalve een boodschap met groepsstoring e.d. die ook nog eens tijden nadat er al storing is gepubliceerd wordt. :?:. Ik kan mij niet voorstellen dat alle storingen zo maar uit de lucht vallen.
    Vooral als je afhankelijk bent van E-mail verkeer wordt de situatie wel erg penibel. Ik zie inderdaad nooit eens echte excuses en genoegdoening/ tegemoetkoming van ZIGGO aan zijn klanten, een brief van ZIGGO management aan zijn klanten zou het minste zijn wat ze zouden kunnnen doen.:evil:. We wachten maar weer af. :sleep:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina