1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

probleem met het ontvangen van mail

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Borghuis, 5 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Normaal gesproken ontvang ik gemiddeld 300 mailtjes per dag op alle @home accounts. Daarvan is bijna 90% wel spam. Sinds zaterdag (3-10) ontvang ik bijna geen mail meer.

    Gisteren maar een kleine 10 mailtjes gehad en vandaag 5 mailtjes (inclusief spam). Nu is het geen probleem om de spam mailtjes niet meer te ontvangen, maar ik krijg ook gewone mail niet meer.

    De spamfilter op mijn Ziggo pagina staat op zeer licht. Dus zou ik alle mail binnen moeten krijgen ook de vele spam mailtjes.

    Iemand enig idee wat het probleem kan zijn, de helpdesk dacht dat het aan de uitgaande mailserver on liggen. Maar ik wel versturen, krijg bijna geen mail binnen. Daarna wist hij eigenlijk niet waar het aan kan liggen. Gewoon een paar dagen wachten was het advies.

    Roy
     
  2. Weet je zeker dat je gewone mail ook verloren gaat, heb je dit getest?

    Het spamfilter is inderdaad aangepast (volgens Raymond in een ander topic), dit zou dus in ieder geval kunnen verklaren waarom je geen spam mailtjes meer krijgt.
     
  3. Ja er is ook gewone mail niet binnen gekomen. Van 2 mensen weet ik zeker, die hebben het bevestigd dat ze zaterdag mail hebben gestuurd. 1 niet ziggo en 1 ziggo abonnee.

    Of er nog meer waren is niet te zeggen, heb ze niet gekregen, dus kan ik niet nagaan of ik iets mis. :)

    Maar als ik de spamfilter op zeer licht heb staan, dan zou ik toch in principe alle mail moeten binnen krijgen of in ieder geval veel meer dan dat ik nu vanaf zaterdag heb ontvangen.

    Op zich geen probleem dat ik geen spam meer binnen krijg, dat is zelfs goed. Alleen is dat gewoon vreemd dat ik vanaf zaterdag niks meer krijg.
     
  4. Borghuis, je bent niet de enige. Ik heb het sinds vandaag ook. Vanmorgen kon ik nog wel ontvangen. Maar nu komt er niets meer binnen op mijn casema account. Verzenden gaat prima. Ik heb geen aanpassingen gedaan aan mijn spamfilter en gezien de testmails die ik heb gestuurd zou daarvan zeker iets moeten aankomen.

    Ik heb mijzelf speciaal even aangemeld om duidelijk te maken dat er wellicht meerderen zijn met dit probleem. De helpdesk was weer eens een crime om doorheen te komen.
     
  5. Aan de filtering van Casema is (nog) niets aangepast ... enkel de e-mail van @home.nl klanten verloopt via een vergelijkbaar spam-filter als die de @quicknet.nl klanten al jaren kennen ...

    mvg,
    Chris

    PS: Als je voorbeelden hebt van 'gewenste mail' die er niet goed doorkomt, p.m. gerust wat 'afzenders e-mail adres' + 'tijdstip van verzenden'.
     
  6. Hi!

    Stuur me even voorbeelden svp zeker die van @home naar @home moet zo te achterhalen zijn als die ook echt verstuurd is. Kan me er niks bij voorstellen maar dan zoeken we dat even uit. Private message me even het e-mail adres van de verzender en jouw adres en wanneer het verstuurd is (kan de verzender zien neem ik aan) ?

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Ik ben pas over op casema (jl. vrijdag) nadat mijn wanadoo account bleek gedeactiveerd. Ik krijg dus sowieso (nog) geen spam op mijn nieuwe mailaccount. Maar ik ontving wel mail van bekenden, tot gisteren dus. :cry:

    pm bericht verstuurd. Thanks.
     
  8. geen mail

    sinds zaterdag heeft de mail in zwolle ook problemen.er kan geen mail verzonden of ontvangen worden.van de helpdesk is geen hulp te verwachten.die nemen gewoonweg niet op en toch zeker 20 minuten aan de lijn gehangen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2008
  9. Het gaat hier om (spam) mail wat niet meer ontvangen wordt. Denk dat jouw probleem hier niet zoveel mee te maken heeft.
     
  10. E-mail (niet) ontvangen

    Ook bij mij hetzelfde probleem. Ben gewoon "standaard" casema gebruiker.
    Ik kan geen E-mails van mijn klanten ontvangen. Echter nu wel op een alias van mijn E-mail account.
    Volgens inside informatie is ZIGGO bezig om mail-servers te clusteren.
    Maar dit mag natuurlijk geen reden zijn dat gebruikers hier last van hebben. Helpdesk ZIGGO is zoals gewoonlijk niet bereikbaar (wachttijd meer dan 10 minuten) :cry:.
    Klachten formulier insturen naar ZIGGI helpt ook niet, komt geen antwoord op terug.
    Storings website op postcode wordt niet door ZIGGO bijgewerkt.:x
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina