1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

2 vragen aan Ziggo

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door BertK!, 5 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat mij betreft blijft hij default op 'Zeer licht' staan, maar ik wil hem wel uit kunnen zetten. Ik kan uiteraard niet bepalen waar anderen hem op willen zetten...

    Gert.
     
  2. Yep, staat op de agenda. Nemen we mee.
     
  3. Virussen krijg je ook niet binnen, die worden tegengehouden, daar heb je ook geen recht op :wink: Dat bepaald je ISP voor je.

    Maar het spamfilter zit iets genuanceerder natuurlijk. Aangezien op dit moment veel meer spamverkeer dan echt mailverkeer rondgepompt wordt mag er best iets aan gedaan worden. Raymond heeft in een ander topic uitgelegd dat er nu ook gecontroleerd wordt of de afzender geldig is. Dat scheelt ook al heel veel verkeer waarvan zeker is dat het 'fout' is. Het spamfilter doet bij die berichten nog niet eens mee.

    Maar volgens mij wordt niet alle spam weggegooid, ik neem aan dat je spam met een lage-score (de {Spam?} berichten) gewoon wel binnenkrijgt?

    Bij Multikabel hebben we al veel langer een dergelijk spamfilter in gebruik en ik krijg ook bijna nooit meer spam binnen omdat ik de 'hoge score' spam niet laat afleveren. Echte/normale mail wordt bijna nooit als {Spam?} gekwalificeerd en nooit als {Spam!}. Ik mis niets en de mailbox blijft al jaren heel schoon. Misschien is dat even wennen voor @home.

    (Bij Multikabel is het niet doorsturen van "hoge spamscore berichten" nog wel uit te schakelen, maar dat wil ik niet meer :wink:, maar een keuze door de klant zou mogelijk moeten zijn)
     
  4. Kan me eigenlijk niet zoveel schelen hoe goed dat spamfilter in elkaar zit. Ik gebruik m'n eigen spamfilter, zoals ik reeds gezegd heb. Heb even de "algemene voorwaarden 16 mei" van de kabelboer zitten doorlezen en daar staat niets in (voor zover ik het kon zien) over het verplicht afnemen van extra diensten van onze isp, zoals het spamfilter. Ik kan hier natuurlijk wat over het hoofd zien. Eigenlijk gaat het alleen maar over het evt kunnen uitschakelen van dat filter. Onze isp heeft besloten dat zij weten wat goed voor mij is, vwb het ontvangen van mail, en daar ben ik het niet mee eens.

    Gert.
     
  5. Ik heb van de week inderdaad enkele {Spam?}-mails binnen gehad. dat werkt dus :)

    Ik ben het hiermee eens :)

    en hier dus ook mee :)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina