1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Waarom protesteert niemand tegen te vroeg incasseren??

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door irmus, 3 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoals bekend incasseert Ziggo inmiddels al maandenlang de factuur steeds 2 weken te vroeg: i.p.v. de 30e of 31e van de maand voor de maand erop al op de 16e. Ik heb hier al herhaaldelijk over geklaagd bij Ziggo en krijg steeds de toezegging dat het niet de bedoeling is en het 'in de toekomst' later in de maand zal plaatsvinden, maar ook in september bleek weer het tegendeel (wederom is de factuur van oktober al op 16 september van mijn rekening geincasseerd).
    Het begint er toch sterk op te lijken dat hier sprake is van grootschalige 'rentetrekkerij'.
    Nu heb ik diverse fora afgezocht naar meerdere klachten over dit probleem, maar op enkele 'losse' (korte) discussies na, is er nauwelijks iets over te vinden.
    Daarom mijn vraag: is er dan bijna niemand die hier het probleem van inziet?? Waarom protesteert er (bijna) niemand?
    Voor de duidelijkheid: vooruitbetalen vind ik geen enkel probleem, dat is tegenwoordig bij haast ieder groot bedrijf de standaard geworden. Waar ik me aan erger is dat Ziggo er gelijk nog maar 2 weken extra bij pakt. Als je voor de grap zou uitrekenen wat ze met een rentepercentage van slechts 1% opstrijken in die 2 weken over al die factuurbedragen... dat is niet mis!
     
  2. Waarschijnlijk omdat andere problemen met ziggo groter zijn. Dan vind ik dit nog het minst erg. :sad:
     
  3. omdat het mij geen (o) interresseert wanneer ziggo het bedrag van mn rekening afschrijft, vind het belangrijker dat het bedrag wat ze afschijven klopt (en dat is tot nu toe nog zo) Wat is je probleem? waar baseer je het op dat ze te vroeg incasseren? ik wil data zien dat ziggo jou garandeerd dat ze dan afschrijven!! voor zover ik weet zijn die er echt niet!
    of ze het nu de 16 of 29 afschrijven, je betaald gewoon voor de geleverde diensten (of gaan leveren), dus het bedrag blijft gelijk hoor.

    Maargoed....... ik zou zeggen maak een spandoek en op naar het hoofdkantoor in Utrecht?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2008
  4. Waar maak je je druk om? KPN doet dit (zelfs 2 maanden van te voren), gas/water/licht bedrijven doen het vooraf, je verzekeringen betaal je vooraf en je betaald toch ook je boodschappen voordat je ze op eet? etc..
     

  5. hadden ze geen briefje moeten rondsturen met de data's erop
     
  6. dat briefje moet ik dan nog steeds krijgen........maar dan nog... zie ik het probleem niet!! mijn zorgverzekeraar bijvoorbeeld doet dat ook ook, die hebben wel een patroon in het afschrijven, maar is nooit op de zelfde dag van de maand. lekker belangrijk! betalen moet je toch!
     

  7. nou dan heb jij niet goed opgelet :)
     
  8. Hoezo, jij kan van achter je computer toch niet beoordelen of hij die brief wel of niet heeft gekregen? Ik moet zeggen dat ik mij ook niets kan herinneren van een dergelijke brief. :giveup:

    Maar nu moet ik ook zeggen dat ik mij er niet zo druk om maak, betaald zal het toch moeten worden. En of dat nou de 20e of 30e is, maakt dan ook geen drol uit.
     
  9. nou volgens mij was dat in die tijd dat ze over gingen naar achteraf naar vooruit betalen moest toen 2x in een maand betalen , en of ik kan beoordelen of hij die brief wel/of niet heeft gehad haal ik uit z'n antwoord van
    (quote dat briefje moet ik dan nog steeds krijgen.......) en ja ze moeten zich aan hun afspraken houden en of dat nu midden in de maand is of niet maakt niet uit
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2008

  10. precies en dat bedoel ik! wat mij betreft de sleutel op dit onderwerp! zo kunnen we overal wel over zaniken.....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina