1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo cablemodem en isdn huiscentrale

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door ziggonaut, 3 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn Ziggo (Multikabel) kabelmodem (Motorola SBV5121E) heeft 2 gewone analoge telefoonuitgangen waarvan ik er in huis 1 gebruik met twee DECT telefoons. Nu had ik vroeger ISDN en hiervoor een ISDN centrale en enkele telefoons die ik graag wil blijven gebruiken. Ik heb enkele opties om dit op te lossen maar hoor graag of anderen hier al ervaringen hebben:
    1) Een ander kabelmodem gebruiken met ISDN uitgangen. Ik zag op het internet dat Motorola - ik geloof voor de Engelse markt - een vergelijkbare cablemodem heeft die ISDN biedt. Zou zo'n modem bruikbaar zijn in het Ziggo (Multikabel) net?
    2) Een analog/isdn convertor opnemen tussen mijn bestaande cablemodem en mijn isdn huiscentrale. Deze oplossing is echter niet goedkoop, ik zag er een van Auerswald (ca €170) op het internet
    3) Een huistelefooncentrale nemen (6 interne aansluitingen nodig) die extern analoog (en ook evt isdn) werkt en in huis met isdn (en evt ook analoge) toestellen werkt. Heb ik niet gevonden, in ieder geval niet in een betaalbare categorie (onder €200)
    Ik ben erg geïnteresseerd naar jullie reacties.
     
  2. -1 Dit is niet mogelijk. Ziggo geeft een modem in bruikleen. Alleen een door Ziggo zelf verstrekt modem zal werken.
    Ook al zou een alternatief modem technisch gezien kunnen werken op het Ziggonetwerk, zal Ziggo dit niet toelaten.
    Ziggo stuurt een configuratiefile naar je modem bij activatie. Dat doen ze alleen naar een officiëel door hen aan jou verstrekt exemplaar.

    -2 Dit is een goede optie hoewel ook hier geldt: Ziggo ondersteunt alleen de aansluiting van normale analoge toestellen, ook DECT, want de aansturing daarvan is ook gewoon analoog, op de telefoonpoort van het modem. De werking van overige apparatuur kan dus niet gegarandeerd worden.

    -3 Zie 2 en verder geef je zelf al aan dat dit een zeer dure oplossing is.

    Je kan wel een tweede lijn aanvragen bij Ziggo. Dan krijg je een apart nummer op de tweede telefoonpoort van je modem.
     
  3. Dank je, Paullus. Het eerste vermoedde ik al. Het zou overigens wel handig zijn als Ziggo ook cablemodems voor isdn telefonie kon bieden. Het zou een aantal potentiële klanten over de drempel helpen van een aanzienlijke desinvestering in isdn apparatuur en herinvestering in analoge apparatuur. Het zou toch werkelijk niet moeilijk moeten zijn voor Ziggo om naar keuzel cablemodems voor isdn telefonie als voor analoge telefonie te leveren.

    Jouw optie van een 2e lijn wrijft zout in verse wonden. Ik heb nl voor mijn 1e lijn mijn KPN nummer niet willen porteren omdat er zoveel geluiden waren over slechte werking van Ziggo: ik hield de KPN lijn dus nog even aan. Toen bleek dat telefonie op die 1e lijn goed leek te werken, heb ik Ziggo gevraagd om mij een 2e lijn te leveren (zoals op website wordt aangeboden) en Ziggo gemachtigd om daarnaartoe mijn KPN nummer te poteren. Geen probleem volgens Ziggo, ik kreeg een bevestigingsbrief en aankondiging van mijn nieuwe abonnementskosten. Tot zonder enige aankondiging mijn KPN lijn dood werd en ik dus wachtte op mijn 2e Ziggo lijn met dat oude KPN nummer. Duurde bijna twee weken, helpdesk meldde herhaaldelijk dat eraan gewerkt werd, maar dat er een technisch probleem was. Ten slotte kreeg ik iemand aan de lijn die heel verbaasd was dat ik een 2e lijn zou krijgen, "want wij leveren voorlopig helemaal geen 2e lijn". Enfin, na nog wat heen en weer communicatie heb ik de 2e lijn plus het geporteerde nummer maar opgegeven en zit nu dus met alleen de 1e lijn en een nieuw nummer.

    Erg dom overigens van Ziggo. Want zo'n portering naar een 2e lijn laat de klant de mogelijkheid om de drempel van wantrouwen in een nieuwe provider te overwinnen met een 1e lijn op een nieuw nummer, om dan later een 2e lijn met het te porteren nummer te nemen. In de tussentijd heeft hij de zekerheid van zijn oude provider voor zijn oude nummer.

    Sorry dat ik dit even kwijt moest, als gefrustreerde gebruiker. Voor mij is dit jammer genoeg een gepasseerd station (tenzij Ziggo nu opspringt om de zaak alsnog in orde te maken?). Rest het probleem van isdn.
     
  4. Een tweede lijn is wel degelijk mogelijk. Wij hebben het ook sinds kort, ondanks men buiten Ziggo wist te melden dat het niet mogelijk is.

    De aanvraag duurde wat lang dus ben ik maar gaan bellen en kreeg te horen via de helpdesk dat men foutje had gemaakt en dat het snel verholpen zou zijn en dat ons tweede nummer zou worden aangesloten.
     
  5. Een particuliere 2e lijn is technisch gezien mogelijk, maar nog niet de bedoeling en kan/mag eigenlijk nog niet geleverd worden.

    Dit heeft met de capaciteit van het netwerk te maken die op dit moment nog uitgebreid moet worden in het hele voormalige Multikabel gebied.
     
  6. Een tweede lijn op een particulier abonnement is wel degelijk mogelijk, alleen is in het Multikabel gebied de activeringsprocedure hiervoor nog niet geregeld. Bij @Home en Casema is een tweede lijn (particulier) al jaren mogelijk. Multikabel zou binnenkort moeten volgen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina