1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

IP adres veranderd door Ziggo

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door sjaco, 3 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien kort door de bocht. Anderzijds moet je als ondernemer ook niet piepen als er iets gebeurt met je particuliere internetverbinding wat je extra tijd (en dus geld) kost. In dit geval, het IP is verandert, en voor zover ik de voorwaarden van Ziggo gelezen heb staat hier in dat je geen vast IP adres hebt. Mogelijk is het anders voor de TS, maar dan ben ik erg benieuwd naar de voorwaarden van dat abonnement.

    Het is misschien een stukje duurder, maar het bied ook een stukje zekerheid. Als je van je internet afhankelijk bent kan het je als eenmanszaak ook de kop kosten als het er een dag of langer uitligt. En bij een particulier abonnement kan je het wel vergeten om je bedrijfskosten (die je misloopt) te verhalen op de provider. Met een zakelijk abonnement kan je dat wel. Keuze maken en afwegen wat het belangrijkst voor je is. Als je echter (volledig) afhankelijk bent van je internetverbinding zoals ik begrijp van de TS is de keuze voor een zakelijk abonnement naar mijn mening snel gemaakt.
     
  2. OK, had ik verkeerd begrepen.
    Kan je mij dan uitleggen wat dat meer biedt tov een particulier abonnement?
    Ik zie eigenlijk alleen maar meer dan de dubbele kosten.

    - Vast IP?
    - Snelle afhandeling (voorrang) bij klachten? 24 uur?
    - Ander netwerk dan de particuliere klanten?
    - Inclusief alle digitale tv zenders?
    - etc. etc.

    Dingen als 'geen datalimiet' en '100 mailboxen' zijn niet echt relevant lijkt mij als je al een eigen domein bij een Hostingprovider hebt.
     
  3. Voor zover mijn kennis reikt (niet bekend met zakelijke abbo's van Ziggo)

    - voorrang op particulier bij de afhandeling van storingen -> stel probleem/storing in wijk -> zakelijke abbo's worden eerst hersteld daarna particulier

    - Het kunnen verhalen van bedrijfsmatige (on)kosten en derving wanneer er een storing is met de verbinding. Stel je ligt er een dag uit, dat kost je (even fictief getal) 1000,- aan inkomsten kan je dit verhalen op de provider.

    - Afhankelijk van het abonnement en contract kan en mag je bv ook weer diensten verkopen die steunen op die internetverbinding, ik noem het hosten van website's waar je inkomsten uit haalt. Dit is per defenitie niet toegestaan bij welk particulier abonnement voor zover ik weet. Ben althans nog geen provider tegengekomen waar dit toegestaan is, als iemand er wel een weet, correct me if i'm wrong.

    Netwerk behoeft niet anders te zijn dan particulier, de infra en koppelingen daarachter zullen zeker wel anders zijn. Het is een gegarandeerde dienst, dit in tegenstelling tot de particuliere abbo's.




    Nu is dit alles misschien niet direct interessant voor een eenmanszaak, maar het is wel een afweging die je als ondernemer moet maken. Als internet iets is wat je gebruikt, maar je wel kunt werken zonder de verbindig is een particulier abonnement waarschijnlijk voldoende, het risico is dan laag. Ben je echter als ondernemer met een eenmanszaak geheel afhankelijk van de verbinding en kan je niet werken zonder die verbinding en kost het je direct (veel) inkomsten, bijvoorbeeld als je diensten aanbied over die verbinding, dan lijkt mij de keuze logisch. Er zijn echter genoeg ondernemers die ook in de laatste situatie vertrouwen op het lekker goedkope particuliere abonnement (spaart centen uit en dus meer winst) maar die moord en brand schreeuwen als er iets anders gaat dan gewenst en het hun opeens tijd en/of geld gaat kosten, ook al valt het binnen de voorwaarden van het abonnement wat ze hebben.

    Zo iets duidelijker geworden?
     
  4. Office Basis is eigenlijk een veredeld particulier abonnement (dynamisch IP via een kabelmodem, beperkte extra diensten).

    De andere abonnementen bieden onder andere:
    - via glas of coax
    - SLA van 4 uur
    - 24 uur per dag ondersteuning, storingsopvolging en monitoring door het Ziggo NOC
    - Meestal een redundante verbinding
    - Keuze uit verschillende diensten
    - ISDN30 in plaats van ISDN2
    - Mogelijkheid tot koppelen van vestigingen.
    - Plaatsing van VPN routers voor beveiligd verkeer tussen vestigingen
    - Ook beschikbaar buiten het Ziggo gebied (gedeelte van de lijn wordt ingekocht bij een andere (ADSL-)provider)
    - In overleg kan elke andere wens besproken en vaak ingewilligd worden
    - Darkfiber oplossingen mogelijk (glasvezel waarop alleen je eigen apparatuur aangesloten wordt. Je hebt dan alleen geen monitoring door Ziggo)
    - enz, enz, enz

    Kosten? Varierend afhankelijk van de afgenomen diensten en het aantal verbindingen van enkele tientallen tot duizenden euro's per maand.
     
  5. Ja, niets nieuws onder de zon. :wink:

    Als ik gelijk even de antwoorden van 'Tja' er in meeneem blijkt dat Ziggo ook zakelijk geen vast IP biedt, hetzelfde netwerk gebruikt als het particuliere, wel extra diensten aanbied waarvan je jezelf moet afvragen of je die (in mijn geval) nodig hebt en een lagere snelheid tov een hogere prijs.
    Alleen die SLA lijkt interessant icm mogelijke schadevergoedingen.
    Het belangrijkste lijkt mij een stabiele verbinding en die zal er over de kabel niet beter op worden als je een zakelijk abbo neemt. (niet dat ik daar over te klagen heb)

    Afstand tot telefooncentrale is hier niet optimaal icm ADSL en glas ligt hier niet. Dus veel opties blijven er niet over.

    Mijn zoon werkt sinds een jaar of 5 als software developer bij een bedrijf in Zaandam en die kunnen daar alleen gebruik maken van een brakke ADSL verbinding van KPN. BBned of kabel is niet aanwezig. Natuurlijk belachelijk op een 'industrieterrein' van ca. 8 jaar oud.

    Het lijkt allemaal mooi maar de keuze is vaak beperkt.
     
  6. Als als bedrijf internet je business is ga je lijkt mij niet voor ADSL of kabel, maar gewoon een huurlijn. Kost een paar centen, maar alleen dan heb je een verbinding waar je als bedrijf op kunt bouwen.

    Is de aloude kosten baten afweging. Kun je je als bedrijf veroorloven dat je internet er uit ligt (particuliere abos zijn toch min of meer best effort abo's)? Als het antwoord nee is en je kunt een zakelijke lijn niet betalen, sorry, maar dan sluit je bedrijfsmodel niet.
     
  7. Dan begrijp ik het niet. :?
    Kan je over hetzelfde lijntje waar je nu ADSL over krijgt wèl een huurlijn krijgen? Zo ja, is die dan niet afhankelijk van afstand tot centrale?

    Wat ik ervan begrepen heb is dat de infratructuur op het industrieterrein er niet klaar voor is.
     
  8. Een huurlijn is het reserveren van een vaste capaciteit over bestaande lijnen. De capaciteit is dus gegarandeerd. En dat is het grote verschil.

    Zie bijv http://www.dataweb.nl/index/diensten/100/huurlijn.html

    (disclaimer: wil niet beweren dat dit een goede provider is, dit is de eerste die ik met Google vond met een goede uitleg over huurlijnen).

     
  9. Geen vast IP adres is zo bij de coax produkten bij de andere glasvezel internet aansluting van ziggo zakelijk is er wel een vast IP adres.

    http://www.ziggozakelijk.nl/internet/internet_pro/meer_info

    Ben verder niet van de zakelijke markt afdeling dus bemoei me verder niet (meer) met deze discussie. :wink:
     
  10. Ik was het vaste IP vergeten te vermelden.

    Voor de duidelijkheid: Office Basis (bedoeld voor klein zakelijk) heeft geen vast IP, de andere (groot-)zakelijke abonnementen (glas of coax) hebben dat wel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina