1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Knipprogramma Vista plotseling DANGEROUS??

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Tina60, 2 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Nee hoor die piekeren zich niet suf, die is een feature,. log in op het control panel van Ziggo en zet de instellingen van je virus scanner op licht.

    Je er is iets veranderd, maar om nou meteen te suggereren dat er mensen zitten men weinig verstand? ??? Omdat het voor jou niet werkt hebben wij er geen verstand van. Of kun je het nuanceren. Want die uitdaging wil ik wel met je aangaan.

    We zullen even kijken, ook naar je andere post of we deze settings generiek maken, maar zoals gezegd is het ook in te stellen per gebruikers account.

    Bye,
    Raymond.
     
  2. Hi!

    Opgepakt.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Nou, al mjn email instellingen staan op LICHT .. met dit als resultaat ..

    Dus ik kan wel weer aan allerlei knopjes gaan draaien, maar, en eigenlijk wist ik dat wel een beetje van te voren, met geen resultaat.Dus zit het probleem, of beter gezegt zitten altijd de problemen die ik krijg aan de Ziggo kant .. verder zou ik je toch aanraden om eens te lezen.Nergens zeg ik dat er mensen zonder verstand zitten, wel dat men weer iets aan het doorvoeren ( aan de knopjes draaien ) is waar ik, en andere problemen mee krijgen, b.v. in mijn geval verdwenen bestanden.Want dat staat er ook in het bericht wat je krijgt men heeft geen copy opgeslagen van het gestuurde/verstuurde bestand.

    Maar het erge is eigenlijk nog dat al deze bestanden waar we het over hebben NIET EENS een virus bevatten, het bestand komt niet eens in de buurt met wat het iets van virus te maken zou hebben ..

    En jawel hoor, en dat is mijn praktijk ervaring, als je dit soort errors krijgt van een virusscanner, dan zijn er een heleboel mensen die zich suf aan het piekeren zijn waarom het eerst wel lukte, dat simpel bestandje versturen, en nu niet meer .. en voor je het weet gaan ze dan weer allerlei dingentjes aanzetten/uitzetten en dan kan ik weer opdraven ..

    Oja, en verder ben ik van nature een rustig persoon, en weet ik dat men nooit alles onder controle kan hebben ... maar als je, zoals ik, een tijdje geleden bijna 2 weken niet kan emailen en je dan de helpdesk opbelt en die het advies geven .. en anders stuurt u maar een emailtje naar ... tja dan ..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2008
  4. Met deze bewering ben ik het toch niet eens waarmee ik niet wil zeggen dat de mensen bij Ziggo "er geen verstand van hebben".
    Er is wel een uitzondering, de helpdesk.
    Als je hier wel eens mee belt dan denk je wel eens, tjonge, wat doe jij op die helpdesk?

    Talloze malen heb ik gebeld met de helpdesk wegens de beroemde 550 error bij het verzenden van email. En altijd lag het aan mij.
    Vorige maand gaf jij het advies een andere smtp server in te stellen wat uiteindelijk de oplossing was. Waarom weten ze dat niet bij de helpdesk?

    En gezien de ellende wat hier gepost wordt zullen velen inderdaad denken dat ze er bij Ziggo geen verstand van hebben.

    En om zoiets simpels als knipsels te blokkeren (wat notabene een onderdeel van het OS is) gaat mij ook wat ver en denk je inderdaad dat hier niet over nagedacht is.
     
  5. Hi!

    We zijn bezig met het vervangen van de mailservers. Wat je ervaring met de helpdesk is kan ik niet veranderen. Maar kan je wel meegeven dat dit niet 2 weken gaat duren. Een simpel bestandje en geen virus, het is een mooi verhaal, maar een ander concept. Het is dan ook geen melding van een virus scanner, maar van een filename filter, wat aangepast gaat worden.

    Dat filename filter is er overigens niet voor niets en een hele andere benadering.

    Iets met antivirus is altijd achteraf, eerst een virus, dan de remedi, de filename rules gaan generieke dingen afvangen.

    Issue zit niet bij de helpdesk of bij jou, maar een instelling op het nieuwe platform, wat we zullen aanpassen.

    Bedankt voor de melding.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Hi!

    Over nagedacht, dat is er wel degelijk. Maar kennelijk moet daar nog aan getuned worden. :oyeah:

    Helpdesk doet zijn best maar kan nooit van iedere implementatie op de hoogte zijn. Dus daar zijn wellicht verbeterpunten.

    We doen ons best en via het forum zijn er een aantal van mijn collega's ook hard aan het proberen dingen die niet lopen zoals ze zouden moeten lopen op te lossen.

    Zo ook dit issue, wat ook asap opgelost gaat worden, na de postings in deze thread.

    Ook de filtering layer is aangepast, een aantal van de klanten die veel spams ontvingen in het verleden hebben al gemeld dat dit nu een stuk minder geworden is de laatste dagen.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Ik heb niks tegen Ziggo/@Home, en niks tegen Raymond.Maar men moet ook een beetje kunnen begrijpen dat zo af en toe de frustraties een beetje op kunnen lopen als de gebruiker voor de zoveelste keer b.v. zijn modem-lampjes heeft moeten controleren ( de standaard procedure ) en na een half uur de dame of heer in kwestie roept " o, zie net dat we een storing hebben " , verder begrijp ik ook best dat zo'n fusie, met al zijn hebben en houden tijd in beslag neemt, problemen met zich mee brengt waar wij als ongeduldige klant ook wel eens te vlug negatief/ongeduldig op reageren .. ik maak dat zelf ook genoeg keren mee met mijn klantjes .. :wink:
     
  8. Hi!

    Aanpassing voor de SnipImage files en de andere filename rule die nu niet juist matchte zullen morgen live worden gezet op de Ziggo servers zodat je dat specifieke probleem niet meer zult tegen komen. Zodra de change doorgevoerd is zal ik even een update geven.

    Issue is in de codebase als gecorrigeerd.

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Oké, en geldt dit ook voor gebruikers die nog steeds op @home zitten, (zoals ik)?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2008
  10. omzeilen flauwekul meldingen in mail

    De enige :censored: remedie :censored: tegen Warning: E-mail viruses detected
    Our e-mail content detector has just been triggered by a message you sent:
    To: xxxxx@home.nl
    Subject: gfgfgfgf
    Date: Fri Oct 3 16:56:45 2008
    One or more of the attachments (sampleadoexe.gus) are on the list of unacceptable attachments for this site and will not have been delivered.
    Consider renaming the files to avoid this constraint.
    The virus detector said this about the message:
    Report: Report: MailScanner: No programs allowed (sampleadoexe.gus)

    --
    MailScanner
    Email Virus Scanner
    Ziggo
    www.ziggo.nl

    oplossing:

    pak het bestandje in WinRar met paswoord en andere naam
    pak dit bestandje weer in met WinZip
    :frons:
    en elk bestand schadelijk of niet, komt hier door
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina