1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen telefoonverbinding op contactdozen...

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ziggo-zaggen, 2 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds vorige week dinsdag geen telefoonbereik op de WANDcontactdozen.We hebben nu meterkast-telefoon, rechtreeks op modem.
    Hadden voor die tijd al regelmatig uitval van telefoon, meestal in combi met internet.
    Maar blijkbaar is er dus ergens in de bekabeling binnenshuis iets defect. Idiote is dat op BEIDE wandcontactdozen van telefoon, beneden in woonkamer en slaapkamer boven, 2 aparte kabels vanuit meterkast , geen signaal is. Nou niemand verantwoordelijk dus.Ymere(woonmij) schuift het af naar KPN, die natuurlijk zeggen; na de groene kabel is het niet ons pakkie-an, Ziggo zegt, op modem aansluiting, dus zie maar.
    Nu via Juridisch loket Ymere aansprakelijk gesteld. Wordt vervolgd.
    En nee, ik ben niet aan het boren, breken of wat dan ook geweest.

    Nou was het wel zo, al 10 jaar geleden toen we hier kwamen wonen dat loze leidingen, bijv voor 2e kabelaansluiting op slaapkamer, vol met puin zat.De telefoonleidingen zijn bij de bouw in 1994 aangelegd.
    Zou dus kunnen dat door heiwerkzaamheden voor Concerto, ook rotzooi in de telefoonleidingen is gaan bewegen , en de bedrading heeft beschadigt.Maar in 2 onafhankelijke leidingen??Beats me.:?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2008
  2. Je kunt toch op redelijk eenvoudige manier, desnoods met een batterij en een lampje, bekabeling doormeten ?
     
  3. nou ff niet , met een net geopereerde elleboog.
     
  4. als je echt verlegen bent om je telefonie lijn, dan moet je vragen om een monteur. die kijkt het even na, als het aanjezelf ligt dan betaal je een paar tientjes, zo niet ...wordt alles weer netjes gefixed. gratisch!
    zelfs met een elleboog in het gips kan je bellen met de helpdesk. ook al moet je wat langer wachten dan je lief is.


    succes.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2008
  5. Welke Helpdesk? Van Ziggo, die komen dus niet, aangezien de telefoonaansluiting op modem goed is. Ymere? Komen niet, is niet hun pakkie an vinden ze.KPN? Heb Ziggo, geen KPN.
     
  6. De plaatselijke klusjesman dus
    http://www.klusjesman.werkgevraagd.nl/
    of een handige buurman
    of neem DECT apparatuur !
     
  7. Haha, DECT heb ik, maar nou worden de buren gek van het antwoordapparaat in de meterkast:wink:, en ik moet niet vergeten de foon op de lader te zetten.Thx voor je advies.FF kijken of de brief aan Ymere wat uithaalt.
     
  8. Er moet ergens een splitter zitten die van de enkele aansluiting op het modem twee kabels bedient. Probleem zou dus ergens tussen het modem en de splitter of in de splitter zelf moeten zitten.

    Als je de splitter kunt vinden, vervang dan eens het orginele kabeltje tussen modem en splitter met het kabeltje dat nu tussen het modem en de telefoon zit. Als je nu al hetzelfde kabeltje gebruikt, zal het de splitter zijn. Deze zijn bij alle bouwmarkten te koop, en zelfs bij sommige supermarkten. Vervangen is simpel en goedkoop, en waarschijnlijk de oplossing.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina