1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Overgang Orange naar Ziggo met Fair Use Policy??

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Heisa, 1 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag een brief van Ziggo ontvangen dat de klanten van Wanadoo/Orange/Online nu volledig overgaan naar Ziggo. Dit betekent dat er een aantal dingen veranderen: nieuw e-mailadres (dat valt op te lossen) omdat het oude .....@wanadoo.nl, of ......@orange.nl of.....@online.nl gaat veranderen naar .....@ziggo.nl
    Wat mij meer stoort is dat ik bij Wanadoo/Orange/Online geen datalimiet heb/had en dat ik nu te maken ga krijgen met Fair use policy. Ziggo gebeld maar niemand kan mij daar vertellen wat dan de datalimiet wordt. Vind ik toch wel belangrijk daar ik zo nu en dan wel eens een complete serie download en iedere dvd dan 4.7Gb groot is. Ik heb een Z2 abbo en vraag me af of iemand mij op dit forum kan vertellen wat fair use policy aan mb's in houdt?
     
  2. Ik heb nog nooit van iemand gehoord die teveel gebruikt had. Ik vraag me ook af waar staat dat je een abonnement met FUP hebt? Op de website van Ziggo wordt namelijk niks vermeld.

    Als het helpt: ik heb 2 maanden terug met mn Z1 abonnement 65 GB naar binnen gehaald en niks over gehoord
     
  3.  
  4. Hmm, vreemd, verder wordt dat op de site nergens vermeld. Nogmaals: ik haal genoeg GBs binnen, en heb er nog nooit wat over gehoord. Ik geloof niet dat er een harde limiet bestaat, anders hadden ze die wel ergens vermeld
     
  5. FUP is geen harde limiet, maar het wil zeggen dat Ziggo elke maand kijkt naar de grootverbruikers en die eventueel een brief stuurt (zeker als dit grootverbruik tot capaciteitsproblemen leidt). Ik heb er in totaal maar een paar topics ooit over gezien en over het algemeen komt het weinig voor.

    Sowieso moet je wel richting de Terabyte per maand verplaatsen en dat doen er toch maar weinig.
     

  6. Klopt, ik zat vorige maand op 387Gb down in een maand, je hoort er niets over....
     
  7. er is geen datalimiet bij ziggo. Fair Use Policy betekent day als je misbrijk maakt van de situaatie bijvoorbeeld nonstop download of expres het netwerk extreem zwaar belast dat ze je dan eventueel kunnen afsluiten van de door hun geleverde dienst. je kunt dus gewoon onbeperkt downoaden en je kun gerust een paar honderd gb downloaden als je bijvoorbeeld 7tb downoald ja dan kunnen ze mischien moeilijk doen maar dat is toch niet zo raar?
     
  8. Hi!

    Zeker wel, die staan ook op de site vermeld, per abbonement, en worden ook enforced. Je kunt op de Ziggo portal ook zien hoeveel je verbruikt hebt en je limiet is daar ook af te lezen.

    Dit gaat echter over de Ziggo news server, niet over wat je elders download.

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Hi!

     
  10. Precies, en we hadden het hiet over het abonnement in het algemeen, daar staat alleen wat bij de link die Heisa het over had
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina