1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

@Home smtp down?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Sir Markus, 1 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier ook (Zwolle).
    Inkomende mail moet echter nog wel via mail.home.nl worden opgehaald.
    Anders foutmelding: "er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail".
    (Nog geen bericht van overzetting van @Home naar Ziggo gehad.)

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  2. Update:

    Zojuist op TV Oost gelezen:

    Zo'n duizend huishoudens in Zwolle hebben problemen met het versturen van e-mail.

    De huishoudens zijn abonnee van internetprovider Ziggo. Volgens Ziggo is het probleem lokaal en hebben niet alle abonnees in Zwolle er mee te maken. De oorzaak van het probleem is nog onbekend. Ziggo verwacht dat het nog een paar dagen duurt voordat de duizend abonnees weer e-mail kunnen versturen.

    Neen, bij mijn postcode wordt geen storing vermeld........

    Vr.gr.
    Internetter.
     
  3. Het is toch te gek om los te lopen! :evil::censored:

    Zonder ook maar enige vermelding van een dergelijke grote wijziging, die mijns inziens dus best wel onder "onderhoud" valt op de ziggo site!?
    Ik heb een poort scan gedaan op mail.home.nl en smtp.home.nl:

    Code:
    [root@Freesco] nmap -P0 -p25,110 mail.home.nl
    
    Starting nmap V. 3.00 ( www.insecure.org/nmap/ )
    Interesting ports on mail.tilbu1.nb.home.nl (213.51.146.46):
    Port       State       Service
    Unable to find nmap-services!  Resorting to /etc/services
    25/tcp     filtered    smtp
    110/tcp    open        pop-3
    
    Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 0 seconds
    [root@Freesco] nmap -P0 -p25,110 smtp.home.nl
    
    Starting nmap V. 3.00 ( www.insecure.org/nmap/ )
    Interesting ports on smtp.gn.mail.iss.as9143.net (212.54.34.9):
    Port       State       Service
    Unable to find nmap-services!  Resorting to /etc/services
    25/tcp     open        smtp
    110/tcp    filtered    pop-3
    
    Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 6 seconds
    
    het lijkt er dus op dat ze de ingaande (POP) en uitgaande (SMTP) mail servers gescheiden hebben, 'filtered' betekent dat de service wel draait maar door een vuurmuur geblokkeerd wordt.

    Het gezeik van de help desk over virusscanners heb ik helaas ook aan moeten horen. Toen ik pertinent weigerde te luisten naar die bullsh*t gooide de hell desk medewerker de haak erop. Kon ik weer 15 minuten in de wacht. :no:
     
  4. Correctie, er staat nu dus (eindelijk) wel een onderhouds melding, 2 dagen te laat maar goed:

     
  5. Hi!

    Die melding heeft er helaas weinig mee te maken. Wat is het probleem en heb je er nu nog last van?

    Bye,
    Raymond.
     

  6. Mijn probleem is dat ziggo dergelijke grote acties uitvoert, daar vervolgens mee in de fout gaat, en dat niet van te voren meldt aan de eind gebruikers!

    Ook het feit dat de voor de uitgaande mail server "ineens" smtp.home.nl gebruikt dient te worden, terwijl dat domweg nergens officieel vermeld staat, ja hier op het ziggo gebruikers forum :thankyou:.

    Ook de help desk weet kennelijk weer eens van niets en hangt idiote verhalen op over een bepaalde virus scanner, terwijl bij hen gewoon bekend had moeten zijn dat er in Zwolle -tig huishoudens naar een 94 blok verhuist zijn die dag en dat de storing daar mee te maken zou kunnen hebben.
    Ziggo heeft kennelijk liever negatieve berichten op TV oost?
     
  7. @ Raymond en wellicht andere Ziggo-vrijwilligers die hier op het forum actief zijn:

    Hoe moeilijk kan het zijn om op onderstaande pagina even te vermelden dat mail.home.nl niet meer werkt, maar smtp.ziggo.nl wel?

    http://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/handleidingen/

    Ik heb ten minste drie mensen hier in de buurt geholpen met het opnieuw instellen van de mail. Die hebben allemaal ook al met de Ziggo-helpdesk gebeld, maar kregen hetzelfde riedeltje over uitzetten van virus-scanner en firewall te horen.

    Het is een kleinigheidje om even op de site te vermelden, dus ik stel voor dat je binnen Ziggo even de juiste personen benadert. Alvast bedankt namens vast een hoop meer klanten die dit weekend hun mail weer aan de praat proberen te krijgen.
     
  8. Zal wel afhangen van de regio maar mail.home.nl is hier omgeving Groningen nog prima te gebruiken zonder enig probleem.
     
  9. Hi!

    De issue met het 94 blok voor die huishoudens aldaar was geen storing op de mailserver oid, maar een fout in de provisioning van IP adressen. Is als het goed is al gecorrigereerd. Er zijn dagelijks van dit soort acties, en normaal gesproken is dat geen probleem. Kortom, een (ver)storing dus...

    Of ze liever een negatief bericht op een lokale TV zender hebben, dat denk ik niet. Wat ik wel jammer vind is dat jij kennelijk de indruk hebt dat dit soort dingen met opzet gebeuren, dat zegt meer over jezelf als over Ziggo. Dat gebeurd zeker niet met opzet....

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Hi!

    Klopt en dat is ook de bedoeling! smtp kan een plossing zijn voor de klanten waar het in eerste instantie niet werkte. Het verhaal rondom, opeens werkt 'mail' niet meer. De meeste van die klanten hebben als mailserver 'mail' ingevuld, niet mail.home.nl, niet mail.ziggo.nl oid maar gewoon 'mail'. Dat werkt dan inderdaad niet.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina