1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Port forwarding lukt niet - Geen WAN toegang tot Server

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door ranger, 1 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat komt vanzelf op de goede plek terecht (de DHCP server van Ziggo).
     
  2. Ok, als ik m'n PC direct aansluit op de kabelmodem gaat alles goed. Blijkbaar wil mijn router dus niets doorgeven. (type staat ergens eerder in deze thread)

    Ik heb al een "reset to factory defaults" gedaan. Behalve dat het SSID en PW terugschiet naar de ziggo standaard helpt het niets.

    Tips?
     
  3. Het is misschien ver gezocht door mij, maar ik zie in een eerdere post dat je achter een 94.xxxxx ip zit, zit je daar ook op als je rechtstreeks met je modem verbonden bent?
    Ik zou bijna die 94.xxxx ip reeks de schuld geven:oops:

    edit: de oplossing zou dan kunnen zijn dat je het macadres van je modem kloont naar je router. of dat van je pc naar je router klonen.
     
  4. Het "netwerk" voor de firewall van de router, dus die van de kabelmodem zit in de 94.x.x.x reeks, de andere kant van de router wordt DHCP-t in de 198.168.x.x range.

    Op dit moment zit ik op 94.210.140.172, omdat ik direct op de router zit, achter de router zit ik normaal op 1928.168.0.101 ofzo.
     
  5. En als je direct op het modem zit is je ip? ........daar dan alles goed schijnt te werken.
    Het is maar om te weten te komen wat nu de oorzaak is, die 94.xxxx ip-reeks of de router die niet mee wil werken :wink:

    edit: een voorbeeld van blocken op emule
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2008
  6. Tsja, toch de configuratie van de portforwarding dus.
    Je kunt altijd nog met de DMZ instelling testen. Dan zet je alles door naar je eigen computer. DMZ naar het lokale ip-adres van je computer zou genoeg moeten zijn. (is wel minder veilig omdat dan *alles* naar je computer doorgezet wordt, je bent dan wel het "firewall gedrag" van je router kwijt.
     
  7. Ja dat heb ik ook geprobeerd. Helpt helaas niets.
     
  8. Ik heb poort 8080 open gezet en dat werkt al maanden goed met mijn linksys router
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina