1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wel Geluid maar geen beeld

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Noordwijkerhout, 29 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Al een paar dagen heb ik een vervelendverschijnsel met mijn Samsung ontvanger. Na het inschakelen heb ik prima beeld en geluid alleen naar een paar minuten zie ik geen beeld maar hoor ik alleen geluid.

    Heeft imenad suggisties voor mij? Klantenservice blijft dagen onbereikbaar met wachttijden van meer da 10 minuten. Maakt niet uit hoe laat of vroeg ik bel.

    Alvast bedankt
     
  2. Geef de decoder eens een reset (stroom eraf en erop) en controleer de scartkabel aansluiting eens. Probeer eventueel de scart van bijvoorbeeld je videorecorder of dvdspeler eens.
     
  3. Alect beeld geen geluid

    Onder mijn oude post wil ik vragen of men mij nogmalas kan helpen. Probleem is naar een paar maanden weer de laatste weken terug gekomen. Blokkerig beeld, beeld haangt en dan loopt ineens door. Hulpdesk is zoals altijd onbereikbaar. Reset helpt even maar naar een uur of een paar dagen bent de ellende weer. Kabels lijken op orde te zijn.

    Alle suggesties welkom
     
  4. Stottert het geluid ook, of alleen het beeld?

    Toch zou ik het in eerste instantie in de kabels zoeken. Probeer de decoder eens zo kort mogelijk, met een goed afgeschermde kabel, op de wandcontactdoos aan te sluiten. Splitters e.d. er tijdelijk dus even tussenuit.

    Op die manier kan je testen of er evt. signaal in je bekabeling verloren gaat.

    Indien het beeld nog steeds hapert als je rechtstreeks bent aangesloten, wordt het tijd om toch contact op te nemen met de helpdesk om vervolgens een monteur in te plannen.
     
  5. Probleem met beeld

    Alleen het beeld stottert, geluid loopt gewoon door!
    Verder vind ik het vreemd dat na het uitzetten en daarna opnieuw inschakelen het probleem (tijdelijk) weg is.

    Duidt op een hardfware of software storing omdat als de bekableing niet goed is zou ik dit probleem contant houden.

    Aansluting van de decoder op mijn inkomende lijn is technisch niet mogelijk omdat deze is in mijn meterkast en meters van mijn TV verwijderd. Spliters en versterkers werken prima omdat beeld op mijn overige toestellen is uitstekend.

    Trouwens de helpdesk heeft me geadviseerd om mijn software te updaten. Ik weet niet hoe ik aan het software kan komen.

    Iemand een idee hierover?

    Brdankt
     
  6. Je kunt betreffende informatie vinden in de manual van je ontvanger. Meer kan ik je opdit moment niet geven omdat je niet aangeeft welke ontvanger je gebruikt en tevens in je profiel niets aangeeft t.a.v je ontvanger
     
  7. Wel Geluid geen beeld

    Mijn decoder is een Samsung. Ik heb de eerste Samsun die Casema toen uitgaf +/- 5 @ 6 jaar geleden. Ik hoor wel of dit voldoende is om mij verder te helpen.

    Alvast bedankt
     
  8. Beste Noordwijkerhout,

    Laat even weten wat het typenummer is van uw decoder vaak komen hier meer mensen met problemen met Samsung decoders, dan kunnen zij u misschien wel helpen,

    Veel succes en vriendelijke groeten,

    C. la Fleur
     
  9. Decoder gegevems

    Samsung 9401 R
     
  10. Waarschijnlijk heb je iets dat stoort en uitzendt op dezelfde frequentie als France 2. Digitennemast, DECT telefoon etc.
    Goede coaxkabel en metalen connectors willen wel helpen.
    Aan je Scartkabel kan het niet liggen.
    Doe wat UNKNOWN hier in dit draadje adviseert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina