1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Snelheid probleem PC <> Model

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Tha_Duck, 28 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Afgelopen week ben ik als specialist ingeroepen door een kennis van mij in verband met problemen met haar PC. Het vermoeden was dat een virus de boel blokkeerde, dit heb ik opgelost, maar het probleem bleef bestaan.

    Wat is het probleem, de snelheid van internet is zwaar onder de maat. En met zwaar bedoel ik zwaar. Maximale download snelheid (hou je vast!): 1 kb/sec. Gemiddeld 644 b/sec. En dat voor een Ziggo Z2.

    De PC heeft hier bij mij thuis gestaan, op een Telfort verbinding, niets aan de hand. Volle snelheid en geen problemen. Hierop heb ik aangegeven dat Ziggo gebeld moest worden, aangezien de PC prima is.

    Na ongeveer 3 uur bellen met Ziggo hebben ze eindelijk een monteur gestuurd. Deze kwam afgelopen vrijdag, en na een minuut of 5 kwam er zelfs een 2e monteur. Deze hebben de lijn doorgemeten (COAX kant) en vervolgens de netwerkkaart van de PC op 10 Mbit gezet. Hierna werkte alles weer en liep het weer enigzins. Daarna hebben ze mijn kennis nog even een netwerkkaartje van 1,50 in de handen gedrukt en zijn ze gauw vertrokken.

    Vreemd verhaal. Ik geloof nooit dat de netwerkpoort van het modem maximaal 10 mbit aankan. Ik heb het idee dat het een bekend probleem is en dat ze het modem niet willen vervangen (want: is duur). Toen ik er was om de PC terug te brengen hadden ze een storing in de regio dus toen heb ik het internet niet getest, ik heb echter wel het modem kunnen bereiken en kreeg netjes een IP adresje.

    Ik heb reeds een Winsock fix over het systeem gegooid, en toen de poort nog op 100 Mbit stond kon ik ook prima pingen (reply ongeveer 11 ms) naar het hele internet. Traceroutes gingen goed, etc. alleen amper dataverkeer via HTTP en FTP.

    De ethernet kabel is CAT5e en ligt niet langs electriciteitsdraden. Ik kan echter pas woensdag met mijn Fluke meters aan de slag om alles echt door te meten. Maar ik denk ik zal hier eens gaan navragen.

    Bij deze dan ook de vraag, is dit een bekend probleem? Is dit op te lossen? En als belangrijkste, hadden ze dit niet eerder kunnen zien of aandragen? Hoewel er voor mijn gevoel geen packet loss was (wat de pings en traces bevestigen) zou Ziggo dat hebben moeten zien toen ze op het modem inlogde. Zover mij bekend kan ik niet op het modem komen, maar zij zullen toch wel in kunnen loggen en dan statistieken van de interface kunnen zien lijkt me?

    Iemand die me op weg kan helpen, helaas (of niet, maar dat is de discussie nu niet :-)) heb ik zelf geen Ziggo en ook geen directe ervaringen met hun apparatuur.

    Dank alvast!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina