1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

knipperend of geen beeld RTL8

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door hvrenswoude, 27 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dit model is een einddoos en vormt het zgn AOP. Mooi laten zitten.
    Controleer of de digitale ontvanger met een korte kabel rechtstreeks op dit AOP zonder problemen functioneert.

    Werkt het goed, dan moet je het probleem verder in de huisinstallatie zoeken. Gaat het op de AOP goed en is je aansluitsnoer ook in orde, dan moet je de helpdesk bellen met de vraag om een monteur.
     
  2. De decoder zit reeds met een korte kabel rechtstreeks op de AOP. Als deze goed is, wat kan een monteur dan nog voor mij betekenen?
     
  3. Als je kunt uitsluiten dat de coaxkabel en/of de ontvanger een oorzaak van de problemen is, dan zal een monteur het signaal moeten meten om te zien of het signaal mogelijk niet goed 'binnenkomt'.
     
  4. Ziggo gebeld; ik 'sta op de lijst', want er komen toch wel veel klachten over binnen, voornamelijk uit noord Nederland. Toch nog een ontdekking gedaan... als ik voor de decoder ga staan, schiet de kwaliteit naar 100% en floept de zender er opeens voor. Dit is consistent. Ik heb blijkbaar toch een instralingsprobleem.
     
  5. Geen RTL8 ontvangst op postcode 9602

    Sinds eind oktober heb ik geen ontvangst meer van RTL8 via de decorder. Analoog werkt alles nog prima. Nu lees ik allerlei moeilijke zaken over een "Reigdoos ???" wat geen officiele WCD is van Ziggo ??? waardoor je "instralingsproblemen" kunt hebben van "het C2000 systeem" ???

    Gemaild en gebeld met de helpdesk van Ziggo, maar die sturen mij met een kluitje in het riet ("vervang eerst de coax kabel maar...")

    Wie kan mij helpen?
     
  6. Nicoo

    Staat de decoder wel op de NIT code 9700? :oops:
     
  7. Ook ik heb al gedurende lange tijd heel veel last van storingen:?Al een heel traject afgelegd om dit proberen op te lossen. Ook al enkele malen de helpdesk gebeld maar daar heb ik tot nog toe ook het probleem niet mee kunnen verhelpen: "Reset de recorder maar eens dan is je probleem verholpen" Niet dus.. Ook al betere kabels aangesloten(hirschmann incl connectors) en ook dit wil niet helpen ik blijf last hebben van storingen. Ik heb dus af en toe haperend beeld op haast alle zenders (digitaal) Het is niet te voospellen wanneer deze optreden , soms begint het beeld gewoon te happeren en krijg ik blokjes in beeld. Dit is zeer irritant maar het wordt nog veel erger op RTL 8 en een rits zenders die naar mijn idee in dezelfde transponder zitten. RTL 8 valt bij mij helemaal niet meer te kijken. Continu stepen in het beeld en zeer hoge berwaardes. Af en toe zelfs E48 melding ,of het beeld blijft gewoon op zwart( geluid is dan wel met storing te horen). Op zenders die waarschijnlijk in dezelfde transponder zitten heb ik tevens zeer hoge ber waardes hetgeen ook resulteert in haperingen(geluid en beeld) en blokjesbeeld. Het vreemde is dat ik een tijdje geleden de BER waardes op veel zenders op NUl had staan maar nu dus weer volledig omhoog schieten. Dit heb ik al enkele malen ervaren. De signaal waardes( kwaliteit/sterkte) worden ook zeer onregelmatig weergegeven en schieten op bijv RTL 8 af en toe onder de 40%!:? Heb verder geen splitters in mijn opstelling maar dus gewoon die Hirschmann kabel( 3 meter) van de antenne aansluiting( het AOP?) naar mijn decoder lopen. Ik woon in een appartementencompex en vroeg me af of dit er iets mee te maken kan hebben?? Of is het interferentie? Maar hoe kan het dan dat ik eerder de Ber waardes op Nul had en dat na aanschaf van de hirschmann kabel er geen verbetering optreed??Misschien dat ik toch geen goed signaal binnenkrijg in de woning(AOP)?? Wat is raadzaam om nu te doen wellicht bij de helpdesk er toch maar op aandringen op een monteur te laten komen? Ik zou het echt heel fijn vinden als ik wat meer informatie hiervover zou kunnen krijgen of iemand mijn zou kunnen helpen. Inmiddels ook al heel wat gesurfd op het net.. mij valt in ieder geval wel op dat er toch echt wel meer mensen zijn die ook problemen hebben op RTL 8 en andere zenders. Ik kijk uit naar een reactie...
     
  8. Als je zeker weet dat de bekabeling bij jou thuis in orde is, moet het probleem zich in het signaal naar jou aansluiting toe bevinden. Dit zou inhouden dat een monteur dit moet gaan controleren.

    ***** Weet niet hoe het zit bij ziggo en of dit bij hun mogelijk is, maar het zou kunnen zijn dat de eigenaar van het appartementen complex de kabel afneemt van ziggo en zelf verantwoordelijk is voor de distributie binnen het gebouw. In dit geval zou het AOP zich ergens op een centraal punt bevinden. Ziggo zal in deze situatie verantwoordelijk zijn voor het signaal tot daar. Vanaf daar tot aan het aansluitpunt in jou appartement zou in deze situatie de eigenaar verantwoordelijk zijn.

    Heb dit bij andere providers al eens meegemaakt waar het probleem zich in het stukje in het gebouw bevond waar dus zowel de provider als de huurder niet verantwoordelijk voor waren, maar de eigenaar van het complex.
     
  9. Dag Excalibur,
    Allereerst hartelijk dank voor je antwoord. Voordat ik op je reactie inga wil vooraf even vertellen wat ik gisteren weer mee hebt gemaakt aangaande mijn digi tv aansluiting.. Kwam gisteren thuis en zette de decoder en tv aan. En natuurlijk weer even naar RTL 8 gezapt om te kijken of ik weer storing had. En wat schetst mijn verbazing..weer gewoon beeld. Heb dit in mn voorgaande bericht ook al aangegeven maar dit is me dus vaker gebeurd. Het is niet te voorspellen wanneer dit plaatvindt maar opeens heb ik soms dus weer gewoon beeld op RTL 8 en de BER waardes staan dan opeens op nul:shock: Verder heb ik die andere zenders die waarschijnlijk in dezelfde transponder zitten opeens ook de BER waardes op NUl zitten. De signaalsterkte/kwaliteit blijft dan op RTL 8 enz ook gewoon stabiel. Signaalkwaliteit staat zelfs op 100% terwijl deze voorheen zeer onstabiel was( soms zelf tot onder de 40%). Maar nu even terug naar gisteren. Ondanks dat het nu weer in orde leek was ik er natuurlijk niet gerust op omdat deze situatie opeens weer volledig om kon draaien. Hetgeen vanmorgen tot mijn grote spijt dus ook weer spontaan gebeurde:? Eerst was RTL 8 nog goed. Op een gegeven moment heb ik gezapt tot de zender 'Het gesprek' waar ik wederom veel storingen ontdekte:? Heb de decoder de zenders maar weer opnieuw laten zoeken om te kijken of het opgelost zou zijn...helaas niet:? Meteen naar RTL 8 gaan kijken..en jawel hoor weer flink storingen!!!! Strepen in het beeld ,haperingenenz:? Zenders die in dezelfde transponder zitten idem dito:? Ik heb zelfs gisteren zelfs RTL 8 even geflimd met mijn camera, als bewijs dat ik nu opeens de BER waardes weer op Nul stonden. Maar goed op dit moment dus wederom hele hoge Ber waarden en schommelingen in signaalkwaliteit/sterkte:sad:
    Is dit nou niet vreemd!????? Wat is hier nou toch aan de hand?? Heb echt al vanalles uitgeprobeerd maar ik blijf gewoon last hebben van storingen. Behoorlijk irritant.Wie heeft een suggestie/idee wat de oorzaak zou kunnen zijn???? Zou echt heel blij zijn als ik verlost ben van die storingen...

    Nu had ik in mn voorgaande mail al aangegeven dat ik in een appartementencomplex woon . Ik lees in jouw reactie dat jij vermoed dat het probleem zich in het circuit naar mijn aansluiting(AOP) zou kunnen bevinden en ik dus het beste een monteur kan laten komen??
    En wat bedoel je eigenlijk dat de eigenaar de kabel afneemt van Ziggo? Kan dit of mag dit dan zomaar? Wanneer zou deze dan zulke afspraken gemaakt moeten hebben? Ik weet alleen dat ik geen 'Groene'kabel in de meterkast heb zitten maar alleen een WCD in de hoek van mijn kamer. Dit zou toch mijn AOP moeten zijn?? Het zal toch niet waar zijn dat ik geen eigen AOP in mijn woning heb:?:?:? Heb ziggo al tig keren gebeld en deze vertelde mij weer dat als ik een eigen appartement heb ik wel een eigen AOP bezit. Ik betaal immers genoeg huur voor deze woning dan mag ik toch wel verwachten deze zich in mijn woning bevindt! Wat is nu het beste wat ik kan doen ..maar eens een monteur laten kijken? Ik vraag me wel af wat er dan gaat gebeuren als die bekabeling tot mijn WCD niet in orde is. Ik zou het heel fijn vinden als ik nog een reactie hierop mag ontvangen. Bij voorbaat dank!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2008
  10. Ja en nee om eens lekker duidelijk te zijn :)

    Kom ik later deze week, hopelijk morgen op terug komen, is een lang verhaal en is het nu iets te laat voor.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina