1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

knipperend of geen beeld RTL8

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door hvrenswoude, 27 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zie geen relatie tussen beide postcodes. De signalen komen uit 2 verschillende volledig onafhankelijke hoofdlocaties. Uit 1 van deze locaties ontvang ik zelf het signaal. De oorzaak moet daarom ook eerder gezocht worden in de eigen omgeving, waarbij de huisinstallatie zeker niet uitgesloten moet worden.

    Ik kan alleen maar adviseren de standaard testen uit te voeren, dwz de digitale ontvanger direct aansluiten op de plek (wandcontactdoos / wcd) waar het signaal op binnenkomt (via de 'groene' coax), met korte coaxkabel zonder gebruik van splitters of andere apparatuur tussen de wcd en de digitale ontvanger. Als de zender dan wel goed ontvangen kan worden en de signaal niveaus van de verschillende zenders vergelijkbaar zijn dan moet je de oorzaak verder zoeken bij je eigen installatie. Als RTL8 nog steeds niet te ontvangen is (signaal = 0%), dan mag je veronderstellen dat het binnenkomende signaal niet goed is (let wel uitgaande dat de wcd nooit vervangen is 'ander model' en dat je ontvanger wel in orde is) en kun je de helpdesk vragen of ze een monteur willen sturen.
     
  2. alles aan deze kant is nu verholpen . het lag aan de splitter.weer mooi en strak beeld . bedankt............
     
  3. ik heb precies hetzelfde probleem met RTL8, eerste paar weken sinds ik digi tv heb was er geen enkel probleem, daarna alleen nog maar afwisselend de meldingen E48 en E37.
    heb de klantenservice gebeld, die mij adviseerde om terug te gaan naar de standaardinstellingen, had geen effect...
    postcodegebied is 8321
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2008
  4. hier ook nog steeds hetzelfde probleem met rtl8. Op beide tv's (decoders) wilt het maar niet werken. Heb ook al rechtstreeks aangesloten maar dat gaf ook geen oplossing. Ook alle draadloze zenders (2 accesspoints en dec telefoons) uitgezet maar dat werkte ook niet. Signaalversterker ook al mee zitten spelen maar dat leverde ook geen signaal op.

    Gelukkig is het alleen rtl8 maar :wink:
     
  5. Welke gemeente zit jij ?

    (Tip/Verzoek voor anderen: Zet je woonplaats even in je profiel, dat maakt het zoeken naar storingen wat makkelijker. In dit geval had ik met de gemeentenaam even kunnen kijken op welke frequentie daar in de buurt een digitennezender zit en kunnen vergelijken of toevallig RTL-8 op dezelfde frequentie in een transportstream zit.
     
  6. gemeente deventer (7421)
     
  7. op welk netwerk-id heb je jouw ontvanger geinstalleerd ??
     
  8. het id is 9003
    in de @home tijd was dat het goede nummer inc met 369.000
     
  9. is het goede nummer, dus je frequentie is 610.00 Mhz, wat is de BER


    Het gehele overzicht maar even bijgelosten

    1111 - Ziggo Brabant Limburg
    7271 - Ziggo Borculo
    7800 - Ziggo Emmen
    7900 - Ziggo Hoogeveen
    8400 - Ziggo Gorredijk
    8600 - Ziggo Sneek
    9001 - Ziggo Twente
    9003 - Ziggo Zwolle
    9004 - Ziggo Cogas
    9600 - Ziggo Winschoten
    9700 - Ziggo Groningen

    5555 - Ziggo West (vm Casema)
    8888 - Ziggo Noord-west (vm Multikabel)
     
  10. De ber is stabiel 0. Krijg er een E48 melding op.
    De frequentie van rtl8 is niet zoals jij zei 610.00 MHZ maar 393.00 MHZ bij mij.

    Dit is voor zowel de pana als de samsung het geval.

    De radio zenders die worden uitgezonden via de decoder op 393.00 MHZ werken trouwens ook niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina