1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

rekening klopt niet?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door verwp01, 26 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo Ziggo gebruikers,

    Ik heb een vraag omtrend de nota van Ziggo cq @home.
    Ik heb voor mijn ouders geregeld de opwaardering naar alles in 1 plus.
    Zij hadden alles al van @home maar nu een decoder gratis erbij en verhoogde internet snelheid wat wil je nog meer!!!!!
    Nu krijgen ze al een nota voor de tv en een nota voor internet en bellen, met de kosten van het alles 1 in plus pakket terwijl dat toch pas ingaat wanneer zij van @home naar Ziggo zijn overgegaan?
    Zij wonen in de stad Groningen en wat ik kan zien gebeurd dit pas 5 okt 2008.
    Bellen met Ziggo kom ik er niet door en op mailtjes word niet gereageerd.
    Wie weet hoe dit zit?
    Ik heb ook alles van @home en alles in 1 extra aangevraagd en gekregen maar ik betaal er nog niets extra voor wat volgens mij ook de bedoeling is.
    Ik hoop op reacties van jullie kant en alvast bedankt

    Paul
     
  2. Ik heb hetzelfde pakket (alles-in-een plus). Ook mijn aansluiting is nog steeds niet naar Ziggo omgezet. Ik had altijd internet regelmatig + telefonie.
    Op mijn nota staat nu dat ik nog steeds internet regelmatig en telefonie heb, maar er is nu een voordeelbundelkorting genoteerd. In elk geval: Internet en telefonie staat bij mij op de nota en de tv wordt apart geincasseerd. Maar als deze twee bedragen (en de tel. kosten niet meerekend uiteraard) opgetelt worden komt er precies €49,95 uit (de prijs voor alles-in-een plus)

    pvd
     
  3. Wat is volgens jou het verschil bij je ouders en bij jou tussen de losse produkten en de bundel in geld ?
    Want de alles-in-1 zijn toch ongeveer gelijk in bedrag, maar je krijgt er wel extra's bij zoals gratis onderling bellen en hogere snelheid ?
     
  4. dit betaalde mijn ouders fact datum 1 aug 2008
    AbonnementenInternet Soms 1600 01-09-2008 t/m 30-09-2008 19,95 BasisBellen 01-09-2008 t/m 30-09-2008 9,95 VolopBellen 24 uur 01-09-2008 t/m 30-09-2008 10,00 Te betalen 39,90

    nu met fact datum 1 sept 2008
    AbonnementenInternet Soms 160018-08-2008 t/m 30-09-2008-28,60 Internet Regelmatig 4000 18-08-2008 t/m 31-10-2008 73,88 BasisBellen 01-10-2008 t/m 31-10-2008 9,95 VolopBellen 24 uur 01-10-2008 t/m 31-10-2008 10,00
    Kortingen / CorrectiesCombinatiekorting BasisBellen voor Internet Regelmatig 4000-5,00 Voordeelbundelkorting-0,85 Te betalen 59,49

    en de tv nota komt er ook nog eens bij dan deze maand en die zit normaal nu toch in het alles in 1 plus pakket?

    mvgr paul
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2008
  5. Ik heb even op mijn eigen nota gekeken, klopt gedeeltelijk wel: Internet Regelmatig 4000 18-08-2008 t/m 31-10-2008 is grof gerekend 2,5 maand à € 29,95 per maand ! € 0,85 korting staat er bij mij ook op omdat je voor de TV nog een aparte rekening krijgt. Ik snap echter niet de berekening van Internet Soms 160018-08-2008 t/m 30-09-2008, dat gaat dubbel op omdat je ook al voor Internet Regelmatig 4000 betaalt !
     
  6. Zo te zien klopt er niet veel van die rekening.
    Ik zou even het vragenformulier op de ziggo-site invullen en dit voorbeeld daar ook geven en vragen om opheldering.
    In elk geval zou het alles-in-1 tarief berekend moeten worden. Dat zal vermoedelijk wel met terugwerkende kracht gebeuren, maar ik zou dat toch even zeker maken.
     
  7. Iedereen bedankt voor de aandacht, ik ga maar eens weer een mail sturen want door de klantenservice per telefoon komt men toch niet.
    Hopelijk komt deze mail wel eens aan.

    Mvgr Paul
     
  8. Hij klopt wel ongeveer...

    Je ouders hebben in augustus betaald voor Internet Z1 tot 30-09.

    18 augustus zijn ze overgestapt.

    Op de factuur van september krijgen ze de periode 18-08 tot 30-09 (anderhalve maand) Z1 terug, en moeten over dezelfde periode nog voor Z2 betalen. Daarbij komt de nieuwe maand, oktober ook voor Z2.

    Ze moeten dus op deze factuur voor anderhalve maand het verschil tussen Z1 en Z2 betalen, ofwel ongeveer 15,= euro. Het normale maandbedrag voor de bundel is (excl TV): 34,90 minus 0,85 korting, ofwel 34,05. Samen met de kosten voor VolopBellen en het 'inhalen' van die anderhalve maand, kom je op ongeveer 59 euro uit.

    Het stukje wat niet klopt, is dat voor de anderhalve maand die opnieuw berekend is, de kortingen niet berekend zijn (combinatiekorting en bundelkorting, samen 5,85 euro per maand). Je zou de korting voor anderhalve maand nog verrekend moeten krijgen (8-9 euro). Dit bedrag kun je het beste claimen via het contactformulier.
     
  9. ik wou even melden dat Ziggo keurig netjes terug gemaild heeft.

    paul
     
  10. Kan ik ook even klagen :)
    Vandaag mijn factuur gecontroleerd en zag dat er 143 euro teveel was afgeschreven.
    Ik had een telefoon abonnement aangevraagd waarbij de nummerportering fout ging, maar dit terzijde.
    Ik weet dat bij telefoon gratis 64k langzame Internet zit, maar nu blijkt dat ik Internet Intensief 12000 heb, dit heb ik helemaal niet aangevraagd!

    Ik heb @Home (nog geen Ziggo) via hun website op de hoogte gesteld, hopelijk doen wordt het snel opgelost.
    Keep you updated,
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina