1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Beschikbaar of niet ??

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Ziggofan, 26 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Er zijn ook nog enkele mazzelaars onder ons die wel alles-in-een kunnen krijgen of kunnen kiezen voor een goedkoop analoog signaal. ('s-Hertogenbosch bijvoorbeeld).

    pvd
     
  2. Ik ben eigenlijk gek dat ik nog reageer, aangezien ik in onderstaand relaas mogelijk op punten weer in herhaling val. Mocht je je daar aan storen dan niet verder lezen of wel lezen en op voorhand mijn excuses accepteren.

    De benadeling zit hem nu toch echt niet in het geld, maar in het geen we geleverd krijgen voor bijna hetzelfde geld als alles in 1. We krijgen gewoon minderwaardige producten voor dezelfde prijs. Ik wil graag de prijs van alles in 1 betalen EN ook hetzelfde geleverd krijgen, zo ver mag toch helder zijn?? Ziggo zit in de positie om op dit punt in te grijpen en kan op dit punt ons tegemoet komen (los van wat Cogas doet).

    Ik wil dus ook best voor het analoge signaal de volle Ziggo-prijs betalen (maar niet 2x zoals een Ziggo-medewerker mij onlangs voorstelde)

    Dat deze ongelijkheid door Cogas wordt geschapen op grond van het analoge signaal is belachelijk, aangezien ook ik niet meer analoog kijk, maar er wel voor moet betalen om alle andere diensten van Ziggo te ontvangen!! Laat Cogas dan het analoge signaal voor Ziggo-klanten inperken tot de regionale zender TV-Oost en Nederland 1 (dus de calamiteitenzenders) om zo tot een makkelijke deal te komen met Ziggo. Cogas hoef zo alle zenders niet te leveren, ik hoef die zenders niet te betalen aan Cogas en ken vervolgens alles in 1 krijgen van Ziggo.

    Dan moet me nog iets van het hart: in slecht een zeer klein deel van het Cogas-gebeid is een verlaagd abo-tarief van toepassing. Dat komt niet door Cogas, maar door de betreffende Gemeentes die hierover contracten hebben lopen met Cogas. Dit 'voordeel' hebben we als klant ook niet om gevraagd, die is afgedealt tussen Gemeenten en Cogas.

    Verder wil ik me niet zo zeer meer in de discussie mengen en overigens zijn Cogas en Ziggo nog druk doende over bovenstaande. Er is mij zelfs al licht aan de horizon beloofd (maar dat is ook al weer twee maanden terug).
    De discussie heeft me zeer hoog gezeten, maar ik heb de strijdbijl voorlopig voorlopig begraven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2008
  3. Ook ik wil niet in herhaling vallen. Dit heeft geen zin.
    Vannavond heb ik een e-mail naar de Cogas gestuurd om mijn ongenoegen kenbaar te maken. Morgen mail ik naar Ziggo en de Opta.

    Het is toch van de gekke...

    Met vriendelijke groet,

    Venerot.
     
  4. COGAS terroriseert haar klanten

    Ik heb deze week ook een mail naar de OPTA gestuurd en de inhoud ook naar Cogas en Ziggo gestuurd. Maar meer dan een ontvangstbewijs krijg ik van geen van drieen.
    Cogas levert al jaren slechte service voor maar liefst 14,50 waar ik niks voor terugkrijg (Ja analoge TV waar geen hond meer naar kijkt )maar Cogas blijft maar geld innen. Per 1 januari durven ze zelfs de prijs te verhogen.Volgens een woordvoerster deze week deelde ze me telefonisch mee dat zij het plan hebben om ook iets van alles in 1 of zo te brengen.
    Je mag er niet aan denken als deze dwerg probeert telefoon en internet te brengen. Want zelfs hun signaal was jaren slechter dan het signaal van Essent waar mijn zoon een abo heeft. Bovendien werden we opgescheept met minder en slechtere zenders. Zelf hebben ze voor een appel en een ei de kabel van de gemeente gekocht en direct de prijs fors verhoogd.
    Het wordt tijd dat de OPTA in gaat grijpen en de kabel voor iedereen toegankelijk maakt.
     
  5. Cogas terroriseert haar klanten

    Het wordt tijd we allemaal zoveel mogelijk bellen en mailen naar COGAS.
    Laat ze maar gek worden. Het is toch van de gekke hoe we worden behandeld.
    Het telefoonnummer is: 0546-836666
    E-mailadres: info@cogas.nl of
    kabel@cogas.nl
     
  6. Even los van de rest van het topic, maar dit klopt niet. Als je alleen het signaaltechnische deel bekijkt, is er bij Cogas zelden wat aan de hand.
     
  7. Natuurlijk monopoliseert Cogas ons.
    Maar ook wat Ziggo doet is verre van netjes.
    Ze wisten bij het samenstellen van de alles in 1 pakketen van het Cogas gebied.
    Om dan te discrimineren en zeggen "jammer een kleine (niet interessante groep) kan het niet krijgen" is not done! Zo ga je niet met je klanten om.

    Ze hadden meer naar een (tijdelijke) oplossing moeten zoeken zodat wij ook een alles in een pakket met de daaraan verbonden voordelen konden nemen. Hier is naar mijn mening geen aandacht aan besteed.

    Met vriendelijke groet,

    Venerot.
     
  8. Niet alleen Cogas hoor, ook Kabelnoord (alleen Ziggo internet beschikbaar) en de gemeente Edam/Volendam (beperkt digitaal TV pakket en internet/telefonie beschikbaar) kennen dergelijke constructies.

    Las trouwens gisteren in een Newsbot topic dat de gemeente Edam/Volendam het signaal binnenkort alleen nog maar bij Ziggo gaat inkopen zodat met name het digitale TV pakket uitgebreid kan worden. Aangezien ze wel eigenaar blijven van het netwerk, zal Ai1 nog steeds niet mogelijk zijn lijkt me.
     
  9. Ik heb jarenlang problemen gehad met Cogas. Als ik dan belde werd ik eerst op strenge toon toegesproken "Dat ik alles zelf moest betalen. Als het mijn eigen fout was. ga maar eens eerst bij je buren kijken. " Maar het signaal is nooit optimaal geweest. Het kon ook wel eens liggen, volgens Cogas aan de alarminstallaties van de bejaardenwoningen die ook op de versterkers waren aangesloten. Als ik het signaal van Essent vergeleek met Cogas was ons signaal heel veel slechter. Er zat altijd ruis in het beeld. Bovendien werden bepaalde zenders regelmatig verwijderd om een jaar later weer terug te komen. Denk hier maar aan RTL plus of Animalplanet, Cartoon network ect.
    Hierbij verschool men zich achter de medezeggenschapsraad of men kon niet meer zenders op hun kabel kwijt.
    Nee ik ben nooit tevreden geweest over Cogas. Als ik soms bij mensen op visite kwam verbaasde ik mij over het goede beeld. Maar Cogas heeft het bij ons nooit kunnen verbeteren. Ik heb zelfs al eens een installatiebedrijf er bij gehad maar die konden ook niks voor mij doen omdat het signaal niet optimaal was.
     
  10. Dat klopt, die constructie schijnt nu te gaan werken. Alleen in de stad Leiden heeft Ziggo daadwerkelijk het kabel net overgenomen.
    Aansluitend op de rest van dit topic: zolang Cogas zijn poot stijf houdt, zal er in dat gebied nooit een all-in-1 pakket constructie mogelijk zijn.
    Niet leuk voor die klanten, zij kunnen alleen de losse producten afnemen en dan -helaas- zonder de voordelen van een pakket.
    En zoals al eerder gecommuniceerd heeft klagen bij Ziggo geen zin. Men zal worden verwezen naar Cogas.

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina