1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Beschikbaar of niet ??

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Ziggofan, 26 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Lees je eigen teksten:

    De bal ligt bij:.....je raadt het al...
     
  2. Is dit niet iets te makkelijk? De ongelijkheid in abo-aanbod wordt niet door Cogas geschapen lijkt me zo. Het is Ziggo die een abo-gelijkheid moet creeeren. Daar staat Cogas in principe buiten.

    Het lijkt er nu op dat een probleem van een deel van je klanten af wordt geschoven op externe factoren waaran de klant niets kan verhelpen.

    Ik zou willen zeggen tegen Ziggo: gelijktrekken van het aanbod, dus zelfde product alles in 1 zonder analoge tv speciaal voor de Cogas-klant. Dan pas lost Ziggo het netjes op. Wat Cogas doet of niet doet hoort Ziggo niet te boeien, Ziggo moet zich richten op zichzelf en ZIJN klanten.

    Ziggo kan het niet maken de ene klant wel dubbele snelheid te geven en de ander die zelfs meer betaald niet. Dat geldt ook voor onderling gratis bellen en de gratis decoder.

    Maar goed dat is mijn mening als klant van Ziggo. Ik voel me nog niet thuis bij Ziggo. Als Cogasgebied-ziggoklant ben je kennelijk een vreemde eend in de bijt en daar legt Ziggo maar al te nadrukkelijk de klemtoon op.

    Dit is overigens het laatste wat ik er over zeg, ik wacht rustig af wat Ziggo wel of niet doet.....

    Ik heb los van bovenstaande ook geen last van Ziggo en waardeer de medewerkers, zeker op dit forum vanwege hun inzet en bevlogenheid. Tot nu toe altijd bereid om te helpen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2008
  3. Prima, maar blijf de zaak van drie kanten bekijken.
    1. de klant
    2. Cogas
    3. Ziggo


     
  4. Dit argument komt vaker langs, maar klopt niet. Het analoge pakket van Cogas is 1,40 goedkoper dan dat van Ziggo, waardoor de Cogas klanten nu al goedkoper uit zijn dan de Alles-in-1 klanten.

    Ik baal er ook van dat we minder krijgen dan de rest. Gelukkig heb ik best aardig uitzicht op een promotie, waardoor we over een jaar ofzo kunnen gaan verhuizen naar Ziggo gebied.

    Ga natuurlijk niet verhuizen om het pakket, maar we zitten dan dichter bij (schoon)familie :? en m'n werk :cool:.
     
  5. ziggo 3-1 in cogas gebied

    Ik heb afgelopen zomer het 3 in 1 pakket bij Ziggo besteld. Heb wekenlang gewacht op een bevestiging van de bestelling(moet binnen 7 werkdagen). Kontakt gezocht met Ziggo via de helpdesk en kreeg daar te horen dat in het Cogas gebied het niet mogelijk is om dit pakket te bestellen. Wel is het mogelijk om alles apart te bestellen. Klopt, want ik heb digi tv en internet van Ziggo en nu ook een telefoon-abonnement besteld.
    Ik heb kontakt gezocht met Cogas en die vertellen dat de kabel niet vrij gegeven wordt voor de totale Ziggo pakketten. Dit is toch van de gekke.
    Ik heb mijn klacht neer gelegd bij Consuwijzer en ben nu in afwachting van een antwoord.
     
  6. Dit voelt en is gewoon zo oneerlijk. :sad:

    Ook ik zit in het Cogas gebied en kan dus ook geen alles in een pakket aanvragen. Maar kan Ziggo ons nou niet tegemoet komen? Hoe kun je nou een groot deel van je klanten "voordelen" (hogere snelheid, onderling gratis bellen enz) geven en een groep klanten die geen alles in een pakket _kunnen_ nemen gewoon links laten liggen?

    Bij het bedenken/samenstellen van de pakketen was deze info (Cogasgebied) toch ook al bekend? Hoe kun je dan deze mensen niet tegemoet komen zodat ze wel een beetje hetzelfde krijgen...:shock:

    Sinds 2001 zeer tevreden @home klant maar dit is niet eerlijk. :no:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2008
  7. Cogas terroriseert klanten in haar gebied

    Ik zit ook in het Cogasgebied en heb contact gehad met Ziggo en Cogas en ze wijzen allebei naar elkaar.
    Maar Cogas wil de lijn niet vrijgeven voor alles in 1, want ze willen elke maand 14,95 ontvangen van de mensen die in het gebied wonen. Ondanks dat ik alleen maar digitaal kijk moet ik Cogas voor analoog betalen.[​IMG]
    Ik heb via de site van de opta een klacht neer gelegd bij Consuwijzer. Want het is krankzinnig dat een klein gebiedje wordt geterroriseerd door een bedrijfje als Cogas. Mijn volgende stap zal zijn het Gas-contract beĆ«indigen als mijn contract afloopt.[​IMG][​IMG]
     
  8. @Ziggofan.

    Inderdaad vervelend dat Cogas hier de tegenwerkende factor is. Ergens heb je een goed punt met dat Ziggo het zou gaan moeten compenseren en op andere manier voor de Cogas klanten beschikbaar zou moeten stellen voor dezelfde prijs.

    Nu gaan we echter een andere situatie schetsen. Enkel radio/tv klant van Ziggo, en enkel radio/tv klant bij Cogas. Wie betaald het minst voor hetzelfde product?

    Volgens mij zijn het hier de Cogas klanten die al jaren minder betalen voor hetzelfde radio/tv product, is ook niet eerlijk tov de andere klanten van Ziggo. Zul je dit dus ook gelijk moeten gaan trekken met de rest van het Ziggo gebied, en dus zal de prijs van het radio/tv pakket in Cogas gebied zal gaan stijgen.

    Nog steeds een eerlijke situatie, of ligt de situatie nu ineens anders?

    Kortom de Cogas klanten hebben al jarenlang voordeel tov de niet Cogas klanten omdat ze minder betalen voor het radio/tv pakket. Is dit al die tijd wel eerlijk geweest? (en is dit nog steeds wel eerlijk?) Als je niet met 2 maten meet en eerlijk bent is hier eigenlijk maar 1 antwoord mogelijk.
     
  9. Terroriseren van Cogas

    Ik betaal al jaren aan Cogas 14,50 per maand (sinds 1 januari wordt dat 14,95 ) en kijk nooit analoge TV want heb digitaal van Ziggo (vh. @home). Toen er nog geen TV van @home was moesten we ook genoegen nemen met het steeds weer verwijderen van mooie zenders en kregen dan prut terug. Het was elk jaar weer een vraag welke zenders het komende jaar weer verdwenen. Ik wil voor TV wel 95 ct meer betalen als ik alles in 1 kan krijgen.
     
  10. Het gaat me niet om die 95ct, in principe helemaal niet om een bedrag. Ik zal wat ik bedoel proberen uit te leggen met de volgende periode/situatie schetsen.

    Periode 1:Cogas klanten kunnen tegen een lager tarief dan de andere Ziggo klanten gebruik maken van het standaard radio/tv pakket. Al die jaren hebben de Cogas klanten het waarschijnlijk helemaal niet erg gevonden dat ze minder betaalden voor hetzelfde product, hier werden feitelijk de andere Ziggo abonnees benadeeld. Hier heb ik geen Cogas klant over zien/horen klagen en niemand horen roepen dat Ziggo dit niet kon maken en met een compensatie moest komen.

    Periode 2:Nu zijn de rollen echter omgekeerd en worden de Cogas klanten benadeeld omdat ze geen Alles-in-een pakket kunnen afnemen. Nu word er volop geklaagd en geroepen dat Ziggo dit niet kan maken en met een compensatie moet komen.

    Echter zijn volgens mij beide situaties even oneerlijk. Als je dit niet met me eens bent meet je volgens mij met 2 maten.


    En om de oorzaak/schuldige in het verhaal mee te nemen. De zwarte piet word nu bij Ziggo neergelegd, terwijl het juist Ziggo is die aangegeven heeft juist wel het pakket te willen aanbieden, echter is COGAS de partij die dwars ligt en dit tegenhoud. Word het dan niet eens tijd om het COGAS met klachtenbrieven te overladen ipv dat Ziggo daarmee overladen word?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina