1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Beschikbaar of niet ??

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Ziggofan, 26 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dit is nou typisch zo'n effect van de monopolypositie van de kabelboeren. Dit lijkt mij een geval voor de Opta. Hier wordt onderlinge concurrentie onmogelijk gemaakt en is de klant uiteindelijk de dupe Eigenlijk is de situatie vergelijkbaar met de problematiek van de vaste netlijnen van de KPN destijds. Pas toen van hogerhand werd ingegrepen konden ook andere providers er gebruik van maken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2008
  2. Iets beter lezen. :) In dit geval geeft Cogas de kabel niet vrij voor Ziggo en niet andersom......
     
  3. Als Cogas een echte kabelprovider zou zijn, dan zouden ze niks met Ziggo te maken willen hebben en zouden ze hun eigen internet/telefonie en digitale TV systeem hebben, maar ze willen dus van 2 walletjes eten !
     
  4. Cogas

    Net het volgende te horen gekregen:
    De contracten met Cogas staan niet toe dat Ziggo RTV levert in het gebied. Cogas houdt Ziggo aan die contracten en een Alles-in-1 pakket is dus niet mogelijk in het Cogas gebied.

    Helaas, maar waar... Niets aan te doen.
     
  5. serviceability check voor Cogas, zou dan ook moeten aangeven dat alle losse digitale producten geleverd kunnen worden, behalve het Alles-in-1 pakket.
     
  6. Dit wetende kan zowel Ziggo als Cogas van mij een klachtenmail ontvangen. Ziggo omdat men ons niet compenseert en de voordeeltjes kennelijk alleen bedoeld zijn voor mensen met analoge tv (lijkt mij onredelijk) en Cogas omdat deze mede verantwoordelijk is voor het feit dat we EN meer betalen EN niet kunnen profiteren van de voordeeltjes/voordelen.

    Daarnaast houdt Ziggo zich niet aan de algemene voorwaarden.

    Kortom in het Cogas-gebied moeten we minimaal dezelfde voordelen hebben dmv een soort triple-play Cogas pakket waarbij we in ieder geval bij overstap ook een gratis decoder krijgen, onderling gratis bellen en dubbele internetsnelheid. We betalen immers meer tov alles-in 1, of betalen wij juist meer zodat de andere Ziggo-klanten minder kunnen betalen ????????
     
  7. Yeah, right, en met hoeveel miljoen (?) moet Ziggo dan Cogas uitkopen?
    En ga jij daaraan meebetalen?


     

  8. Ziggo hoeft Cogas niet uit te kopen, maar kan wel de Cogas-klanten gelijke voordelen geven tov de rest, zeker nu de Cogas-klanten meer moeten betalen voor slechter producten. Nu de Cogas-klanten geen alles in 1 kunnen aanschaffen is er een onredelijke ongelijkheid. Het is wat mij betreft geen geval van geldschuiven maar wel gelijke producten leveren tov de rest van de Ziggo-klanten die alleen maar een voordeel hebben omdat ze toevallig wel analoog kunnen afnemen. Ziggo moet zich realiseren dat men voor Cogas-klanten uberhapt geen twee facturen hoeven te maken (wat ze bij de Ziggo-klanten zonder alles in 1 wel moeten). Kortom een Cogasklant met Triple-play levert evenveel besparing op als een Ziggo-analoogklant met alles in 1. Of wordt er zo ontzettend veel verdient aan de analoge tv en wil Ziggo dat niet toegeven?
     
  9. Ze kunnen het wel voor een deel.
    Op mijn 2e smartcard waar ik alleen het basispakket op heb zijn de vijf verassingzenders wel vrijgeschakeld.
    De internet en telefoonvoordelen van het alles in één pakket heb ik dan weer niet als Cogas klant.
     
  10. Gelijke monikken gelijk kappen is het spreekwoord. Zo lang we hier in het Cogasgebied niet de voordelen krijgen tov de andere Ziggo-klanten en deze ongelijkheid blijft puur met het machtsmiddel analoge tv-aanbieder als zwaard van Democles dan zullen nog vele klachten volgen.

    Mijns inziens kan Ziggo deze ongelijkheid niet maken. Wat maakt het dat Ziggo zoveel voordelen geeft aan mensen puur uit het feit dat men analoge tv van Ziggo kan ontvangen? Een machtsvertoon? Niet alle klanten hetzelfde gunnen? Wat maakt het in deze uit dat iemand wel of geen analoge tv heeft van Ziggo? Waarom krijgen mensen met analoge tv van Ziggo de mogelijkheid tot alles in 1? Maw wat is het voordeel voor Ziggo aan alles in 1? Dat wil ik graag eens horen van het management van Ziggo. Als het namenlijk puur de facturering is dan zeg ik op mijn beurt dat men aan de Cogasklanten uberhaupt maar 1 factuur hoeft te sturen en daar dus sowieso een voordel ligt. Waarom hebben wij dan geen recht bij triple play en Z2 en Z3 internet op dubbele snelheden, onderling gratis bellen en een decoder ????? Puur omdat we analoge tv van Cogas afnemen??? Dat kan toch niet waar zijn!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina