1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Beschikbaar of niet ??

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Ziggofan, 26 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Maar ook dan geen A-I-1

     
  2. En het digitale Reggefiber pakket is zeer beperkt en lijkt niet eens op dat van Ziggo.
    Daar doe je een flinke stap mee terug.
     
  3. Hoe meer concurrentie voor Cogas, hoe beter. Helaas zit ik met de gaslevering ook al aan Cogas vast. Zij blijven namelijk de eigenaar van de leidingen. Jaren terug hebben ze de CAI van diverse gemeentes voor een appel en een ei gekocht. Hun eerste daad was de populairste zenders van de kabel halen en de prijs fors verhogen. Ook toen heb ik bij KTMO (de kabeltak van Cogas) regelmatig geprotesteerd. Ook heb ik al een klacht ingediend bij de OPTA. KTMO vond toen dat diverse gemeentes teveel zenders op de kabel hadden en dat zij er niet meer dan 20 konden handelen. Dat getal twintig is regelmatig hoger geworden en nu mogen we naar 33 zenders analoog kijken alsof we dat nog zouden willen.
    Helaas hebben ze nog steeds monopoly in enkele gemeentes in Overijssel.
    Hier kan wat mij betreft niet snel genoeg een eind aan komen.
     
  4. Cogas en Ziggo alles-in-1

    Onderstaand de brief die ik maandag 20 april heb verstuurd naar Cogas.
    Ik heb me zo beleefd mogelijk maar duidelijk uitgedrukt.
    Commentaar mag!

    En reken er maar op, dat ik blijf werken aan een oplossing op korte termijn!


    "Cogas
    Cogas-kabel
    Postbus 71
    7600 AB Almelo

    M.,

    In augustus 2008 heb ik u melding gedaan van mijn teleurstelling over de combinatie Ziggo en Cogas. Vooral omdat ik graag een Alls-in-1 pakket wilde!
    Na de zomervakantie werd ik hierover persoonlijk gebeld met de belofte dat er besprekingen zouden komen en dat mijn vragen, zoals van vele anderen, aan de orde zouden komen. Er werd wel wat geduld gevraagd, maar ik zou op de hoogte worden gehouden.
    Om niet te worden vergeten heb ik af en toe, bijv. 24 sept. 2008, maar een mailtje gestuurd met de vraag of er al resultaat was geboekt bij de besprekingen. Maar hét antwoord bleef uit!
    Op 6 febr. stuurde ik opnieuw een mailtje en zowaar op 16 febr. kreeg ik antwoord!
    Met dat antwoord was ik wel tevreden, tenminste: er werd een datum genoemd waarop het abonnement op Alles-in-1 kon worden geëffectueerd.

    de mail van Cogas:

    ‘Vwb Alles in 1,
    Ziggo heeft het pakket in zijn diensten zitten. Echter is 1 van de eisen die zij stellen dat de klant dan ook het signaal bij Ziggo afneemt.
    U woont echter in Vriezenveen. Daar is de kabel van Cogas. 
Dit probleem hebben wij van Cogas uiteraard ook gezien en zijn besprekingen gestart met Ziggo.
    Zoals het er nu naar uitziet kan Ziggo alles in 1 per 1 april in ons verzorgingsgebied geleverd worden. 
Hier zal Cogas ruime bekendheid aan gaan geven.
    Indien u nog vragen hebt mag u altijd contact met mij opnemen.’
    Ik hield er al rekening mee, dat het wat langer kon duren en liet op een internet-forum weten, dat er vooruitgang was geboekt en resultaat, zonder vermelding van de persoonsgegevens van de Cogas-woordvoerder.

    Midden april ligt in mijn brievenbus het Cogas-magazine.
    Vol verwachting blader ik naar blz. 4 en 5, maar daar word ik niet veel wijzer van.
    Er staat wel:
    ‘ Mailen, internetten en online uw bankzaken regelen. Dat kan met internet van Ziggo. U kunt kiezen uit verschillende varianten’.
    De slotzin luidt:’ U weet waar u aan toe bent en dat is wel zo prettig!’
    Maar niks over de mogelijkheid van het ‘Alles-in-1-pakket’.
    En op de website van Ziggo: ‘ het ‘Alles-in-1-pakket’ is niet beschikbaar op uw adres’.

    Mijn stemming?
    Ik voel me bedonderd, of nog duidelijker: belazerd!
    En velen met mij! We zijn met een kluitje het riet ingestuurd. Blij gemaakt met een dooie mus!
    Belofte maakt schuld! Neen dus!
    Als je een afspraak maakt, dan mag worden verwacht dat die wordt nagekomen.
    Een berichtje, dat alles even langer duurt dan gedacht, is wel het minste dat een leverancier aan zijn klanten kan sturen.
    Maar ook dat berichtje ontbreekt, al schijnt er wel een kant-en-klare mededeling van Cogas aan sommige abonnees te zijn verstuurd, dat het niet kan, tenminste voorlopig niet.
    Wie ligt dwars? Ziggo of Cogas?
    En waarom moet ik, moeten wij, daarvan de dupe worden?
    Waarom moeten Cogas abonnees meer betalen voor televisie, internet en telefonie in één pakket?

    Ik verwacht tenminste antwoord op al mijn vragen en nog beter een oplossing, die recht doet aan de gemaakte belofte."
     
  5. Elk bedrijf dat wil opbouwen heeft die intentie. Echter staat er nergens Cogas specifiek gemeld. Daarnaast heeft de plaats van oorsprong (Twente) niets te maken met de mogelijke intentie om in Cogas gebied eventueel iets uit te rollen. Dus ik mis je punt even met die opmerking.
     
  6. Cogas heeft natuurlijk allang concurrentie. De schotel en Digitenne zijn er ook nog voor de tv. Als je Cogas monopolisten noemt, zijn KPN en Kanaal Digitaal dat ook.
     
  7. Natuurlijk zal Cogas niet de opdrachtgever van Reggefiber zijn. Maar misschien kan Reggefiber zelf ook hun kabel neerleggen in het Cogasgebied en de strijd aangaan met Cogas.
    Ik hoop dat Cogas concurrentie krijgt omdat ze nu alleen monopoly hebben. Communicatie met klanten kunnen of willen ze niet en op mail sturen ze geen antwoord. Alleen een automatisch gegenereerd ontvangstbericht kun je krijgen en daarna krijg je niets meer.
    Het wordt hoog tijd dat ze eens concurrentie krijgen.
    Misschien dat ze wat klantvriendelijker worden als er concurrentie komt.
     
  8. Als je glasvezel een directe concurrent van Cogas noemt is er op dit moment al concurrentie, dan is bijvoorbeeld ADSL ook concurrentie.
     
  9. Alles-in-1 in Almelo, wel of niet?

    Op mijn vraag of ik in Almelo het alles-in-1 pakket kan bestellen kreeg ik zojuist het volgende antwoord van Ziggo:

    Geachte heer/mevrouw ,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC7606 - Vraag - Ethernet to the Home - Mijn Ziggo".

    Volgens de postcode check op www.ziggo.nl is alles-in-1 inderdaad nog niet beschikbaar maar als ik kijk in ons systeem kunt u dit abonnement wel bestellen.

    Wat moet ik hier nu mee?
    Volgens de postcode check kan het niet, volgens deze mail wel.
    Als ik nu toch bestel zit ik straks natuurlijk met dubbele kosten voor de kabel, want dat betaal ik aan Ziggo en aan Cogas...

    Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  10. Ik ben bang dat het een foutje betreft... En dat als je het wel besteld dat je bij Cogas wordt afgesloten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina