1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wegvallen connectie in browsers ..

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door AlexN, 24 sep 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    sinds gisteren heb ik een probleem. Mijn internet valt in de browser weg. Gewoon, alsof er geen connectie is. Na enkele keren refresh komt de website uiteindelijk toch te voorschijn (geldt voor alle URLs). Enkele minuten later gebeurt hetzelfde echter weer. Internet "valt uit" voor de browser. Het vreemde is echter dat de internetspellen die ik speel wel gewoon constant connected blijven. Er is dus wel degelijk een connectie, maar de connectie valt telkens weg voor de browser (ook voor mijn Outlook trouwens). Enkele minuten later zijn de websites wel weer bereikbaar, maar enkele minuten hierna weer hetzelfde verhaaltje.

    Ik heb gekeken of er storingen in mijn gebied waren en nu blijkt dat er gisteren inderdaad wel problemen waren met de DHCP server. Echter, dit staat aangegeven als opgelost (ik zit in het gebied met postcode 2223XH).

    Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is. De connectie blijft dus wel bestaan (aangezien mijn internetgames gewoon verbonden blijven), maar mijn Outlook en browsers vallen 'uit'. Ikzelf heb geen enkele wijziging aangebracht en voor gisteren werkte het gewoon prima. Ik heb ook al mijn modem en router gereset, maar dit heeft het niet opgelost.

    Alvast bedankt,

    AlexN
     
  2. Ik heb inderdaad ook sinds gisteren exact hetzelfde probleem, maar ik zit in postcode gebied 4254. Ik hoop dat het snel wordt opgelost, want de problemen beginnen zich een beetje op te hopen en ondanks dat erg te spreken ben over de TV ben ik bepaald niet happy met mijn internet.

    Maar goed voorlopig houd ik het maar even op opstart problemen, uiteindelijk was dat bij internetplusbellen ook en dat is ook goed gekomen.
     
  3. hier in postcodegebied 3766 ook slecht werkende sites traag en steeds moeten refreshen

    ziggo ..... :sleep:
     
  4. zelfde probleem in 4824

    sommige url zijn afw niet te bereiken .
    ontvangen en zenden pop3 en smtp weigeren ook steeds
    wat zou er aan de hand kunnen zijn.

    download ook trager als normaal
     
  5. Het vreemde is dat een radiostream van bijvoorbeeld radiofm (een digitale stream) het wel gewoon constant blijft doen zonder te haperen. Ook als een andere ernaast draaiende browser geen contact kan leggen met websites, blijft dat gewoon doordraaien.

    Apart probleem. Hoop dat het snel opgelost gaat worden.

    A.
     
  6. Het bekende DNS probleem dus
     
  7. Ik heb dit dus ook.

    Er kan dus tot op heden niets aan gedaan worden begrijp ik?
     
  8. Zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=118069#post118069 (en een eventuele "oplossing" ). Sterkte met Ziggo! (Ongelooflijk..5,5 jaar stabiel internet..en t is e e n grote bende nu.. wat staat ons nog te wachten? :?: :?:
     
  9. Nou, als dit nog even zo doorgaat ben ik zo van internet provider veranderd hoor, daar ga ik niet moeilijk over doen.

    Wij hebben al sinds 2000 of 2001 internet van Casema en nooit zulke problemen gehad! Echt ongeloofelijk...
     
  10. Zoals in het andere topic al aangegeven (en hier ook weer) is het inderdaad een DNS probleem. Ook ik heb nu OpenDNS ingesteld als DNS server en dan werkt het dus allemaal prima.

    Goed bezig Ziggo !

    A.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina